Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ajassa juokset/hölkkäät 4,5 km lenkin?

Vierailija
05.08.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada kertoa tämä. Mutta kävelen mielelläni ja yleensä keskivauhti on 5,4km/h. Kävelen kerrallaan 5-8km.

Vierailija
2/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi vastaan, koska en jaksa hölkätä tuota matkaa :) Mutta siis kävelen ja hölkkään välillä pätkän, tuo menisi vajaaseen tuntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska puolen tunnin lenkkini on noin 5km.

Vierailija
4/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 minuuttia menee. Miten paljon alle, sitä en osaa sanoa, koska en ole koskaan juossut tuota niin kovaa kuin pystyisin...varmaan joku 21-22 min olisi nopein ja vajaa 25 ihan normaali juoksuvauhtini.

Vierailija
5/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiteen kilometriin menee yleensä hieman vajaa puoli tuntia.

Vierailija
6/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin etukäteen päättänyt juosta nimenomaan 4,5 km nimenomaan lenkkinä, aikaa kuluisi varmaankin noin 20 minuuttia huvituksesta riippuen. Jos juoksisin tuon sellaisena verryttelynä/ kevyenä happihyppelynä niin, että tavoite olisi, ettei se rasita lainkaan vaan pelkästään palauttaa, menisi ehkä n. 25 minuuttia.

Minulla on aika hyvä peruskunto, joten 4,5 km:n lenkki olisi sen verran lyhyt, että sen voi päästellä lenkkivauhteihini nähden vähän kovempaakin kyytiä ilman että alkaa piiputtaa.

Vierailija
7/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä pyrin juoksemaan kilometrin 6 minuutissa ja vedot sitten vähän nopeampaa. Tavallinen lenkki saattaisi ilman vauhtiyritystä olla siis 27 min. Harvoin juoksen noin lyhyttä matkaa.

Vierailija
8/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos tietäisin et on vaan 4,5 km niin menisin kavempaa vauhtia koska ei edellisen vastaaja tavoin ala ihan heti "piiputtamaan"

ehkäpä 20-25 min 4,5 km

Vierailija
9/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasta hölkkää.

Vierailija
10/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika hyvä peruskunto, joten 4,5 km:n lenkki olisi sen verran lyhyt, että sen voi päästellä lenkkivauhteihini nähden vähän kovempaakin kyytiä ilman että alkaa piiputtaa.

peruskunto tarkoittaa? Vauhtikestävyyttäkö?

Mulla on hyvä KESTÄVYYSkunto, mutta sehän ei automaattisesti tarkoita, että pääsisin kovaa. Vauhti ei tarkoita "hyvää kuntoa" vaan siihen vaikuttavat monet tekijät.

Vierailija
11/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä 25 minuutissa. Siis pitempien lenkkien yhteydessä.

Vierailija
12/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä peruskunto tarkoittaa? Vauhtikestävyyttäkö?

Mulla on hyvä KESTÄVYYSkunto, mutta sehän ei automaattisesti tarkoita, että pääsisin kovaa. Vauhti ei tarkoita "hyvää kuntoa" vaan siihen vaikuttavat monet tekijät.

Tarkoitan hyvällä peruskunnolla juoksun yhteydessä sitä, että fyysinen kunto on sen verran hyvä, että pystyn juoksemaan pitkään yhtäjaksoisesti. Tämä johtaa siihen, että 4,5 kilometrin yhtäjaksoinen juokseminen sinänsä ei ole minulle haastavaa. Koska matkan juokseminen sinänsä ei ole haastavaa tai tunnu pahalta/vaikealta, voin hieman lisätä vauhtia ilman kohtuutonta epämukavuutta.

Jokaisella, joka on jollain tasolla kunnossa on jonkin verran vauhtikestävyyttä. Jos on hyvä kestävyyskunto, pääsee varmasti selkeällä alimatkalla kovempaan kilometrivauhtiin kun pitkällä juoksulla. Jos puhutaan 4,5 kilometrin matkasta ja noin viiden minuutin kilometriajoista, sanoisin, että ne eivät kyllä ole mitenkään utooppisia alle 40-vuotiaalle, joka on jollain tasolla hyvässä (juoksu)kunnossa, oli se sitten vauhtikestävyyttä tai raakaa kestävyyttä.

Vierailija
13/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juoksen niin menee tuo 25 minsaa ja löysää hölkkää jopa 40 min.

Vierailija
14/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty nopeammin jos haluaisin hyvän ajan mutta normilenkkivauhdilla 25-30.

Vierailija
15/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 min

Hidasta hölkkää.

Mä kävelen 4,5 kilometriä 40 minuuttiin.

Vierailija
16/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta aloittanut juoksuharrastuksen, en ole eläissäni juossut, vasta kuin nyt. Hitaasti mutta varmasti edetään, 5 km juoksuun meni 55 minuuttia, 7,5 km juoksuun 1 h 23 min...

Ylipainoa n. 40 kg....

Vierailija
17/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en juokse, kun kävellen voi tehdä matkaa

Vierailija
18/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkipolkuni on 1,5 km ja maastossa on melko jyrkkiäkin mäkiä. Kierrän sen yleensä 3 tai 4 kertaa. Ikä 49.

Vierailija
19/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari taukoa pitää ainakin pitää.

olen lihva ja laiska.

Vierailija
20/23 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen yleensä pidempiä lenkkejä, mutta mulla on huono vauhtikestävyys :(