Mistä apua synnytyspelkoon?
En ole raskaana enkä siis aiokaan raskautua ennenkuin viime synnytyksen traumat on jotenkin saatu työstettyä. Itse en siihen kaiketi pysty sillä aikaa on kulunut jo pitkälle neljättä vuotta näistä tapahtumista. Jos joku lupaisi minulle sektion, tekisin toisen lapsen samantien! En vain pysty edes kuvittelemaan uudelleen sitä samaa synnytyshelvettiä mikä on kertaalleen jo koettu! Ensimmäinen synnytys siis päättyi kahden vuorokauden yrittämisen jälkeen kiireelliseen sektioon.
Kommentit (4)
vai tukea (aivopesua) että uskallat vielä joskus alakautta? Pelkopolilla ei ole töissä ketään joka osaisi tukea peloissa mutta saat sieltä kyllä varmasti sektion ainakin kättärillä ja naikkarilla. Vaikka uhkailevat, eivät pakota ketään alakautta synnyttämään. Jos haluat oikeasti tukea trauman käsittelyyn, etsi yksityinen psykologi jolla on jotain kosketusta aiheeseen.
pelkopolille jonkun lähetteen? Ei kai sinne ihan noin vain voi alkaa soittelemaan?
Synnytyspelkoon ei kannata hakea apua väärästä paikasta...
"Minä olin varautunutkin siihen, että synnytys sattuu, synnytys menikin ihan ok, vaikka se imukupin sisäänrunnominen oli kammottava kokemus, se ei sellainen pieni kuppi ollut, mitä oli jostain kuvista nähnyt. Mutta synnytyksen jälkeen tikkien ompeleminen oli helvettiä! Se sattui paljon enemmän kuin itse synnytys. Väliliha oli leikattu, mutta se repesi kuitenkin vielä. Kivunlievitykseksi sain yhden piikin ja kun se ei vaikuttanut tarjottiin ilokaasua. Tikkejä ommeltiin koko ajan ja kun ilokaasu ei ollenkaan vaikuttanut muutaman henkäisyn jälkeen, lääkäri kehtasi nauraa ja sanoi, että täytyy sitä ainakin 10 kertaa vetää ennenkuin auttaa. No vedin sen 10 kertaa ja sitten lähti taju... Valitettavasti se ei kauaa kestänyt. Vaikka sitä kuinka hengittelinkin, niin se ei sitä kipua viennyt minnekään, vaan huusin kuin eläin koko sen tikkien ompelemisen ajan. Kun tikin oli ommeltu, oli ihan sellainen olo, kuin olisi raiskattu joka reikään, pahoinpidelty ja jätetty johonkin ojaan makaamaan. Vauva ei minua jaksanut kiinnostaa pätkääkään. Kaiken huippu oli se, että kyseinen lääkäri Eija Tuutti (terveisiä vain sinne kättärille) alkoi muutaman kuukauden kuluttua vetämään jotain synnytyspelon lievennyskursseja, hän ne omat pelkoni aiheutti!)" (suomi24.fi)
Puhlin käteen ja soitat. Eikä todellakaan tarvitse olla raskaana.