Synnytin viikko sitten terveen pojan. Synnytyksestä
jäi kuitenkin kamala pelko. En osannut arvata, monista varoituksista huolimatta, että tapahtuma on on niin kivulias. Repesin pahasti ja olen tosi kipeä. Miten tästä toipuu? Unohtuuko kova kipukokemus pian?
Kommentit (8)
Synnytyksestä ei jäänyt pelkoa vaan siitä lähinnä kun jouduttiin tikkaamaan alapäätä kasaan. Parani mulla kyllä nopeasti ja nyt uusi tulokas tulossa ja ihan normaalisti olen menossa synnyttää.
Synnytin, ja oli ihan kamala kokemus! Mut.. Eipä menny, ku pari päivää ja kaikki se kauheus oli unohtunu. En voi nyt kuukauden jälkeen synnytyksestä ees kuvitella millasta se kipu oli. Ehkä kovasti autto seki, et kätilö oli todella mahtava! Kyllä se unohtuu.. :)
Ja mulla ei ainakaan tikkaus tuntunu yhtään miltään. Alapää oli kyllä muuten tosi kipee, melkeen tähän päivään asti. Vaan kyllä seki siitä paranee.. :)
Kyllä ne ajan kanssa osin unohtuu, totta kai mieleen jää joitakin muistoja. Tarkoitus olisi että niistä kuitenkin pääsisi yli jossain vaiheessa.
Onnea terveestä pojasta!
Jos 3-6kk edelleen ahdistaa ja tapahtuma vaivaa, niin käy sairaalassasi keskustelemassa synnytyksestäsi, mikä meni pieleen, miten asiat etenivät ja olisiko jotain voitu tehdä toisin.
Pahinta on, jos suljet mielesi etkä anna itsellesi lupaa vatvoa tapahtunutta!
Vauva on suloinen ja nautin nyt joka hetkestä. Mutta .. pelko jäi kytemään. Synnytykseni kesti yhtensä 32 tuntia . Loppuvaihe oli painajainen. Ponnistusvaihe oli pitkä ja vaikea :( Repesin joka suuntaan ja ja alapää täynnä ikäviä tikkejä.
seuraava sektiolla!