Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUISET 2013

Kommentit (416)

21/416 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme molemmat vm. -81. Esikoispoika aloittaa tokaluokan ja kaksostytöt täyttävät 5v. Minulla lähes kestona vauvakuume mutta vasta nyt tämän vuoden tammikuussa sain miehenikin ylipuhuttua että voisimme yrittää vielä yhtä (tai kahta)... ;-) Olen itse(kin)yrittänyt ajatella että tulee jos on tullakseen mutta kun ei se sisin ole sitä mieltä.. Se sisin haluaa että jotakin OIKEASTI tapahtuu eikä EHKÄ...

Meillä oli yksi kk jolloin ei tehty mitään koska minulla oli paha allerginen reaktio ja muutama ovis on mennyt ohi koska itse teen 3-vuorotyötä ja ovis on sitten osunut juuri keskelle valvomisia mutta muuten yritän kyllä miehelle vinkata silloin kun olisi otollisinta kun muuten on jotenkin niin vähän aikaa... Mulla suht lyhyen tuntuinen kierto kun on vain 26-28 päivää; ensin pari päivää tuhruttelua, sitten n. 5 päivää kunnon vuotoa ja sen jälkeen taas 2-4 päivää tuhruttelua... Tuntuu ettei ole aikaa muuhun kun siteen pitämiseen housuissa :-( Nyt sain viimeksi gyneltä cyklokapron reseptin jonka pitäisi vähentää vuotoa ja näin ollen myös tuhruttelupäiviä.

Toivoisin niin kovasti että jotakin tapahtuisi mutta sitten taas toisaalta haikea mieli kun ajattelen että tämä tulee olemaan viimeinen raskaus jota yritämme...

Mutta pidetään peukkuja kaikille kuumeilijoille!!!

Vierailija
22/416 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis en tiedä minne pinoon virallisesti kuuluisin joten ilmeisesti tänne.

Ollaan molemmat 30v, 2 lasta ennenstään (2005 ja 2006) Kolmannen yritys aloitettu lokakuussa 2010. Taustalla kohdunulkoinen 7/2005 ja 7/2012. Lisäksi 2 keskenmenoa 3/2011 ja 3/2012. Nyt on vuoto tuosta viimeisestä kohdunulkoisesta loppunut. Laitan tähän mukaan tuon potilaskertomuksen kun se mielestäni oli aika sekava eikä sairaalassa missään vaiheessa puhuttu kystasta tai epäselvästä raskaudesta, kokoaajan puhuttiin kohdunulkoisesta.

"Statuksessa on:

Yleistila hyvä, hoikka, Us. tavalliset, vaginassa tumma kuukautismainen vuoto. Palpaatiossa ei nyt aristusta. Kohtu on pieni, sivuilla ei poikkeavaa. Vaginaalisella ultraäänellä nähdään kohtu , jossa on n. 7mm paksuinen funduksessa ja kerviks-alueella ohuempi. Oikealla puolella pieni hemoraagiselta näyttävä kysta läpimitaltaan 23x19mm. Ei nestettä vapaassa vatsaontelossa."

Diagnoosina oli lääkäri vielä tuohon kirjeeseen laittanut "epäselvä raskaus".

Jos joku tuosta jotain tajuaa niin olisi kiva tietää mitä tuo kaikki tarkoittaa:D Hcg oli jo laskenut eikä enää vaadi seurantaa. Lääkäriltä kysyin mahdollisuuksia onnistuneeseen raskauteen ja hänen mielestään ne ovat hyvät kun 2 lasta jo saatu, itse en ole kovinkaan toiveikas näiden pettymysten jälkeen. Mennään tulee jos on tullakseen meiningillä ei tässä uskalla kauheasti enää edes toivoa onnisuvansa mutta se vauvakuume vain on niin valtava että toivoo kuitenkin sitä ihmettä tapahtuvaksi. Mitään rajoitteita ei ole. Ei tarvitse odotella seuraavia menkkoja. Kiertopäivistä ei ole mitään hajua. Vuoto loppui viime viikon lopulla.

