Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei OSAA "sananmuunnoksia" eikä siksi naura Luttiselle :O

Vierailija
05.08.2012 |

Hän ei siis todellakaan osaa kääntää mielessään Luttisen sutkautuksia vaan ärsyyntyy niistä jutuista, niissä ei ole hänen mielestään mitään hauskaa. Hän ei osaa tehdä ihan yksinkertaisimpiakaan kääntösanoja esim. ihmisten etu- ja sukunimien välillä. Johtuuko siitä että miehelläni on lukihäiriö ja lievä asperger?

Sama juttu on kaikkeen sanaleikkiin perustuvan huumorin kanssa, mies ärtyy heti ja pitää niitä "idioottimaisena" huumorina.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki osaa. Tiedän itsekin henkilön joka joutuu kunnolla miettimään miten ne käännetään.

Vierailija
2/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset lynkkaavat huumorin jota itse eivät TAJUA.

Täytyy muuten olla aivotoiminnaltaan todella hidas että ei pysty tekemään käännössanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään miehesi ei osaa sanaleikkejä, jos hänellä on lukihäiriö. Selvä hommahan se on, lopeta hänen kiusaamisensa niillä.

Vierailija
4/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän halua koko ajan tulla muistutetuksi asiasta. Ap voisi opetella empatiaa.

ihmiset lynkkaavat huumorin jota itse eivät TAJUA.

Täytyy muuten olla aivotoiminnaltaan todella hidas että ei pysty tekemään käännössanoja.

Vierailija
5/12 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kyllä osaan kieltä kieputella, siitä ei ole kiinni. Minua vain eivät naurata tuollaiset teennäiset sanojen vääntämiset. On monta muutakin huumorin lajia, jotka eivät minuun kolahda. Ja sitten on kuitenkin olemassa sitäkin huumoria, joka saa minut nauramaan.

Tv:ssä on tarjolla eri tyyppisiä viihdeohjelmia ja komediasarjoja, joista jokainen saa valita mieleisensä. Nämä ovat makuasioista, joista kiisteleminen ei johda pitkälle.

Vierailija
6/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanamuunnostan tajuamisella ei ole mitään tekemistä kielellisen lahjakkuuden kanssa. Minulla on monia ystäviä, jotka eivät osaa kirjoittaa kunnollista suomea, mutta ovat suuria sanamuunnosten ystäviä ymmärtävät ne salamannopeasti.

Itse teen työtä kielen ja kirjoittamisen parissa ja kehutamatta voin sanoa, että minua on koko ikäni pidetty kirjallisesti lahjakkaana, mutta sanamuunnosten hauskuus on mielestäni vähän niin ja näin. Itse en ole myöskään millään tasolla nopea sanamuunnosten keksijä.

Vierailija
7/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu! En ole arvannut, että nämä voivat olla jollekin vaikeita. Ja että ne johtuvat lukihäiriöstä. Siis ihan oikeasti olen kiinnostunut tällaisista.

Mutta muut sanalliset "pelit" tuntuu olevan myös vaikeita monille miehille. Mistähän se johtuu? Esim. seurassa jokainen luettelee vaikka musiikkikappaleita, joissa esiintyy ruoka tai kirjoja joiden nimessä väri jne... näissä miehet ei vain pärjää naisten veroisesti.

Vierailija
8/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sananmuunnokset ovat jotenkin juttu jonka joko tajuaa tai ei eikä liity kielen osaamiseen muuten. Miehelläni on mahdollisesti lievä lukihäiriö eikä suomi ole hänen äidinkielensä mutta tajuaa kuitenkin sananmuunnokset suomeksi.

Vierailija
9/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas hoksaan sananmuunnokset nopeasti ja olen hyvä myös keksimään niitä, mutta sellainen pikkutuhma huumori ei ole ikinä naurattanut. Huumorintajuja yksinkertaisesti on erilaisia eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa, ymmärtääkö ne sananmuunnokset vai ei.

Vierailija
10/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän sananmuunnoksia mutta en naura niille. "Parhaille" korkeintaan hymähdän.

Vierailija
11/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on turvaton kyherö.

Vierailija
12/12 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi noiden pitää aina olla jotenkin kaksimielisiä. Naurattaisi tai ihailisin, jos joku vaivautuisi keksimään jotain sellaisia, mitkä eivät perustu navanaluseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän