Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluun pois rivitalosta! Mä haluun omakotitalon!

Vierailija
05.08.2012 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä?

Vierailija
2/25 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloja on myytävänä pilvin pimein ja jos ei joku niistä kelpaa niin rakennutat sitten sellaisen joka on mieleinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos syy on naapurit.

Vierailija
4/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naapureista on ihan ok. Mutta välillä tuntuu että onko tässä yhtään järkevää ihmistä. Järjestään kaikki tässä talossa asuvat sanovat että katuvat että ostivat tästä asunnon, juuri naapureiden takia. Yksi naapuri joka on asunut tässä talon valmistumisesta asti, haukkuu törkeästi muita naapureita ja mäkättää kaikesta, varsinainen noita-akka. Monta kerta on miehen kanssa puhuttu että tästä pitää päästä pois. Ja moni naapuri on sanonut minulle että jos olisi mahdollisuus lähtisi heti pois, aika moni on lähtenytkin. Suuri on vaikutus sellaisella ihmisellä jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja monien perheiden elämään.

Laitettiin asunto juuri myyntiin kun löydettiin talo jonka halutaan.

ap

Vierailija
5/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole, unohda koko juttu.

Vierailija
6/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä rivitalossa asuminen taitaa tulla kalliimmaksi kuin omakotitalossa.

Vierailija
7/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä rivitalossa asuminen taitaa tulla kalliimmaksi kuin omakotitalossa.

ihan kaikesta pitää maksaa itse ja kaikki vaan kallistuu koko ajan. Kiinteistöverot, jätemaksut, sähkö, yms. nousevat jatkuvasti .

Vierailija
8/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikesta pitää maksaa itse ja kaikki vaan kallistuu koko ajan. Kiinteistöverot, jätemaksut, sähkö, yms. nousevat jatkuvasti .

Aha. Kyseiset maksuthan eivät koske rivaria?

Millä teillä muuten hella toimii, ei varmaan sähkölla ainakaan? Entä roudaako taloyhtiöstä joku roskat ilmaiseksi?

Vierailija
9/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että nuo ovat ilmaisia kerros- ja rivitalossa?

Kerrostalo on kaikkein kallein asumismuoto, ellei nyt asu kiinteistössä, jossa on liiketiloja alakerrassa.

Vierailija
10/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea paljonko on juoksevat kulut kun asutte 150 m2 kerrostaloasunnossa, vaikka sitten 2x75 m2 kolmio ;-)

Vierailija
11/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen talo on, mitä remontteja on jo tehty ja mitä tulossa. Mikä lämmitysmuoto on, teetetäänkö paljon ulkopuolisella töitä, vai tehdäänkö itse/talkoilla.

Olen itse isännöitsijä ja tiedän kyllä taloyhtiön kulujen kehityksen. Jo isännöinnin hinta on lakimuutoksen myöntä noussut paljon, ja tulee varmasti nousemaan yhä. Eikä huoltofirmatkaan ole laskemassa hintojaan.

ap

Vierailija
12/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sähkölaskuni on tosi pieni ja vastikkeen hinnalla (150e meillä) saadaan KAIKKI huoltotyöt yms. Ei päästäisi ok-talossa ikinä näin halvalla.

Vierailija
13/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sähkölaskuni on tosi pieni ja vastikkeen hinnalla (150e meillä) saadaan KAIKKI huoltotyöt yms. Ei päästäisi ok-talossa ikinä näin halvalla.

siis mikä muoto sulla on? Sähkölämmitteinen rivari josta osa kylmänä vai?

150€ vastike ilman lämmitystä? Joku 40 m2 kaksio vai?

Vierailija
14/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsisi mahdollisimman halvalla!

Kuitenkin ne okt:n kulut todellakin riippuvat hyvin monesta eri muuttujasta. Ei voi yleistää, että se olisi tolkuttoman kallista.

t. okt-asuja jo vuosien ajan, kokemusta myös omistusasumisesta kerrostalossa ja rivitalossa (ja ikää jo 40+ :)

Vierailija
15/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mikä muoto sulla on? Sähkölämmitteinen rivari josta osa kylmänä vai?

150€ vastike ilman lämmitystä? Joku 40 m2 kaksio vai?

Vierailija
16/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastike n. 200€. Sillä saa lämmityksen (kaukolämpö), taloyhtiön sähköt (valaistus, autotallien sähköt ja pannuhuoneen käyttämä), huoltofirman joka ajaa lumet ja nurmikon (huonosti), jätehuollon, kiinteistöveron, vakuutuksen, isännöinnin (kallista ja huonoa)... siinä ne taitaa olla suurinpiirtein.

Ja omakotitalon jota meinataan ostaa kulut on jopa hiukan alhaisemmat. Molemmissa asumismuodoissa tulee muita isompia kuluja kun tehdään jotain remonttia, rivarissa on tullut 500-600€ laskuja monta kertaa, ja nyt on tulossa yli tonni terassin oven vaihdosta. Omakotitalossa voisi itse päättää että vaihtaako sitä ovea vielä tänä vuonna vai lykkääkö tuonnemmas.

ap

Vierailija
17/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin vieläpä 40 neliötä enemmän tilaa ja rauha typeriltä naapureilta. Yllättävästi siellä taloyhtiössäkin kului rahoja kaikenlaiseen ja sehän taas vaikutti vastikkeeseen. Hallitus tilaili ominpäin kaikenlaisia turhia töitä ja jyräsi yhtiökokouksissa omat ideansa läpi. Joskus liikuttiin mielestäni laillisuuden rajoilla, mutta silloin en enää jaksanut välittää kun oli jo päätetty muuttaa veks. Rasittavaa tuollainen vuodesta toiseen. Puhumattakaan mölyävistä, tupakoivista ja kyttäävistä naapureista.

Vierailija
18/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kerrostalon saa paljon halvemmalla.

Asun itsekin rivarissa ja sanon, että kauheinta on ne naapurit.

Riitoja on ollut paljonkin.

Vierailija
19/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sehän on asumismuotona totaalisen erilainen kuin okt. Ja kerrostalossa on aina vielä suurempi riski ikävistä naapureista, niitä kun on enemmän.. Kokemusta on itselläkin kolahduksia kuuntelevista mummuista, rymyävästä nuorisosta ja vaikka mistä. Nyt okt:ssa taas on rauha maassa - meillä on iso tontti rauhallisella paikalla. En muuttaisi takaisin kerrostaloon kuin pakon edestä.

Mutta itse talo maksaa ja kyllä kerrostalon saa paljon halvemmalla.

Vierailija
20/25 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä rauha, jotka omakotitalossa taas on. Ja omaa taloa ja pihaa saa laitella mieleisekseen, eikä tarvitse kinata remonteista yms. yhtiökokouksessa tai osallistua pakkotalkoisiin jonain toisten päättämänä päivänä.

Eikä tarvitse miettiä häiritseekö pianonsoitto naapureita, tai lasten musiikinkuuntelu.

Tässä vain muutama esimerkki.. Minusta on outoa, jos jonkun mielestä on "ihan sama" asuuko okt:ssa vai kerrostalossa (ja että ainoa ero on kustannuksissa).

kyllä kerrostalon saa paljon halvemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän