Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö sukat ja pikkarit kerralla

Vierailija
24.01.2015 |

Pesetkö esim. Poikien koulusukkia ja pikkareita samassa koneellisessa ja missä asteessa.

Kommentit (291)

Vierailija
201/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 01:10"]En lukenut koko ketjua... Onkohan ihmiset kuullu koskaan sellaisista kuin kolibakteerit (E. coli) ? Ovat ulosteperäisiä ja niitä vaan valitettavasti meidän alkkareihin päätyy vaikkemme näkyviä jarruviivoja niihin jättäisikään. Ja ne eivät missään 40 asteen pesussa kuole. Eli jos lykkäät niitä kalsareita neljäänkymppiin muun pyykin kera, niin onneksi olkoon, sen jälkeen on kakkapöpöjä niissä kaikissa pyykeissä + siellä pesukoneessa pesun jäljiltä :D

Onhan näitä tutkittukin, että miten paljon kolibakteereja pestystä pyykistä löytyy, ja määrät oli melko huimia... eri asia on, että aiheuttaako ne sitten aina vatsatauteja tms. tartuntoja mutta minulle ainakin riittää jo pelkkä ajatuskin... Mutta siis yleisesti nämä kolibakteerit aiheuttavat infektioita, suolistotulehduksia, ruokamyrkytyksiä jne...
[/quote]
En tajua miten ihmiset on täällä niin jääräpäisen tyhmiä. Kiitos kirjoituksestasi, toivottavasti edes muutama alkoi ajatella hieman.

Vierailija
202/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:28"]

Älkää nyt ihan kaikkea uskoko, mitä joku tässä ketjussa kirjoittaa ihan vain saadakseen kauhistelua aikaan!  Moni kirjoittaa toki asiaakin. 

Meillä pestään kaikki sukat ja alusvaatteet 60 asteessa, vaikka monissa onkin merkitty 40 pesulämpötilaksi.  Hyvin ne vaatteet kestävät ja jos eivät kestä, niin joutavat roskiin.   Pesen samassa koneessa myös pyjamat ja yöpaidat. Tummat ja vaaleat tietenkin erikseen.    Miehen kauluspaidat pesen 40:ssä ja siinä samassa menevät omat rintsikkani.  Lakanat ja pyyhkeet yleensä 60:ssa; toisinaan 75:ssa.   Ulkoiluvaatteet, jotka ovat pääasissa keinokuitua, on pestävä 40:ssä, ainakin uudempina. Sitten, kun siirtyvät pihatyövaatteiksi, pesen välillä 60:ssä.

[/quote]

En minä ainakaan ole kirjoittanut mitään saadakseni kauhistelua aikaan. t. se joka pesee paidat ja kestositeet samassa. En edes tajua miten tuota voi kauhistella, ihan samanlailla ne muut kestoilijat tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita jos satutte olemaan ruikulilla:

Vaate huuhdotaan vessanpytyn päällä käsisuihkulla, että saadaan irtolika pois.  Sitten pesukoneeseen sellainen lämpötila jonka vaate kestää esipesuohjelmalla, pesuaineet molempiin lokeroihin.

Jos ei tullut puhdasta, liota vaate ja pese uudestaan.

Vierailija
204/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 16:04"]Tajusin juuri myös etteihän minunkaan koirani ole ikinä pyyhkinyt persustaan kakkaamisen jälkeen! :O Ja silti nukkuu samoissa lakanoissa kanssani. Olen varmaan täynnä bakteereita ja kuolen ennenaikaisesti. Toisaalta, eipä tarvitse maata vanhainkodissa vihanneksena.
[/quote]
Ja sitten kun peset ne koirankakka lakanat neljässäkympissä omien alushousujesi kanssa niin saat pimppaasi ne koirankakka bakteerit. Onneksi olkoon! Voi yököytys teidän kanssanne. :DDDD

Vierailija
205/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:28"]

Älkää nyt ihan kaikkea uskoko, mitä joku tässä ketjussa kirjoittaa ihan vain saadakseen kauhistelua aikaan!  Moni kirjoittaa toki asiaakin. 

