Kiitättekö jotenkin jos lapsenne otetaan mukaan elokuviin, huvipuistoon tms?
Eli meillä on aina joskus kavereita mukana. Mitään ongelmaa ei kenenkään lapsen kanssa ole ollut. Ovat ottaneet rahaa mukaan ja maksaneet omat kulunsa, niin minäkin toimin jos lapseni menee johonkin kavereiden kanssa.
Sitä vaan ihmettelen ettei oikeastaa kukaan vanhempi laita viestiä jossa kiittäisi päivästä tms. Itselläni on ollut tapana kiittää kivasta päivästä. Lapset ei itse kun tunnut muistavan. 
Kommentit (8)
mutta kyllä mäkin yleensä laitan jossain vaiheessa sen jälkeen tekstarin äidille/isälle, ja sanon, että kiitos, xx:llä oli kivaa...
Mutta vastaavasti en kyllä oleta kenenkään lähettelevän mulle vastaavia viestejä, itseltä vaan tulee se luonnostaan.
Thanks for having us.
Thanks for coming.
I thank you for the hospitality.
I thank you for having me as a guest.
Täällä suomessa ei käytetä enää nykyisin sanaa kiitos. Varsinkaan lapset ei osaa tuota sanaa, ei ainakaan ne jotka meillä käy.
Ja tuntuu, että aikuisetkin kokee tuon sanan "nöyristelynä".
samalla kiittää.
Mutta jos ei muuten ole asiaa, niin en erikseen laita kiitosta, oletan että lapseni kiittävät ja sanovat että oli kivaa.
Minä kyllä kiitän kaikkia, tjoka tarjoavat jotain, mitta en niitä, jotka kutsuvat teini-ikäisen omilla rahoillaanvahtimaan heidän lapsiansa...
jos ovat muiden mukana. Ja kyllä heidän kaverinsakin ovat aina itse kiitelleet, ihan pienistäkin, kuten kyydistä kouluun...
Eli minä en erikseen kiittele, en tavallaan ymmärrä, että mistä kiittäisin.
Jos nähdään jossain, niin kiitän ja kerron kuinka kivaa oli, kun lapsella oli hauska päivä ja hän pääsi mukaan jne.