Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako sektion rahalla? Haluan lapsia,

Vierailija
06.08.2012 |

mutta pelkään kuollakseni kipua enkä haluaisi joutua tavalliseen synnytykseen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi vaan, ettet edes mieti koko vauvaa jos olet noin kaukana todellisuudesta. News flash: me kaikki vanhenemme, synnymme elämme ja kuolemme. Luuletko voivasi elää elämäsi ilman esim. iän tuomia muutoksia? Niin, elämä on muutosta täynnä. Lapsen saanti aiheuttaa myös muutoksia. Mieti näitä asioita kun olet 80-vuotias ryppyinen mummo.

Vierailija
22/68 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättänyt lapset hankkimatta kokonaan? Ei taida löytyä.

39v ja vauvakuume ollut 15v mutta en ole uskaltanut ja en uskallakkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu tulee jälkeenpäin, mutta pystyt sen pitämään aisoissa kipulääkitykseää ja opettelemalla nousemaan oikein seisomaan, olematta riuhtomatta.

Hyviä kokemuksia sektiosta. Olin sun tilanteessasi. Ihanat lapset ja sektioista jäi muutenkin hyvät muistot.

Vierailija
24/68 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla toista niin luonnollista Asiaa kuin alatiesynnytys. Nainen on luotu ihmeellisesti selviämään siitä. Paras kokemus perheenä, upea kaunis tilanne

Vierailija
25/68 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla toista niin luonnollista Asiaa kuin alatiesynnytys. Nainen on luotu ihmeellisesti selviämään siitä. Paras kokemus perheenä, upea kaunis tilanne

Löytyy paljonkin yhtä luonnollisia asioita kuin synnytys, esim. seksi, syöminen, hengittäminen, jne.

Vierailija
26/68 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se synnytys sattuu, siis alatie, mutta kun saa oman lapsen siihen rinnalle, kaikki unohtuu saman tien :) avautumisvaiheessa ja supistusten aikana, ajateltiin miehen kanssa että tämä 1 lapsi saa riittää kun oli kauheet kivut, mutta kun lapsi oli syntyny, ja nyt ku tuossa vieressä tuhisee, niin tulee kyllä mieleen, että haluan synnyttää uudelleen kyllä! Jotenkin ihana kokemus on :)

Vierailija
27/68 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä sitä tuolla kylillä huutele. Ulkopuolisille ei tule kerrottua perimmäisiä syitä lapsettomuuteen.

Mutta elämä on hyvää ilman lapsiakin eikä kaikkea voi saada.

jättänyt lapset hankkimatta kokonaan? Ei taida löytyä.

Lueskelin tätä, kun linkattiin toisesta muru-ketjusta.

Ajatus synnyttämisestä on se este, jonka vuoksi en ole yleensä ajatellutkaan sen pidemmälle muita syitä, miksi en lapsia haluaisi. Olen 37-vuotias.

Vierailija
28/68 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kyllä niitä muutoksiakin, joita synnytys voi jättää. On hirveän epäoikeudenmukaista, että lapsen saamiseen liittyy kärsimystä. Miehet saavat vain ne mukavat puolet koko hommasta.

ap

Ei se ihan noinkaan mene. Mies saa usein kärttyisen, väsyneen vaimon entisen hehkeän ja pirteän tilalle. Tiedän kun meillä on 4 lasta. Hehkeä olen edelleen, mutta kärttyisäkin usein.

Ai niin ja ei ole arpia, kun ei ole sektioitu, ei siis edes raskausarpia. Alapääkään ei ole kärsinyt. Eikä synnytys ollut kauheaa, mieluummin menen sinne kuin vaikka ilman puudutusta hammmalääkäriin paikattavaksi. Ja synnytyksissäni en ole käyttänyt puudutuksia, kun en ole uskaltanut :D Luulin ennen että kipukynnykseni on matala, mutta eipä taidakaan olla.

Vierailija
29/68 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyspelon takia. Pelkään kipua enkä olisi halunnut EDES sektiotakaan enkä ylipäänsä eläessäni ole ollut kertaakaan sairaalassa mistään syystä enkä aio mennäkään. Kaikki mitä siellä tehdään, sattuu kumminkin.

Jos joku tähän vastaa, että " vielä se mieli muuttuu sinullakin ja pikku jalat tepsuttaa teilläkin " niin olen jo yli 55-vuotias eli ei tosiaankaan aio tepsutella. Enkä ole ikinä sekuntiakaan katunut ratkaisuani! Joku toinen taas sanoo, että vielä joudut sairaalaan kun tulee joku sairaus - no, sitten (jos olen suinkin tajuissani) karkaan ikkunasta ulos yöpaitä lepattaen ! Jos en kykene ikkunasta karkaamaan, heittäkööt saman tien arkkuun, sopii sekin.

Vierailija
30/68 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiota ei saa Suomessa rahalla.

Vierailija
31/68 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty sektio ja kaksi olen synnyttänyt normaalisti ja vartalo on kuin kaksikymppisellä, ei edes arpia, paitsi karvoituksen alla pieni sektioarpi. Olen palautunut kaikista synnytyksistä ihan muutamassa viikossa. Kaikki hoikat kaverit, jotka eivät ole lihottaneet itseään raskausaikana ovat palautuneet hyvin nopeasti ilman vaurioita. Tämän huomaa myös julkkiksia seuraamalla: jos pitää muutenkin huolta itsestään, niin ei synnytykset ja raskaudet mitään jälkiä jätä. Eli ihan huoletta voit ap olla.

se mitä tulee miehiin, niin itse näen kyllä raskaana olon ja synnytykset sekä imetyksen huimana etuoikeutena, vaikka synnytykset perkeleellisen kivuliaita ovat olleetkin.

