Shoppailimme vauvantarvikkeita, mitä mieltä olette ostoksista? (kuva)
Vaunut:
http://www.vaunuaitta.fi/popup_add_image.php?pID=1882&osCsid=b9i2hdus36…
Sänky:
http://www.vaunuaitta.fi/popup_add_image.php?pID=1963
Turvaistuin:
http://www.vaunuaitta.fi/popup_add_image.php?pID=1624
Jos jollakin on näistä kokemuksia, niin otan mielelläni vastaan :)
Kommentit (150)
On tosiaan muunneltavat :) Brioija mekin ollaan mietitty, kun niitä on kovasti kehuttu :)
Noihin rattaisiin saa siis alaosaan korin. Talvisille keleillä rattaisiin on vaihdettavat renkaat.
Olin todella tyytyväinen siihen ja uskon että teitte hyvän ostoksen.
Sänky viehättää, mietin itsekin ovaalia pinnasänkyä. Tosin toisen lapsista otti tavakseen puskea aivan sängyn kulmaan nukkumaan, rauhoittui vasta kun oli unissaan ähertänyt kulmaan. Mutta voi olla ettei lapsenne kaipaa kulmaan tuuppaamista tai löytää mukavan asennon kaaresta.
Vaunut varmaan muutoin hyvät (no itse en olisi ihan mustaa ostanut), mutta etupyöriä ihmettelin. Onko niihin vaihdettavissa isommat "loskapyörät" vai kuljetteko autolla ja vaunut vain huvikävelykäyttöön? Jos on kuljettava säällä kuin säällä, voivat pienet pyörät olla ongelma talvella.
Meille hankittiin Stokken sänky nyt 9-vuotiaalle esikoiselle. Sen jälkeen siinä on nukkunut myös kaksi nuorempaa sisarusta. Patjaa on vain vaihdettu tarpeen mukaan.
Ihan alkuun laitettiin se äitiyspakkauksen laatikko sinne sisään, jotta ei ollut niin iso tila vastasyntyneelle. Sitten pinniksenä meni siihen asti, että oppi itse kiipeämään sänkyyn ja pois. Sivustahan saa palan pois. Pohjan korkeutta säädettiin aina tarpeen mukaan.
Nyt nuorimmainen on 3-vuotias, ja nukkuu jo isommassa lastensängyssä. Edelleenkin Stokke on käytössä, nyt siitä on tehty kaksi tuolia. Meillä ei tuota sänkyä käytetty koskaan sen jatkopalan kanssa, vaikka sillä tuolle kuopukselle olisi saatu sänky vielä pitkäksi aikaa. Meillä sängyllä oli tällä hetkellä enemmän käyttöä kahtena tuolina.
Hyvän ostoksen olette tehneet. Tavllinen pinnis olisi ollut käytössä muutaman vuoden kerrallaan mutta tuo Stokke on ollut jossain muodossa koko ajan osa lastenhuoneen kalustusta. Hintansa arvoinen on ollut. Ja siistinä säilynyt.
Sängystä ja turvakaukalosta ei ole kokemusta.
parhaat merkit, siis vaunuiksi, joissa Suomen olosuhteissa oikeasti käydään ulkonakin. Leveät isot renkaat ovat ihan ehdottomat.
Gessleinia saa myös vaikka missä väreissä. Mutta ei kannata ottaa ilmakumirenkaita, mihinkään vaunuihin. Minulla on ollut sekä ilmakumirenkaalliser Gesslein Swingit. Aivan ihanat ja kaipaan niissä jousituksia, aisaa ja montaa muuta ihanuutta, mutta renkaat veivät hermot, olivat jatkuvasti rikki. Osa uusittiin ja osa paikattiin, mutta harmittivat. Nyt jotkin Emmaljungan perusyhdistelmät (noin 6 vuotta vanhat, saatu käytettyinä). Ihan ok vaunut, mutta mukavuudessa eivät vedä vertoja Swingeille. Tosin näissä ilmakenno? renkaat, eli ei täytettävät ja ne ovat olleet suuri helpotus, aina pyörii kevyesti eivätkä rikkoudu.
vaunuissa ihmetyttää mataluus ja se, ettei ole tavarakoria alhaalla? Vaunuissa kannattaa ottaa huomioon se, että olisi irrotettava kangas, minkä voi sitten pestä pesukoneessa tarvittaessa.
Sänky todella söpö. Ja menee kyllä varmasti taaperollakin siinä missä nelikulmainenkin...
Turvaistuin näyttää hyvältä. Mitkä arvostelut saanut Autoliitolta?
Se hyvä puoli noissa taitaa olla, ettei tarvitse erikseen hankkia matkarattaita.
ap ei todellakaan ole ostanut noita tuotteita vaan unelmoi niistä! Kai tään nyt hönömpikin tajuaa :D :D
hoitolaukkuna ihan tavallinen vaal.pun.marimekon olkalaukku. Ei tarvittu muuta mukaan kuin harso, vaippa, vaihtovaatteet ja kosteuspyyhkeitä matkapaketti. Mahtu pieneen laukkuun, jota voi käyttää muutenkin kuin hoitolaukkuna.
ap ei todellakaan ole ostanut noita tuotteita vaan unelmoi niistä! Kai tään nyt hönömpikin tajuaa :D :D
Av-mammalle on täysin mahdotonta uskoa, että jollain voisi olla varaa oikeasti ostaa tällaiset kamppeet vauvalleen.
