Mitä hittoa!!! Lidl:n perunamuusijauhetta ei enää myydä!
Voi kiesus. Maailman paras perunamuusojauhe Harvest Basket ei kuulu enää Lidlin valikoimiin. Höh. :(
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:53"]
Eikö LIDLissä myydä enää Oivariinia?
Oli vaan voita ja sitten niitä kökkörasvoja iso rivi.
[/quote]On myös ingmariinia, sama kuin oiva, mutta eri valmistaja.
On sitä ollut 2015 jälkeen siinä punaisessakin paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en osta tuota lidlin perunamuusijauhetta kun se on niin hankala valmistaa. Tarvitsee läträtä jotain maitoa sekaan.
Ostan vain mummonmuusijauhetta johon riittää pelkkä keitetyn veden lisääminen. Maito on siinä valmiiksi jo jauheessa.
Mummon muusi -jauheessa on vain se vika, että se on hirveää kuraa. Sen sekä maku että tekstuuri on aivan väärä, ei muistuta oikeaa perunamuusia etäisestikään. Teollinen maku saattaa johtua juuri siitä maitojauheesta. Myös rakenne on inhottavan limamainen.
Sopii toki sellaiselle, jolle ruoka on vain välttämätöntä paskan esiastetta ja jolle maku ja koostumus eivät merkitse mitään. Luultavasti henkilö, joka kokee maidon läträämisen sekaan jotenkin hankalaksi, on juuri sellainen.
Lidlin Harvest Basket -perunamuusijauheesta tehty perunamuusi on kaikkein lähimpänä aitoa oikeaa perunamuusia, varsinkin kun muuttaa ohjetta niin, että vaihtaa veden ja maidon määrät keskenään. Parasta on, että siinä itsessään ei ole suolaa, joten sen voi maustaa mieleisekseen. Monia muita ei voi. Harvest Basket -perunamuusijauhe on hiutalemaista, mistä syystä varmaankin valmiin muusin tekstuuri on aivan kuin oikeassa muusissa. Kaikki muut, joita olen kokeillut, ovat olleet synteettisen tuntuista limaa tai velliä, YÖK!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:56"]Ainakin se Mummon muusi on lähinnä juotavaa. Oikea muhennos tehdään oikeista perunoista, sorry vaan.
[/quote]
On pyhäinhäväistys verrata mummonmuusikuraa Lidlin todella laadukkaaseen pussimuusiin, joka tehdään pelkästään aidoista perunoista.
Itse teen pääsääntöisesti muusini itse, mutta Lidlin pussimuusia on aina varastossa niitä hetkiä varten kun tarvinnut muusia muutamassa minuutissa.
Tottakai se itse tehty on parasta (ainakin oma tekemäni), mutta Lidlin muusi on kaikkein lähimpänä sitä ja ylivoimaisesti paras pussimuusi mitä kaupoista löytyy.