Meillä pestään kaikki sukat ja alusvaatteet 60 asteessa, vaikka monissa onkin merkitty 40 pesulämpötilaksi.  Hyvin ne vaatteet kestävät ja jos eivät kestä, niin joutavat roskiin.   Pesen samassa koneessa myös pyjamat ja yöpaidat. Tummat ja vaaleat tietenkin erikseen.    Miehen kauluspaidat pesen 40:ssä ja siinä samassa menevät omat rintsikkani.  Lakanat ja pyyhkeet yleensä 60:ssa; toisinaan 75:ssa.   Ulkoiluvaatteet, jotka ovat pääasissa keinokuitua, on pestävä 40:ssä, ainakin uudempina. Sitten, kun siirtyvät pihatyövaatteiksi, pesen välillä 60:ssä.

[/quote]

En minä ainakaan ole kirjoittanut mitään saadakseni kauhistelua aikaan. t. se joka pesee paidat ja kestositeet samassa. En edes tajua miten tuota voi kauhistella, ihan samanlailla ne muut kestoilijat tekee.

[/quote]

Miksi tätäkin miinustetaan? Ihmettelen teitä hysteerikkoja. Ei mulla riitä aika ja rahat muutamaa pillurättiä pestä erikseen vaan laitan ne muiden mukana koneeseen. Mitään pahaa tästä ei ole seurannut.

Vierailija
206/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:57"]  Eli vaatteesi haisevat SIKSI koska annat niiden olla viikko-kuukausitolkulla pyykkikorissa. Eli vika ei siis välttämättä ollutkaan meidän muiden tavassa pestä kaikki pyykit usein ja samassa koneellisessa, vaan sinun.. [/quote] Pesen vaatteita yleensä 2-2,5 viikon välein. Harvat niistä ovat maanneet "viikko-kuukausitolkulla" pyykkikorissa. Ja jos ne 60 asteessa raikastuu, niin mikä on ongelma? Minulle kertyy tuossa ajassa yksi vaalea koneellinen, yksi tumma koneellinen, yksi lakana- ja pyyhekoneellinen ja yksi (puolikas) alusvaatekoneellinen. Lisäksi joskus yksi vajaa koneellinen hienopyykkiä. Jos pesisin useammin, niin joutuisin pesemään pelkkiä vajaita koneellisia. Sepä vasta hyväksi luonnolle onkin. [/quote] Minä pesen kerran viikossa kaikki sekaisin 40 asteessa ja vaatteet raikastuu sekä puhdistuu. Miksi siis minun tapani on yhtään huonompi kuin omasi? [/quote] Kaikki sekaisin? Siis tummat ja vaaleatkin? No ihan miten vaan. Sinähän se tässä väitit minun tapaani luontoa kuormittavaksi, eikä päinvastoin. [/quote] Sukat, pikkarit ja muut vaatteet sekaisin. Siitähän tämä ketju kertoo. Ja otin esille luonnon kuormittamisen, koska mielestäni on järjetöntä pestä sukat omassa koneellisessa, pikkarit omassa pesussaan ja vaatteet ja lakanat erikseen. Montako vajaata koneellista tästä syntyy? Siksi pyydän selityksiä.

[/quote]

No ei kai nyt kukaan pese sukkia ja alkkareita erikseen, paitsi tuo jalkasientä pelkäävä ja yksi trolli ekalla sivulla? Minä pesen siis alkkarit ja sukat samassa. Kyllä niistä ihan tarpeeksi kertyy parissa viikossa. Joskus laitan mukaan jotain muuta 60 asteessa pestävää.

Vierailija
207/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:57"]  Eli vaatteesi haisevat SIKSI koska annat niiden olla viikko-kuukausitolkulla pyykkikorissa. Eli vika ei siis välttämättä ollutkaan meidän muiden tavassa pestä kaikki pyykit usein ja samassa koneellisessa, vaan sinun.. [/quote] Pesen vaatteita yleensä 2-2,5 viikon välein. Harvat niistä ovat maanneet "viikko-kuukausitolkulla" pyykkikorissa. Ja jos ne 60 asteessa raikastuu, niin mikä on ongelma? Minulle kertyy tuossa ajassa yksi vaalea koneellinen, yksi tumma koneellinen, yksi lakana- ja pyyhekoneellinen ja yksi (puolikas) alusvaatekoneellinen. Lisäksi joskus yksi vajaa koneellinen hienopyykkiä. Jos pesisin useammin, niin joutuisin pesemään pelkkiä vajaita koneellisia. Sepä vasta hyväksi luonnolle onkin. [/quote] Minä pesen kerran viikossa kaikki sekaisin 40 asteessa ja vaatteet raikastuu sekä puhdistuu. Miksi siis minun tapani on yhtään huonompi kuin omasi?

[/quote]

Kaikki sekaisin? Siis tummat ja vaaleatkin? No ihan miten vaan. Sinähän se tässä väitit minun tapaani luontoa kuormittavaksi, eikä päinvastoin.
[/quote]

Sukat, pikkarit ja muut vaatteet sekaisin. Siitähän tämä ketju kertoo. Ja otin esille luonnon kuormittamisen, koska mielestäni on järjetöntä pestä sukat omassa koneellisessa, pikkarit omassa pesussaan ja vaatteet ja lakanat erikseen. Montako vajaata koneellista tästä syntyy? Siksi pyydän selityksiä.
[/quote]

Ekopesu.

Vierailija
208/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:57"]  Eli vaatteesi haisevat SIKSI koska annat niiden olla viikko-kuukausitolkulla pyykkikorissa. Eli vika ei siis välttämättä ollutkaan meidän muiden tavassa pestä kaikki pyykit usein ja samassa koneellisessa, vaan sinun.. [/quote] Pesen vaatteita yleensä 2-2,5 viikon välein. Harvat niistä ovat maanneet "viikko-kuukausitolkulla" pyykkikorissa. Ja jos ne 60 asteessa raikastuu, niin mikä on ongelma? Minulle kertyy tuossa ajassa yksi vaalea koneellinen, yksi tumma koneellinen, yksi lakana- ja pyyhekoneellinen ja yksi (puolikas) alusvaatekoneellinen. Lisäksi joskus yksi vajaa koneellinen hienopyykkiä. Jos pesisin useammin, niin joutuisin pesemään pelkkiä vajaita koneellisia. Sepä vasta hyväksi luonnolle onkin. [/quote] Minä pesen kerran viikossa kaikki sekaisin 40 asteessa ja vaatteet raikastuu sekä puhdistuu. Miksi siis minun tapani on yhtään huonompi kuin omasi? [/quote] Kaikki sekaisin? Siis tummat ja vaaleatkin? No ihan miten vaan. Sinähän se tässä väitit minun tapaani luontoa kuormittavaksi, eikä päinvastoin. [/quote] Sukat, pikkarit ja muut vaatteet sekaisin. Siitähän tämä ketju kertoo. Ja otin esille luonnon kuormittamisen, koska mielestäni on järjetöntä pestä sukat omassa koneellisessa, pikkarit omassa pesussaan ja vaatteet ja lakanat erikseen. Montako vajaata koneellista tästä syntyy? Siksi pyydän selityksiä.

[/quote]

No ei kai nyt kukaan pese sukkia ja alkkareita erikseen, paitsi tuo jalkasientä pelkäävä ja yksi trolli ekalla sivulla? Minä pesen siis alkkarit ja sukat samassa. Kyllä niistä ihan tarpeeksi kertyy parissa viikossa. Joskus laitan mukaan jotain muuta 60 asteessa pestävää.
[/quote]

Mä pesen erikseen enkä ole trolli.

Vierailija
209/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:51"] Se on jo sairasta ja ajattelematonta pyörittää verta ja muuta pitovaatteiden kanssa! Sama jos tiskaisin verivedessä! " Puhdastahan siitä tulee"! [/quote] Kaatuuko maailmasi, jos joskus tulee ylivuotoa ja housusi -ei pikkarit- ovat veressä? Tai lakanasi? Mites sitten asia ratkaistaan? Polttamalla kyseiset vaatekappaleet? Onko hysteerikoilla koskaan ripulia? Siis sellaista jossa voi vahinko käydä isollekin ihmiselle? Mulla oli joku kk sitten kuume ja ripuli samaan aikaan (no saattoihan se vaikka johtua siitä että olen aina pessyt pikkari ja sukat muiden vaatteiden kanssa samassa...) ja voin vakuuttaa, että ehtiminen vessaan oli työlästä eikä aina onnistunut. Mies siinä pyykkäsi lakanapyykkiä (ja ne alkkarit samassa koneessa) ja auttoi mua suihkussa, kun en meinannu jaloillani kestää. No, muut perheessä eivät sairastuneet. Onko hysteerikkojen vauvoilla koskaan ollut niskapaskat? Voiko vauva enää pitää kyseistä vaatekappaletta ko. tapahtuman jälkeen? Mites lasten pissavahingot? Meneekö koko sänky patjoineen ja lakanoineen roviolle tämän jälkeen? Voi kuulkaa nyt oikeasti. Maailmassa on paljon isompiakin ongelmia. Mutta toki jokainen saa tuhlata elämänsä pelkäämällä kaikkea turhaa. [/quote] Eritepyykki pestään erikseen. Jos joku haluaa pestä paskaiset housunsa tavallisen pyykin seassa, senkun. Mutta tosi sikasta hommaa se on, ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka selittää. Ja jos te kuvittelette ettei teidän vaatteet haise kun pyöräytätte ripulipaskaiset housunne muiden vaatteiden seassa, niin väärin kuvittelette. Mutta edelleen kukin tavallaan. Ei tietty voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu.