Ei kannata kysyä täältä mitään mielipidettä, tietenkin kaikki ostamasi on kaikkitietävien av-mammojen mielestä rumaa ja epäkäytännöllistä. Kivoja tarvikkeita oot hommannu ja varmasti toimivat ihan hyvin :)
vaunut/rattaat on ihan kamalia. Itse en huolis vaikka ilmaseks sais
vaunut tosi kauniit. Meinasin itsekin ostaa tuommoisen sängyn, mutta jostain syystä en sitten ostanutkaan. Ja miksi pitää olla erikseen hoitolaukku? Kuinka paljon kuletatte tavaraa mukananne?
vaunut/rattaat on ihan kamalia. Itse en huolis vaikka ilmaseks sais
mutta se johtuu omasta vanhanaikaisuudestani. En ensinnäkään pidä kovasta kopasta, meillä oli Teutonian pehmeä koppa yhdistelmävaunuissa, ja lapsi mahtui 1-vuotiaaksi asti siihen koppaan. Samoin mahtui kuopuskin. Kopan sai sen jälkeen lämpöpussiksi rattaisiin. Pyörät olivat isot ja loistavat talvella. Itse vaunut olivat kuitenkin sirot ja kevyet eli ei mitään Emmaljungan hyökkäysvaunuja. Tosin niistäkin kokemusta ja hyvät talvikeliin nekin. Musta ja tummansininen eivät ole mielestäni kivoja värejä.
Sänky on ihana! Olisin itse halunnut esikoiselle samanlaisen mutta meillä ei ollut varaa.
Syöttötuolikin on ihana. Meillä on siitä halpisversio, ja on ollut toimiva ja hyvä ja käytössä edelleen.
Turvakaukalosta en osaa sanoa. Kivat värit, mutta onko tosiaan vain kolmipistevyö niin kuin kuvassa näyttäisi. Olen itse ollut tosi tyytyväinen Britaxiin.
hankinnoista, niin loppuu AV-mammojen katkera tilitys!
Omat näkemykseni: Vainut todella rumat, sänky valkoisena kelpaisi meillekin, kaukalo ok, syöttötuoli aivan ok.
hankinnoista, niin loppuu AV-mammojen katkera tilitys!
Omat näkemykseni: Vaunut todella rumat, sänky valkoisena kelpaisi meillekin, kaukalo ok, syöttötuoli aivan ok.
mutta kommentti pieniin etupyöriin rattaissa:
Ovat tosiaan epäkäytännölliset kun on paljon lunta. Meidän vauva syntyi loppuvuodesta 2009 joten 2 ekaa talveaan olivat tosi lumiset. Asutaan Helsingissä, joten kuitenkin minullekin enemmän merkitsi se, että rattailla on hyvä käydä lähikaupassa (kääntyvät etupyörät helpottavat ahtailla käytävillä). En siis tarvitse mitään maastorattaita.
Etupöyrät saa yleensä lukittua, se helpottaa ohjaamista epätasaisella maalla. Lisäksi tosiaan noihin saanee isommatkin etupyörät.
Minusta hyvä valinta, kauniit ovat. Olisin itsekin ostanut, jos ei olisi ollut rahasta kiinni. Me päädyttiin vähän halvempiin Teutonia Funeihin.
Saako tollasesta sängystä sivulaitaa pois?
Jos ei saa, niin ei olisi meillä käytännöllinen, kun helpointa on nukuttaa vauvaa sivuvaunussa. Ja tuleeko sänkyyn samassa paketissa patja, vai pitääkö itse leikellä? Saako lakanan laitettua nätisti, vai meneekö reunasta ryppyyn?
Hassun mallinen tuo kyllä on. Oon kyllä jossain kaupassa nähnyt, mutta en viittinyt tarkemmin edes katsella, kun oli jotenkin epäkäytännöllisen näköinen.
muunnettavissa?
Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Itsellä jo isommat lapset siis.
Meillä ehti olla Brion vaunu/rattaat yhdistelmä, Gracon matkarattaat, jotkut saksalaiset tuplarattaat ja jotkut halvat rattaat.
Briot oli parhaat. Matkarattaat tärisi niin, että mahtoi olla ikävä olla kyydissä + talvella niillä ei pk-seudulla tee mitään ostoskeskusta lukuunottamatta. Toiset rattaat oli myös huonot, eivät kääntyneet helposti ja muutenkin leveät ja kömpelöt. Tuplat oli hyvät, mutta lyhyt käyttöaika kun ei niilläkään mahdu joka paikkaan + älyttömän painavat työntää kahden isomman lapsen kanssa.
Briot oli kätevät ja mahtuu ostoksia reippaasti mukaan. Kulkee hangessakin :)