Masennuksen läpikäyneet
Kertokaas miten olisitte suhtautuneet ystävään, joka tulee ilmoittamatta piipahtamaan tuoden kukkakimpun, pari naistenlehteä ja suklaata?
Ystävättäreni on saanut hermoromahduksen ja on nyt sairiksella. Hän jaksaa kyllä vastata puhelimeen mutta oli sanonut toiselle ystävälleni ettei jaksa vastaanottaa vieraita.
Mitä jos vain menisin? En viipyisi kauaa - ehkä vain ovenraossa - mutta haluaisin käydä halaamassa ja viemässä tuomiset. Mitä mieltä?
Kommentit (8)
Ihana ajatus!!! Ei se masentunut tosiaan useinkaan jaksa mitään suunnitella, mutta yllätysvisiitti voi hyvinkin piristää ja vaikuttaa myönteisesti pitemmälläkin tähtäimellä.
Itse olin todella sairas aikoinani ja muisti pätkii pahoin koko sairauden ajoilta, mutta muistan edelleen ihan tarkkaan ketkä kävivät katsomassa ja monien osalta vielä sen mitä heillä oli mukanaan (olin joka kerrasta todella liikuttunut)! Oma ajatuksesi karkista, lehdistä ja kukista on hieno - olet ihana ystävä, jollaisia ei koskaan ole liikaa!
saattaa olla ettei hän jaksa pidempään jutella/seurustella kanssasi mutta varmasti ilahduttaa.
että et halua tuppautua ja häiritä ja et halua olla vaivaksi vaan tulit vaan tuomaan nopsaan nämä....ja sitten annat tuomiset. Ihana ajatus. Itse masennusta sairastaneena tiesin, että jo työkaverin soitto lämmitti mieltä.
Olisin itsekin arvostanut tuollaista, siis mikäli tosiaan vain käväiset etkä luo hänelle painetta olla sosiaalinen tai muuta sellaista. Suklaasta tosin olisin itse depistellyt lisää sen syötyäni, mutta viemisenä se on kyllä kaunis ele.
Sinunkaltaisia ihmisiä saisi olla lisääkin, kiva kun ajattelet kaveriasi.
riippuu ihan masentuneen tilasta. Itse en jaksanut kommunikoida juuri edes paremman puoliskon kanssa, joten yllätysvierailu olisi ollut aika ahdistava. Etenkin kun syyllisyyden tunteet vaan lisääntyivät jos joku tuli yllättämättä ja sitä koki itsensä niin nuhkuiseksi, laiskaksi, saamattomaksi ja todellakin sellaiseksi joka ei moista huomiota ansaitse.
paranee, tervehtyy tai välttämättä edes piristyy puhumattakaan että jaksaisi ilahtua tuomisistasi?
Tulipa hyvä mieli!
t. ap