Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen. MITÄ IHMETTÄ?

Vierailija
07.08.2012 |

Jäin työttömäksi kesäkuun lopussa ja hain työttömyyskassasta ansiosidonnaista päivärahaa alkaen 1.7. Sain juuri tällaisen päätöksen:

"Teillä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska saamanne lomakorvaus on jaksotettu viimeisimmästä työsuhteesta saamanne palkan perusteella. Lomakorvaus on xxxxxx e. Jaksotuksen perusteena oleva palkka on xxxxx e kuukaudessa ja xxxx e päivässä. Lomakorvaus on jaettu jaksotuksen perusteena olevalla päiväpalkalla, jolloin jaksotus vastaa yhteensä 24 päivää. Jaksotettavana lomakorvauksena pidetään yli kahden viikon pituisen kokoaikaisen työsuhteen päättyessä tai myöhemmin maksettavaa lomakorvausta. Työttömyysturvalaki 3 luku 6 § 2 ja 4 mom.

MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA??? Olen aivan ymmällä, enkä ymmärrä tuosta tekstistä yhtään mitään :(. Osaisiko joku auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiton rahoja saat odotella.

Vierailija
22/23 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimittajan tottunut lukemaan kaikenlaista kapulakieltä, mutta ap:n esimerkki on ihan timantti, pahimpia koskaan näkemiäni. Ei mitään logiikkaa siinä!

Olisiko se sattunut kovastikin ilmaista tuo suomeksi, vaikkapa että: "Teille on maksettu irtisanomisen yhteydessä vuosilomat rahana, ja kyseinen rahamäärä vastaa 24 työpäivän palkkaa. Työttömyyden katsotaan alkavat vasta noiden 24 päivän jälkeen eli 24.7., josta alkaen voimme maksaa teille työttömyyskorvausta.

Tai jotain. Ap:n esimerkki on kauheaa kieltä.

PS: miksi tämä elokuinen ketju nostettiin jälleen esiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiton rahoja saat odotella.

Mistä ne jaksottaa, kun en ole saanut mitään lomarahoja vaan olen edelleen saman firman palveluksessa.. Kaveri oli kaksi viikkoa pakkolomalla ja sai silti liiton päivärahat.