Hirmuisesti plussatuulia ihan jokaiselle!

Ele kp?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/416 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistila hyvä, hoikka, Us. tavalliset, vaginassa tumma kuukautismainen vuoto. Palpaatiossa ei nyt aristusta. Kohtu on pieni, sivuilla ei poikkeavaa. Vaginaalisella ultraäänellä nähdään kohtu , jossa on n. 7mm paksuinen funduksessa ja kerviks-alueella ohuempi. Oikealla puolella pieni hemoraagiselta näyttävä kysta läpimitaltaan 23x19mm. Ei nestettä vapaassa vatsaontelossa."

Vapaasti kääntäisin tekstin näin:

Yleistila hyvä, hoikka, Ulkosynnyttimet tavalliset, vaginassa tumma kuukautismainen vuoto. Tunnusteltaessa/paineltaessa ei nyt aristusta. Kohtu on pieni, sivuilla ei poikkeavaa. (=esim munanjohtimet). Vaginaalisella ultraäänellä nähdään kohtu , joka on n. 7mm paksuinen kohdun yläosassa ja kohdunsuunalueella ohuempi. Oikealla puolella pieni vertavuotavan näköinen kysta (=nestetäytteinen rakkula) joka on läpimitaltaan 23x19mm. Ei nestettä vapaassa vatsaontelossa."

24/416 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piippi: Tervetuloa! Toivottavasti Cycklokapron auttaa noihin vuotoihin.

Ele: Minä veikkaisin, että tuo "epäselvä raskaus" on vain termistöllinen juttu. Eli todennäköisesti on ihan sama lukeeko siinä kohdunulkoinen vai epäselvä raskaus. Ja voihan olla, että juuri tuo kysta teki siitä epäselvän. Ja voithan sinä soittaa, jos ihmettelet sitä kystaa. Olisihan niiden siitä pitänyt sanoa, vaikka ne yleensä onkin ihan itsestään häviäviä.

ON: Nyt näyttäisi vuoto alkavan. Tänä aamuna tuli jo hieman vuotoa ja varmaan käynnistyy tänään kunnolla. Tai ainakin toivottavasti käynnistyy. Ehtisi pahimmat vuodot olla ohi, kun keskiviikkona olisi ultran aika... Ilmoittelen vielä myöhemmin tuliko tästä nyt kp 1 vaiko vasta huomisesta. Harvoin sitä on innoissaan, kun menkat alkaa. :D

Nyt sitten jännäillään tuota keskiviikon lääkäriaikaa, että onko kaikki mennyt niin kuin kuuluukin Synarela-sumutteen kanssa. Ihmeellistä kyllä, ettei se tehnyt haittoja minulle. Vielä ainakaan.

Marjana kp 34/34 yk 28

Vierailija
25/416 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Minäkin tuolta Huhtikuisista tulin, tosin taustailin enemmän, koska se oli eka kierto pillereiden jälkeen, ja enemmän jännäsin sitä alkaako menkat milloin kun että olisin raskaana ;)

Mutta, nyt vihdoin kierron pituus selvisi, ja Yk 1 voi virallisesti alkaa!! =)

Toivotan kaikille stressitöntä yritystä ja onnea!!

Pinksu kp 1/36 yk 1 ja haaveissa esikoinen

26/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulle voi vaihtaa kiertopäiviksi 2/30-33 yk 29.

Menkat alkoivat eilen ihan kunnon vuodolla ja päästiin virallisesti tähän toukokuisten kiertoon.

Marjana

Vierailija
27/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Hienoa, että vuoto alkoi ja toivotaan että hoito tuottaa toivotun tuloksen.

ON: Ovulaatio oli eilen, ei siihen paljon testejä tarvittu kun kivut on niin kovat että peittojen heiluttaminen on melken mahdotonta. Ovulaatio kivut on aina ollut aika kovat, joten peittoja aloitettiin heiluttamaan jo ke, pe ja vielä la joten jos nyt ei tule plussaa niin sitten on vikaa jossakin muussa kuin oikeassa ajoituksessa.

Merette kp 15/27-28 yk 5

Vierailija
28/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmottautuu mukaan myös uusi kuumeilija. Minä ja mies 27vee ja meillä poika 11/09.

kp2/28-32

Vierailija
29/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kirjauduin tänään, että pääsen kirjoittelemaan, koska nyt virallisesti aloitetaan toisen lapsen "yritys". Olen seurannut tätä ketjua kyllä kuukauden päivät:)

Minun kiertoni oli ennen aina 28 päivää, mutta nyt sitten viimeinen oli 32 vai jopa 33 päivää, saas nähdä palautuuko ennalleen. Mutta siis ensimmäinen yrityskierto käynnistyi.

Minä olen lopettanut pillerit viitisen vuotta sitten ja silloin muistan miten kauheiksi kierrot menivät, lopetuksen jälkeen kierrot olivat pisimmillään 70päiväisiä.

Meillä on siis syksyllä 3v täyttävä poika ja välillä tuntuikin, että yksi lapsi voisi olla sopiva, mutta vauvakuume tuli ja nyt en muuta ajattelekaan. ELi vauva on oikein tervetullut.

Mitäs muuta.. minä olen vielä kotona poikamme kanssa, menen varmaan takaisin töihin marraskuussa kun lapsi sen kolme täyttää ja mies opiskelee, aloittaa nyt uuden tutkinnon. Opiskellut tämän kolme vuottakin.

Mutta siis siinä pieni esittely,

kp 2/ 28-32

30/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Onnittelut kuukautisista ja toivottavasti hoito onnistuu!

ON: Ovulaatio-oireet eivät tässä kierrossa olletkaan yhtä selkeät kuin viime kierrossa, joten olen vähän epävarma, milloin se on ollut vai onko vielä ollut ollenkaan. Joka tapauksessa ollaan 2-3 päivän välein heilutella peittoa kp 9 lähtien, joten kai ajoituksen pitäisi olla kohdallaan. Mietin, pitäisikö kokeilla ovulaatiotestejä ensi kuussa ihan vain siksi, että olisi vähän parempi käsitys siitä, milloin ovulaatio on.

Tuulenpuuska kp 18/26-32 yk 2

Vierailija
31/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen tauon jälkeen täällä taas... :) Saapi lisäillä listaan,

Tällä hetkellä siis menossa 11/28 yk 8

32/416 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs viime kuukaudet oon seuraillu perästä ja aattelin jos taasen vähän päivittelisi.

Eli 20 ja 21 v pariskunta ollaan ja esikoisen haave olisi kova.

Viime menkat alko muutama päivä myöhässä (muuten tasan 4 vko kellontarkkaan) ja mieli pisti pahasti maihin. (IKINÄ ollut menkat myöhässä) No tästä kuukaudesta en ole edes viittinyt katsoa minkäänlaisia päiviä tms.

Mutta nyt ihan hirveesti plussia tulemaan ;)

Tiikerililja kp 17/29-33 yk 9

33/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsalaatti: Tervetuloa joukkoon!

Tuulenpuuska: Jos noinkin aktiivisesti olette ehtineet peittoja heilutella, niin ei varmaan välttämätöntä ole niitä testejä tehdä. Ovulaatio kun voi joka tapauksessa heittää muutamalla päivällä aina eri kierroissa. Mutta itse olin niin utelias, että tikutin oman mielenkiinnon takia milloin se on. Ja loppujen lopuksi tietysti sitten noiden inseminaatioiden takia piti tikuttaa.

Tiikerililja: Keljua kun kroppa tekee temppuja ja menkat tuleekin sitten myöhässä. =/ Tervetuloa kuumeilemaan!

ON: Lauantaista asti olleet nyt aika rajut menkat. Parempi näin joka tapauksessa, ettei jäänyt miksikään pieneksi epävarmaksi tiputteluksi. Nyt sitten toivotaan, että loppuvat ennen keskiviikkoaamua, kun on lääkäriaika ja ultra.

