toistuvat alapään infektiot, ARRRGH
olen jo kolunnut netin ja jogurtit ja maitohappokapselit on kokeiltu, pesen 4.5 pH pesunesteellä (apteekista), mutta tuntuu ettei ole elämää ilman emätintulehdusta (bekteerivaginoosi). saan aina antibioottikuurin ja sen jälkeen on terve olo mutta ei mene oikeasti kuin viikko niin alkaa haista ja valua!! ei tietenkään mikään yllätys että tämä on tappanut myös seksielämän miehen kanssa aika hyvin kun aina on ällöttävä olo, usein siis kärvistelen kuukausitolkulla ongelman kanssa, enhän voi joka viikko vetää uutta kuuriakaan, tahi olla töistä pois lääkärikäynnin takia.
olen ikäväkseni (muuttoja, raha, ym) joutunut käymään eri gynegologeilla, ja vaikka kerronkin historiaa ja että ongelma on toistuva niin toki jokainen lääkäri aloittaa aina alusta, tutkii ja toteaa samat asiat ja määrää jonkun antibiootin ja sillä mennään. pitäisi luoda ns. pysyvä suhde varmaan johonkin lääkäriin ja jaksaa käydä useasti peräkkäin....
onko kellään mitä vinkkiä tai tietoa enää antaa? vastaavia kokemuksia, ratkaisuja?? olen epätoivoinen. tätä on siis jo jatkunut vuosia... vaikuttaa itsetuntoonkin, ihan älytöntä mutta näin on.
Kommentit (9)
että on aina bakteerin aiheuttama? Ettei olis kuitenkin hiivakierre?
nuku yöt ilman pöksyjä kotona ota ilmakylpyjä hameessa
kiitos, olen ikäni nukkunut ilman alkkareita ja usein olen muutenkin kotona ilman pöksyjä. kylmää vettä en ole koklannut kyllä mutta se oliskin ylläri jos nää "tappotulehdukset" katoaiskin kylmällä vedellä :D mutta ei auta kuin kokeilla.
mulle sairaalan johtava gyne suositti kylmää vettä pesuun...pesetkö joskus tosi kuumalla??Se tapaa luonnollista bakteerikantaa
että on aina bakteerin aiheuttama? Ettei olis kuitenkin hiivakierre?
myönnän että joskus labran tulokset (jos otettu) on jääneet epäselviksi itselle, ja usein lääke on "kattava yleisantibiootti" tms. joskus ainakin ollut tuo bakteeri, ja koska aina 'tuntuu' samalta niin oletan että on sitten aina just se...
oireet ei myöskään sovi hiivaan, eli ei kutinaa ym.
viimeisin lääke jonka sain pari viikkoa sitten ja auttoi sisälsi tinidazolea ja tioconazolea, eli kattaa ilmeisesti muutaman eri tulehdustyypin, en tiedä olisiko tehonnut hiivaankin.
/ap
mulle sairaalan johtava gyne suositti kylmää vettä pesuun...pesetkö joskus tosi kuumalla??Se tapaa luonnollista bakteerikantaa
mietin kun joku toinenkin kylmän veden mainitsi, että suihkussa käyntini on kyllä aina superkuumalla vedellä (mieheni ei pysty käymään edes mun kanssa suihkussa kun sanoo että polttaa). ja suihkussamme on penkki jolla istun usein siinä kuuman veden alla... jos olen tälleen itseaiheuttanut tulehdukseni niin voi hyvä isä... :( :( toisaalta olisi ihana jos ratkaisu olisi niin helppo. no, nyt pitää saada taas yks lääkekuuri jotta tervehdyn mutta tämä on ehdottomasti kokeiltava. KIITOS.
A. yöksi gynocaps kapseli tai lactal kapseli ja lopeta se alapään jynssääminen..
B. käy gynekologilla tutkimuksissa
Ei siis vain uusimaan antibiootteja.
Otan osaa, ei ole kokemusta.
Hiivan kanssa auttaa paljon ilmavat alusvaatteet, kankaiset siteet, maitohappokapselit ja suun kautta syötävät maitohapot.
voi hyvinkin kantaa samaa bakteeria ja tartuttaa sinut aina uudestaan ja uudestaan. Yksi mahdollinen syy voi olla myös allergia (jotkut herkistyvät siteiden valkaisuaineille tai wc-paperille, kuminkäyttäjät voivat reagoida lateksiin tai ihan vain siemenneste saattaa aiheuttaa ärsytystä.)
nuku yöt ilman pöksyjä kotona ota ilmakylpyjä hameessa