Miksi minua teititellaan? Olen 32-vuotias, hoikka, ei ihmeempia juonteita tai ryppyja, tummat pitkat sileat hiukset ja kaytan suoria housuja, farkkuja, nahkarotseja, " karvatakkeja"
villakangastakkeja, mutta aivan sama mikä on asu, aina teititellään. Saman ikäisiä kavereitani ei teititellä.
Kerran istuttiin Cafe Engelissä kaverini kanssa. Meitä nuorempi tarjoilijatyttö kysyi kaveriltani rennosti: " No mitäs sä otat" ? sitten kääntyi mun puoleen ja kysyi: " Mitä teille saisi olla" ? Mä en käsitä. Näytänkö kuitenkin jotenkin vanhalta..?
Kommentit (6)
Sehän on vain merkki siitä, että Suomessa osataan sittenkin käyttäytyä!!!
Hauska ajatus, että näyttäisin " arvokkaalta" ! Taidanpa uskoa sen selityksen, heh! =)
Myös 32v, ei erikoisen elähtänyt, tietääkseen
Olen 29-v. ja muiden mukaan tosi nuoren näköinen. Aina mua puhutellaan tytöksi ja monesti kahviloissa, ravintoloissa ja kaupoissa saan paljon töykeämpää kohtelua kuin ikätoverini. Lapsen (2-v.) kanssa liikkeellä ollessa saan toisinaan kuulla kommentteja/kauhisteluja teiniäitiydestäni.
minulle särähtää todella pahasti korvaan, kun esim. kaupan kassat Suomessa sinuttelevat isääni, joka on 70 vuotias ja todellakin ansaitsisi oman käytöksensä ja ikänsä puolesta kunnioittavan " te" . itse olen 40 v., asun ulkomailla ja pidän aivan itsestään selvänä, että minua teititellään joka käänteessä, vain ystävät sinuttelevat toisiaan täällä!
Mulla on päinvastainen ongelma: Olen 28-vuotias ja sanoisinko valitettavasti näytän (kuulemma) paljon nuoremmalta. Olen väsynyt olemaan se porukan ainoa, jota ei teititellä.
Tosin, en asu Suomessa. Täällä teitittely taitaa olla enemmän tapana. Sinuttelu saa tosiaan tuntemaan itseni täysin keskenkasvuiseksi...