Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kenelläkään ollut virtsarakon laskeumaa?

Vierailija
04.08.2012 |

Olen alkanut epillä itsellä sellaista. Koko ajan saa käydä pissalla ja alapää näyttää erilaiselta kuin ennen. Pelottaa ihan hirveästi että joutuu johonkin leikkaukseen tms. :( Kertokaa kokemuksia, kiitos.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynegologilta voit kysyä, onko sinulla laskeuma ja pyytää lähetettä lantionpohjan toimintaan erikoistuneelle fysioterapeutille. Todennäköisesti leikkausta ei tarvita vaan fysioterapeutin ohjeet riittävät. Liian usein ei saisi käydä pissalla eikä varmuuden vuoksi.

Vierailija
2/2 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, sain virtsarakon laskeuman synnyttäessäni ensimmäistä lastani -09. Käynnistetty synnytys päättyi rajuun imukuppirepimiseen ja siinä rytäkässä repesi vähän yhtä sun toista. Jälkitarkastuksen yhteydessä minulle sanottiin että lapsiluvun ollessa täynnä leikataan... Jonkun verran oli vaivoja tuossa vaiheessa. Lähinnä epämukavaa oloa, pissa ei meinannut tulla vaikka usein pissattikin ja "tuntuma" yhdynnässä. Tulin raskaaksi kun poika oli vuoden ja toinen raskaus pahensi oireita huomattavasti ja toinen synnytys räjäytti potin. Pullistuma oli niin suuri että painoi kokoajan emättimen suulle, virtsaamisongelmia, ulostamisongelmia (sain toisessa synnytyksessä myös peräsuolenlaskeuman ja kohdunlaskeuman kun vaurioituneet kudokset eivät kestäneet...) Hengittäminenkin tuntui välillä vaikealta kun sisäänhengitys työnsi laskeumaa ulos. Yhdyntää ei olisi voinut kuvitellakaan.

Mut leikattiin nelisen kuukautta sitten (toisen lapsen ollessa vähän reilun vuoden) mikä paransi tilannetta huomattavasti mutta etuseinämä on laskeutunut jo jonkin verran uudestaan. Yhdyntä onnistuu mutta sattuu edelleen ensimmäiset 15 sekunttia. Pissavaivat on taas lievästi lisääntyneet mutta laskeuma ei enää vaivaa jatkuvasti. Omalla kohdalla leikkaus oli välttämätön ja on todennäköistä että uusi leikkaus joskus edessä verkkoineen kaikkineen. Harmittaa että laskeuma uusi näin nopeasti mutta silti en kadu leikkausta. Niin ja leikkauksen jälkeen olin kipeämpi kun odotin, ensimmäiset kolmeviikkoa tosi kipeä, neljäskin viikko oli vielä kivulias mutta sitten helpotti. Eka viikko pissa piti katetroida mutta seuraavalla viikolla alkoi onnistua pikkuhiljaa omin avuin. Leikkauksen jälkeen alapää oli tosi kaunis!!! :-) Harmi vain ettei pysynyt minulla. Mutta paljon parempi kuin ennen leikkausta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän