Että mua sapettaa noi pakko-ohittelijat liikenteessä.
Ajan työmatkani 8-tietä pitkin ja sillä pätkällä, jota kuljen on aamuisin kova ruuhka ja vähän ohituspaikkoja. Sitten löytyy nää idiootit, joiden on pakko silläkin pätkällä yrittää ohittaa. Tykkään pitää jonkun moista turvaväliä edelliseen autoon enkä itsekään tykkää, että seuraava auto ajaa ihan perseessä kiinni. Sitten jonkun idiootin on pakko ohittaa ja tunkea siihen väliin. Ehkä pääsee vielä matkalla toisenkin auton ohi. Joka tapauksessa samoissa valoissa ollaan. Eli mikä hyöty!!! Vaaratilanteita kyllä saadaan aikaiseksi..
Kommentit (50)
Turvavälistä ei tarvitse höpöttää koska se on aina perässäajavan tehtävä pitää se turvallisena.
mutta ehkä ap tarkoittaakin tuota, että ärsyttää, kun se ohittelija tulee ihan siihen eteen, jolloin on taas ap:n vastuulla kasvattaa sitä turvaväliä, jota oli jo tehnyt...
"mutta ehkä ap tarkoittaakin tuota, että ärsyttää, kun se ohittelija tulee ihan siihen eteen, jolloin on taas ap:n vastuulla kasvattaa sitä turvaväliä, jota oli jo tehnyt..."
Entäs sitten, mitäs se muka hidastaa?
Itse ajan autolla, jossa on takana tarra, joka kertoo, että saan ajaa korkeintaan satasta. Tämä on oikea punainen vaate joillekin autoilijoille. Jos ajelen vaikkapa 80 rajoitusalueella lievää ylinopeutta (vajaa 90 km/h) niin eikös joidenkin ole ihan pakko rykiä ohi, kun olen kerran "hidas ajoneuvo"..
"mutta ehkä ap tarkoittaakin tuota, että ärsyttää, kun se ohittelija tulee ihan siihen eteen, jolloin on taas ap:n vastuulla kasvattaa sitä turvaväliä, jota oli jo tehnyt..." Entäs sitten, mitäs se muka hidastaa?
taas, että se väli kasvaa, ei se ohittelija siinä edessä nopeampaa mene... kun siihen turvaväliin tulee.
Minä nautin siitä ohittelusta ja kiihdyttelystä, joten ohittelen olipa siitä juuri hyötyä tai ei. Vaaratilanteita en aiheuta vaan katson kyllä että ohitan paikoissa joissa siihen on tilaa. Se on sitten voi voi jos jotain ärsyttää se ettei toisia huvita madella puoliunessa letkan jatkona työmatkaansa.
mutta polje sitten sitä kotteroasi niin, ettet jää ohittamasi auton eteen roikkumaan.
Miten vauhdin voi pitää samanlaisena jos joku tunkee siihen pieneen väliin. Ja eipä siinä ole mahdollisuuksia kiihdytellä mikäli seuraava auto on ihan siinä edessä. Vaan nimenomaan siinä joutuu aina itse hidastamaan, jotta tämä idiootti pääsee siihen omalle paikalleni. Kun on pakko lähteä tunkemaan sieltä. Ja tosiaan 20 km matkallakin ollaan silti samoissa liikennevaloissa.
Ei mua riso sellaiset ohittelijat, jotka hiljaisena ajankohtana menevät ohi. Silloin siinä on ehkä edes pientä hyötyä.
ap
Minä nautin siitä ohittelusta ja kiihdyttelystä, joten ohittelen olipa siitä juuri hyötyä tai ei. Vaaratilanteita en aiheuta vaan katson kyllä että ohitan paikoissa joissa siihen on tilaa. Se on sitten voi voi jos jotain ärsyttää se ettei toisia huvita madella puoliunessa letkan jatkona työmatkaansa.
Ihan vaan koska nautit siitä? En todellakaan usko ettet aiheuttaisi vaaratilanteita tuolla ohittelullasi.
just ennenkuin posituvat seuraavasta liittymästä, usein jonon jatkoksi esim kehälle. Tai kurvaavat 300 metrin päästä pihoille yms. Maantiellä ohitetaan ensin vaarllisessa paikassa ja sitten auto onkin kohta pysähtyneenä kaistan reunassa kun yrittää kääntyy vasempaan. Ymmärrän hitaan ajoneuvon ohittamisen toki hyvin, mutta en sitä, että kun itse ajaa hieman ylinopeutta tai ihan rajoitusten mukaan, ja silti pitää päästä ohi.
Pitääkö sielä liikenteessä ajella niinkun joku ämmä. Jos ei osaa ajaa kunnon nopeutta niin minä menen ohi. Mene bussilla tai jää kotiin jos se sinua harmittaa.
Ihan suoranaisia hulluja kyllä löytyy tuolta liikenteestä. Etenkin pakettiautokuskit lähtevät ohittamaan aivan älyvapaissa paikoissa, tyyliin rekka tulee vastaan ja silti on pakko päästä ohi. Siinä sitten saa itse jarrutella, että se ohittaja ehtii ohi eikä törmää vastaantulijaan.
Näitä siis päivittäin. Todellakaan mitään hyötyä ei tuolla tiellä ohittelusta ole ainakaan täällä Turun päässä. Yleensä liikenne vielä sujuu ihan mallikkaasti eli ajetaan 80 alueella 80-90km/h, silti on vaan pakko päästä ohi...
Mua ärsyttää ne ohittelijat jotka lähtevät minun perään ohituksessa. Katson sopivan ohituspaikan vain itselleni, en kahdelle tai kolmelle autolle. Välillä meinaa ahdasta tulla siinä takaisin omalle kaistalle palatessa.
Miten te uskallatte tehdä tällaisia ohituksia, joissa laskette sen varaan että ensimmäinen ohittaja on tarpeeksi nopea? Viime kuussa autooni tuli vika ohitustilanteessa, tehot hävisivät kesken ohituksen ja hyydyin siihen ohitettavan rinnalle ja perässä tällainen letka näitä "minä kans"-ohittelijoita. Siinä voi käydä teille vielä huonosti. Onneksi silloin ei ollut vastaantulijoita. Itse lähden ohitukseen vasta kun se edellä menevä ohittaja palaa omalle kaistalleen.
Se on todella naurettavaa ja typerää ohitella jos sillä ei voita mitään muuta kuin sen että pääsee kiilaamaan ohitettavan eteen jonottamaan.
Maiju
Tilannehan on se että jos muut ihmiset osais ajaa riittävää nopeutta niin mun ei tarttisi mennä ohi...valitettavan harvoin näin vain on. Eli periaatteessa ne on noi hitaat kuskit jotka aiheuttaa vaaratilanteita pakottamalla minut ohittamaan.
Pitääkö sielä liikenteessä ajella niinkun joku ämmä. Jos ei osaa ajaa kunnon nopeutta niin minä menen ohi. Mene bussilla tai jää kotiin jos se sinua harmittaa.
joten bussikaan ei ole vaihtoehto...
Mistä näitä välkkyjä aina riittää...
Sinuna miettisin hiukan syvemmin syitä siihen, että MIKSI sinun vireystilasi kaipaa adrenaliinia pysyäksesi hereillä?
Tilannehan on se että jos muut ihmiset osais ajaa riittävää nopeutta niin mun ei tarttisi mennä ohi...valitettavan harvoin näin vain on. Eli periaatteessa ne on noi hitaat kuskit jotka aiheuttaa vaaratilanteita pakottamalla minut ohittamaan.
silloin ajaa ihan riittävää nopeutta. Jos se ei sinulle riitä ja ohittelet, sinä aiheutat vaaratilanteita.
Ja näinhän se ei ole jos olet aamuruuhkassa tiellä niin siellä se letka ei vaan voi kulkea kovempaa.
kaikki ajaisivat sitä mitä siinä kohtaa saa ajaa, ei syntyisi näitä vaaratilanteita (ainakaan niin paljoa). Ap:n kaltaisten hidastelijoiden takia, jotka ajavat esim. 8-kympin alueella 75:ttä, niin syntyy vaaratilanteita, jossa ne ketkä haluavat ajaa sitä mitä saa ajaa, menevät ohi tyhmemmissäkin paikoissa. Joka kerta liikenteeseen eksyy nämä idiootit, jotka ajavat melkein 10 alle sen mitä saa ajaa. Siinä on turha ihmetellä miksi syntyy vaaratilanteita ja miksi porukka haluaa ohi. Ajakaa sitä mitä saa, niin ruuhkiakaan ei synny niin helposti!
Lisäksi se auto, joka menee ensimmäisenä 75:tää 8-kympin alueella, voisi toisena oleva auto ohittaa tämän auton. Kun niitä urpojakin on liikenteessä, jotka eivät ohita hidastelijoita ja näin ollen seuraavalla autolla mikä on kolmantena tai neljäntenä on paljon hankalempaa lähteä ohitse! Taas syntyy vaaratilanteita, kun mennään hölmöissä kohdissa ohi.
vaivaa siitä, että toiset ohittelee. Jollain voi olla hieman pidempi matka tehtävänä kuin ap:lla... Se, että ohittaa auton vauhdikkaasti ei aiheuta vaaratilanteita jos vaan ohitettava auto ajaa fiksusti samaa vauhtia. Valitettavasti vaan on niitä idareita (oikeesti liikennettä vaarantavia autoilijoita), jotka kiihdyttävät vauhtiaan kun joku on menossa ohi. Mun aivoon ei vaan mene se, että miten ihmeessä on se on ohitettavalta pois jos toinen menee ohi!? Turvavälistä ei tarvitse höpöttää koska se on aina perässäajavan tehtävä pitää se turvallisena.Nimin. ajokilometrejä vuodessa 75 tkm.