[/quote]

Veri on vähä eri asia kuin paska. En todellakaan ala pesemään kestositeitä erikseen johan se kuluttaisi ihan tajuttomasti vettä. Eritepyykkiä ei todellakaan tarvitse kotioloissa pestä eri koneessa. Ja jos kestositeet pitäisi pestä erikseen, niin miten niitä edes voisi käyttää jos eivät puhdistu koneessa?
[/quote]

No sä siis tiskaisitkin verivedessä?
PUHDASTA TULEE

Vierailija
210/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset unohtaneet hygienian pyykinpesussa

http://www.iltalehti.fi/koti/2011020813151160_kt.shtml

Vierailija
211/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö te kestositeilijät vuoda kuin muutaman tipan, vai miten ne siteet niin tehokkaasti puhdistuu pelkässä 60 asteen pesussa? Jos minulla tulee ohivuotoja vaaleisiin alkkareihin, niin ei niistä ne veritahrat kokonaan lähde pesukoneessa, jos en ole tuoreeltaan liottanut niitä. Pitäisi laittaa jotain tahranpoistajaa vähintään, että kokonaan puhdistuisi. Minun vuotomäärälläni ne kestositeet olisi täynnä verta ja sellaisen kun lykkäisi pesukoneeseen, niin vesi olisi ihan punaista. Liotatteko te niitä jossain sangossa käytön jälkeen ja puristelette käsin mahdollisimman puhtaaksi, vai miten tämä homma oikein toimii?

Vierailija
212/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 19:42"]

Siis ettekö te kestositeilijät vuoda kuin muutaman tipan, vai miten ne siteet niin tehokkaasti puhdistuu pelkässä 60 asteen pesussa? Jos minulla tulee ohivuotoja vaaleisiin alkkareihin, niin ei niistä ne veritahrat kokonaan lähde pesukoneessa, jos en ole tuoreeltaan liottanut niitä. Pitäisi laittaa jotain tahranpoistajaa vähintään, että kokonaan puhdistuisi. Minun vuotomäärälläni ne kestositeet olisi täynnä verta ja sellaisen kun lykkäisi pesukoneeseen, niin vesi olisi ihan punaista. Liotatteko te niitä jossain sangossa käytön jälkeen ja puristelette käsin mahdollisimman puhtaaksi, vai miten tämä homma oikein toimii?

[/quote]

Itse ainakin vuodan todella runsaasti ja siteet on ihan täynnä verta. Kyllä ne kuitenkin on puhdistunut hyvin kuuden kympin pesussa. Laitan joukkoon alkkareita, pyyhkeitä ja paitoja eikä ole veri siirtynyt niihin. Pesuaine kuitenkin estää niiden likojen kiinnittymisen toisiin pyykkeihin. En liota kestositeitä tuoreeltaan vaan laitan pöksyistä suoraan pyykkikoppaan. Ennen pyykkämistä saatan huuhdella joskus liottaa pari minuuttia.

Vierailija
213/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

alushousut, sukat, lakanat, vartalopyyhkeet pestään samassa(kin) koneellisessa, 60 asteessa. Eihän ulostebakteerit kuole 40 asteessa mitenkään

Vierailija
214/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:22"]

Mites vanhakansa pesi ja eli pitkään. Pienet huolet nykyään

[/quote]

Tässä nyt ei ole kyse mistään terveydestä, vaan siitä että bakteeripitoinen vaate haisee ummehtuneelta näennäisesti puhtaanakin! Ja toisekseen, ennen vanhaan ne vaatteet suorastaan keitettiin. Ei niitä paljoa 40 asteessa taidettu pestä, jos ei ollut juhlavaate kyseessä.