Eilisilta ja viime yö toivat ensimmäisen kerran vieraakseni Synarelan lupailemat kuumat aallot. :D Yöllä olin välillä oikeasti märkä hiestä ja sitten taas palelsi. Onneksi ne tulivat vasta tässä vaiheessa, kun keskiviikkona saa pienentää tuon lääkkeen annostusta, jos vaan se on ehtinyt tehdä tehtävänsä. Mutta toiveita siihen kyllä on, koska ohjeessa sanotaan, että 2-3 viikon käytön jälkeen lääke lamaa munasarjat ja aiheuttaa ns. "vaihdevuositilan", mihin nämä juuri alkaneet kuumat aallot voisivat liittyä. Olen siis melko toiveikas tässä vaiheessa, että lääke olisi toiminut.

Ihme, ettei vielä jännitä edes tuo lääkäriaika kovinkaan paljon. Lähinnä mietin, että mitä asioita pitää muistaa kysyä sitten. Eikä edes alkava pistoslääkitys vielä jännitä sen kummemmin. Rento mielialahan tässä pitäisi pyrkiäkin säilyttämään. Kaikki onnistuu aina paremmin, jos osaa olla pirteä ja rento mieleltään. :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Tämä aloittaa virallisesti lomailun! :)

Marjana kp 3/30-33 yk 29

Vierailija
34/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikki,

Eli ilmoittaudun tänne taas mukaan. Taustatietoja ikä 36 miehellä 38 ja kolmannesta haaveillaan. Tarkoitus on kuitenkin keskittyä tähän olemassa olevaan elämään, eikä liikaa antaa kuumeilun vallata tilaa, sillä ikä alkaa jo vaikuttaa mahdollisuuksiin raskautua. Mutta olisihan se huikeaa jos vielä pieni tuhisija meidän perheeseen saataisiin.

Tsempit Marjanalle, hyvältä kuulostaa hoidon eteneminen! PEukut pystyssä että kaikki menee niin kuin pitää ja että tuloksena olisi viimein raskaus.

Plussatuulia kaikille!

Liisuli kp 13(?)/22-27 yk8

Vierailija
35/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit jätin viime kuussa ja tänään alkoivat ensimmäiset luomumenkat, niin kai se yritys on nyt virallisesti alkanut :). Minä olen 34, mieheni 36 ja ennestään meillä on 3 lasta, eli neljättä kuumeillaan. Vanhin aloittaa huomenna koulutaivalta, ja nuorin on 1,5-vuotias. Minua vaivaa krooninen vauvakuume, mutta onneksi mieheni on myös sitä mieltä että neljäs olisi ihan mukava saada :).

Ensimmäistä puuhailtiin noin 8 kk, toinen tuli sattumalta kierukasta huolimatta, ja kolmatta saimme odottaa yli vuoden. Toive elää ettei tällä kertaa tarvitsisi niin kauan väsätä, mutta kun tätä ikää on taas tullut lisää niin voihan se olla että kestää jonkin aikaa. Toiveessa on kuitenkin hyvä elää ja täältä löytyy onneksi paljon kohtalotovereita :).

Misu78, kp 1/25-28, yk 1

Vierailija
36/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta huhtikuisista siis... Menkat alkoi eilen ajallaan vaikka jälleen toiveikas olinkin. Ovulaatio hyödynnettiin nähdäkseni täydellisesti ja oireita oli koko kirjo vaan ei niin ei :( Pikkuisen alkaa pessimismi kurvailla tädin lisäksi paikalle tämän projektin suhteen.

Miehen esikoista ja omaa kakkosta siis toivotaan, ikää molemmilla kohta 38v ja oma esikoinen täyttää syksyllä 17 vuotta. Harvakseltaan olen kirjoitellut aiemmissa pinoissa kun yritän pitää intoilua kurissa toiveen suhteen. Alunperin mies ollut mieltä, että vauva tulee jos tulee ja hoitoihin ei mennä. Matkan varrella mieli on sen verran kehittynyt, että nyt on lupautunut ainakin perustutkimuksiin ellei tärppiä ala kohtapuoliin kuulumaan :) Ihan vielä ei kuulemma kuitenkaan, vaikka ymmärrys omasta iästä ja sen vaikutuksista mahdollisuuksiin ollaan kyllä tiedostettu. Itse siis tilaisin jo aikoja...