Vierailija
32/68 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni pieleen ja alapää oli kipeä 6 kk synnytyksen jälkeen. Sain sektion toisen lapsen kanssa, kun en suostunut alateitse synnyttämään.

Sektio oli helppo, mutta toki haava oli hetken kipeä. Pystyin kuitenkin istumaan ja käymään vessassa normaalisti, toisin kuin sen alatie synnytyksen jälkeen.

Ei mulla arvesta mitään ongelmaa ole ollut. Tuolla se jossakin alhaalla on, pieni poikkihaava karvojen seassa. Jos en olisi saanut sektiota, olisin tehnyt abortin, niin kamala oli se "luonnollinen" tapa synnyttää.

Vierailija
33/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä nyt vähän itsekin, se on iso leikkaus jonka jälkeen saa morfiinia!!

Vierailija
34/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alamahassasi on ikuinen tunnoton arpi. Ei auta mikään. Alatiesynnytys sattuu, mutta siitä selviää ja jälkikäteen on ihan hyvässä kunnossa.

Itsellä takana sektio ja alatiesynnytys. Ehdottomasti jälkimmäinen helpompi joka tavalla.

Vierailija
35/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään kyllä niitä muutoksiakin, joita synnytys voi jättää. On hirveän epäoikeudenmukaista, että lapsen saamiseen liittyy kärsimystä. Miehet saavat vain ne mukavat puolet koko hommasta.

ap

Vierailija
36/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen aikana ja sen jälkeen? Mä kyllä ostan sen vauvan netistä.

ap

ja alamahassasi on ikuinen tunnoton arpi. Ei auta mikään. Alatiesynnytys sattuu, mutta siitä selviää ja jälkikäteen on ihan hyvässä kunnossa. Itsellä takana sektio ja alatiesynnytys. Ehdottomasti jälkimmäinen helpompi joka tavalla.

Vierailija
37/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. arvet ja kiinnikkeet saattaa olla pitkäänkin kipeitä, vaikka loppuikäsi et voi nostaa jotakin painavaa vasemmalla kädelläsi, sillä kiinnikkeet vatsallasi reagoi liikerataan kivulla.

Lapsia ei oo pakko hankkia ja miehet kärsii ulkopuolisuudestaan.

Hyvin mennyt alatie sattuu vähemmän kuin hyvin mennyt sektio, AINA.

Vierailija
38/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

mutta minulla ns. sietämätöntä kipua oli ehkäpä puolen tunnin - tunnin ajan, ennen kuin sain epiduraalin. Sen jälkeen homma oli jokseenkin kivutonta, toki ponnistusvaiheessa oli tunne, että olisi tulossa jäätävä kakka, joka ei liiku eteen eikä taakse. Ei siis varsinaista kipua, mutta epämiellyttävältä se tuntui.

Itse repesin hieman synnytyksessä, mutta nyt 5kk synnytyksestä olen palautunut ennalleni - paitsi että seksi tuntuu paljon paremmalta kuin ennen synnytystä. Anatomia siis palautuu yllättävänkin hyvin, vaikka jotain olisi synnyttäessä käynytkin - onhan synnyttäminen naiselle luonnollista!

Sektion jälkeen muutoksia jää varmasti: arpi tulee joka tapauksessa ja se voi sitten olla ruma tai huomaamaton, kivuton tai kivulias, tunto voi lähteä iholta tai olla lähtemättä. Vatsaonteloon tulee myös kiinnikkeitä, jotka voivat aiheuttaa kipuja myöhemmin. Sektiolla kehosi muuttuu varmasti, alatiesynnytyksessä ei läheskään aina.

Miehet pääsevät lastensaannissa häiritsevän helpolla, ja tämä asia kannattaa käsitellä jo ennen lastenhankintaa, koska itseni ainakin tietynlainen katkeruus aiheesta yllätti.

Vierailija
39/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että haluan lapsia, mutta miten ihmeessä sen synnytyksen voi kestää? Kaikki kokemukset, joista olen kuullut, on kauhutarinoita.

ap

mm. arvet ja kiinnikkeet saattaa olla pitkäänkin kipeitä, vaikka loppuikäsi et voi nostaa jotakin painavaa vasemmalla kädelläsi, sillä kiinnikkeet vatsallasi reagoi liikerataan kivulla. Lapsia ei oo pakko hankkia ja miehet kärsii ulkopuolisuudestaan. Hyvin mennyt alatie sattuu vähemmän kuin hyvin mennyt sektio, AINA.

Vierailija
40/68 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pystyy seuraavana päivänä istumaan. Tiedän naisia, jotka ei kykene istumaan 4 kk kuluttua synnytyksestä.

Sektiossa parasta on se, että tietää lapsen olevan turvassa. Alatiesynnytyksissä yöi 20%:ssa lapsi saa jonkinlaisen vamman tai vian. Moni ADHD-lapsi on vaikean synnytyksen tulos.