[/quote]

Vain valkoiset lakanat keitettiin lipeävedessä. Kyllä värilliset pestiin ihan vain käsin pyykkilautaan hangaten, eli korkeintaan niin kuumalla vedellä, mitä kädet kestivät ja huuhdeltiin kylmällä vedellä.

Vierailija
215/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei koneissanne ole määräautomatiikkaa kellään?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/03/03/viisi-vaittamaa-pyykinpesusta

Totta vai tarua?Pesu 40 asteessa puhdistaa kaiken kodin pyykin.

- Tarua tietenkin. Vähintään 60 asteen pesulämpötila tarvitaan kunnon puhdistukseen, vaikka ohjeet ovatkin

matalampaan lämpötilaan. Alus- ja urheiluvaatteissa oleva hiki ja rasva ei liukene matalassa lämpötilassa. Myöskään valkaiseva aine ei tehoa yhtä tehokkaasti.

Totta vai tarua? Korkea lämpötila ja lyhyt ohjelma on ekologinen tapa pyykätä.

- Tämä on totta. Pesemme liian pitkillä ohjelmilla vaatteita. Korkea lämpötila ja lyhyt ohjelma

lisää vaatteen kestoikää. Se luonnollisella tavalla myös puhdistaa pesukonetta, joten myös kone kestää kauemmin. Kirjavien vaatteiden kohdalla on hyvä käyttää korkeaa lämpötilaa. Silloin irtoväri pysyy pesuliuoksessa eikä värjää muita tekstiilejä. Konetta ei kannata markkinaohjeiden mukaisesti täyttää liian täyteen ja hakea energiatehokkuutta, joka on vain tekemällä tehtyä.Vähemmällä pyykkimäärällä saadaan puhdasta pyykkiä.

Totta vai tarua? Pesuaineen zeoliitti on ympäristön ystävä, mutta pesukoneen ja pyykin vihollinen.

- Totta. Zeoliitti on veden pehmentäjä. Se on savea eikä mitään myrkkyä. Se jää jäännösveteen koneeseen

ja rehevöittää konetta. Kone alkaa haista, jotkut saavat limanuljaskoja nukkasihdistä. Se myös linkoutuu tekstiilin sisään ja aiheuttaa huuhtomisongelmia, mikä on allergiselle ihmiselle haitta. Allergiset ihmiset

kärsivät siitä niin paljon, että heidän olisi syytä käyttää täysin liukenevaa pesuainetta,

kuten nestemäistä pesuainetta.

Totta vai tarua? Koneella ei ole väliä, koska pesutuloksen ratkaisevat lämpötila ja pesuaine.

- Tarua on tämäkin. Me suomalaiset tarvitsemme lisähuuhteluja, koska meillä on pehmeää vettä,

joka ei neutraloi alkalista liuosta yhtä nopeasti kuin kova vesi. Tästä syystä meidän on syytä tietää

pesuohjelmien väliset erot. Hyvä pesutulos vaatii eri asioiden yhteensovittamista.

Myös koneen pitää olla puhdas ja sitä täytyy puhdistaa säännöllisesti, jotta myös likasakkaumat lähtevät,

esimerkiksi sitruunahappopesulla.

Vierailija
216/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288615286408.html

Allergia- ja astmaliittoa myöten ollaan huolissaan että ihmiset alkaisivat pestä 20 asteessa pyykkinsä.

Vierailija
217/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ripuli pestään pois jossain muualla kuin pitovaatteiden seassa. .
Ensinnäkin esihuuhtelu.

Vierailija
218/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 21:45"]Onko kaikilla jotain puuvillaseksipöksyjä, kun pesevät 60 asteessa?!
[/quote]
Tätä myös ihmettelen. Näen vaatekaupassa jatkuvasti ihmisiä, jotka ostavat muuta materiaalia olevia pöksyjä. Miten he ne pesevät? Kaikki av;lla käyttää jotain cotton extramaxi mammapöksyjä

Vierailija
219/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut 60 asteessa, mukana valkoisia sukkia, villasekoitesukat pesen käsin.  Puhtaammaksi tulee kun pesee erilaisia yhdessä. 

Hassua kun jokainen pesisi hienopyykissä tai käsin kalliimmat rintaliivit, samanlaisia pöpöjä niissä on kuin alushousuissa kun ovat ihoa vasten.  Kuivatus ilmavassa paikassa, puhtaita ovat taatusti.

Vierailija
220/291 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 asteessa pesen pikkarit ja sukat muiden pyykkien joukossa ellei ole poikkeuksellisen likaisia.