Aliina kp 2/28-33 yk 9 ja oikeastaan tuon kierron voisin nykyisin muuttaa muotoon 30-33, niin kauan on siitä kun viimeksi alle 30 päivän kiertoja on ollut

Vierailija
37/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Eli nyt virallisesti pääsen tänne toukokuisiin. Täti saapui viimein ja yk2 voi alkaa.

Eli nyt kp1 yk2. (Kierto kesti piinaavat 41 päivää, toivottavasti se siitä lyhenee)

Olo on tavallaan helpottunut, että saan vähintään nämä yhdet luomumenkat ennen mahdollista raskautta. Lisäksi minua on ajankohta arveluttanut siinä mielessä, että olemme lähdössä talvella parin viikon reissulle ja pelkään raskaana lentämistä. Toki tulee jos on tullakseen, mutta näillä asioilla olen koittanut pitää mieltä positiivisena.

Minua on myös vähän mietityttänyt tuleva ylennykseni ja siitä "saman tien" äitiyslomalle jääminen. Toivon, että työnantaja ja minua suositelleet henkilöt eivät koe, että olisin huijannut/salannut heiltä asioita jos tärppää nopeasti..

Vierailija
38/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on varattuna myös kahden viikon reissu jouluna etelään ja samaa olen mietiskellyt, mutta mietin, että jos nyt tästä kierrosta tulisin raskaaksi viikkoja olisi reissun ajankohtana se parikymmentä eli voisi hyvillä mielin lähteä (tarkoitan, että raskaus siis sujuisi suht normaalisti), edellisessä raskaudessa reissasin myös, eka reissu oli viikolla rv14 ja toinen rv22 ja kaikki sujui hyvin, täytyy vain muistaa liikkua lennoilla vähän enemmän kuin normaalisti ja kohdemaassa olla vähän tarkempi kuin muuten olisi. Miehen kanssa myös puhuttiin, että in case jotain erityistä raskauden suhteen olisi, jätettäisiin reissu talvella tekemättä, lapsi on kuitenkin se 1.

kp 3 / 28-32

Vierailija
39/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne osa viestiä jäi.???!!!!!!!!!!!!!

kirjoitin pitkän viestin niin puolet siitä tuli!

no, jatketaan.

musta olisi niin ihanaa joulukuun alussa töihin palatessa (lapsi täyttää 3) ilmoittaa heti, että kakkonen tulossa. olisi niin ihanaa. En tiedä, moni varmaan siellä jo ajatteleekin, että ne tekee kohta toisen, siltä musta tuntuu.

40/416 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Kuulostaa lupaavalta, toivottavasti lääke on tosiaan tehonnut! Joo, niin olen ymmärtänyt, että jos on riittävän aktiivinen, niin ei ovista tarvitse tikuttaa. Ehkä maltan vielä muutaman kierron olla tikuttamatta… Hyvää lomaa!

Taikku: Hienoa, että menkat toivat helpotuksen epätietoisuuteen. Lienee aika tavallista, että hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kiertojen tasaantuminen kestää hetken. Toivottavasti kierto lyhenee tuosta jo tässä kierrossa!

ON: Piinaviikot alkamassa, yritän olla ajattelematta asiaa liikaa…

En oikeastaan stressaa, mitä työnantaja ajattelee mahdollisesti tulevasta äitiyslomasta. Ennen vakinaistamista olin samalla työnantajalla kaksi vuotta ja pomo kyllä varmaan aavisti, että vakinaistamisen jälkeen saattaa olla äitiysloma edessä. Varsinkin, kun olen vuosi sitten mennyt naimisiin. Muutenkin suhtautuminen perhevapaisiin on todella hyvä työpaikallani, lyhennetty työviikkokaan ei tule olemaan ongelma.