Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien vuorokausirytmiin ei saa puuttua perheessä - kyllä vai ei?

Vierailija
03.08.2012 |

Jos vanhempia häiritsee kukkuva teini, heidän pitää ostaa pimennysverhot, korvanapit ja vetää unilääkettä naamariin. Näin olen lukenut useilta palstoilta netistä.

On tavallista, että teini (jo 13v) valvoo viiteen ja nukkuu viiten saakka illalla. Keikahtanut unirytmi ei vaikeuta koulunkäyntiä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat teinit menevät nukkumaan viimeistään kello 23 jos seuraavana aamuna kello 8 kouluun. Viikonloppuna saavat nukkua kello 12-13 sakka jos haluavat. 

Tuo vauva vertaus oli hyvä !! Teinit TARVITSEVAT unta enemmän kuin vanhempansa

Vierailija
42/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 18:58"]

alkaa huomioida niin että saa valvoa miten tykkää, nukkua miten pitkään tykkää ja muidenko pitäis hissutella kotona siihen asti kun arvoisa murkku viitsii könytä ylös sängystä?

Mä en ainakaan ala sellaiseen pokkurointiin ihan senkin takia että meillä nää tulevat teinit ihan osallistuvat siihen imurointiin :D

[/quote]

tämä tyyppi ei ole äiti.  Etkö ole saanut lapsia kun olet niin katkera ? tai sinulla ei ole mistö kenen kanssa lapsi tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 21:16"]

vaan yhteiskunta ei.

Täällä huomaa vastauksista että osa vastaajista on niitä teinejä, osa taas äitejä, jotka eivät uskalla riidellä teininsä kanssa. Meillä teinit käyvät puolet kesästä kesätöissä, toisen puolen saavat riekkua ja valvoa mutta meillä eivät teinitkään nuku yli 10 aamulla.

Unirytmi menee varmasti sekaisin ja nukahtaminen vaikeutuu, jos nukkuu aamuisin liian pitkään.

Onkohan nää mammat jotka antavat lastensa nukkua ja valvoa miten sattuu samoja, jotka ostavat niitä mautoja sun muita heti kun ikä sallii, vaikkei lapsella edes olisi sellaiseen kuljetusten puolesta tarvetta?

[/quote]

Tämän kirjoittaja on se mamma, joka haaveilee jo nyt, kuinka heittää lapsensa pois kotoa heti kun täyttää 18 v.

Sama mamma joka ei kuskaa lasta koskaan minnekään "jos haluat mennä jonnekin, mene pyörällä, kyllä ennenvanhaankin pyöräiltiin 30 asteen pakkasessa"

Sama mamma,joka pitää lapsia kotitalouskoneina ja joka ei pysty rakentamaan minkäänlaista suhdetta lapseensa. Pakottaminen, haukkuminen, aliarviointi, käskytys ovat ainoita asioita, joihin tämä äidin irvikuva pystyy.

Ja sitten itkee vanhana, kun lapset eivät halua pitää yhteyttä.

Uskomaton ihminen, katkera

Vierailija
44/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun vuorokausitytmiini olisi yritetty puuttua tuossa iässä olisi koulunkäynti vaikeutunut huomattavasti ja olisin saattanut aloittaa lintsaamisen. Kouluni hoidin hyvin, olin jopa osan opettajista lellikkioppilas, tunnollisen kiltin tytön maineessa. Mitä nyt valvoin yöt ja nukuin päivisin.

Joten jos koulu sujuu normaalisti, en suosittele puuttumista. Mutta jos alkaa koulu takkuamaan niin sitten pitäisi alkaa nuoren kanssa miettimään miten asian voisi korjata. Jotkut meistä on niin yöihmisiä että sen nuoren kanssa kannattaa keskustella jos hän sen peruskoulun jaksaisi käydä aamuvirkkujen aikataululla ja sitten katselisi itselleen ammattia jossa voi olla öisin töissä. Tosin siihenkin pitää luultavasti opiskella aamuvirkkujen aikataululla, mutta jos on työharjettuluita niin ehkä ne voisi silloin yöllä tehdä.

Vierailija
45/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 07:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 06:07"]

Meillä saa miehen teini melko vapaasti viikolla pelata esim. viiteen aamulla. Mies menee itse nukkuman(kuorsaamaan, valvottaa minuakin kaiket yöt) ja antaa pojan tehdä mitä huvittaa.Aamuisin sitten väkisin nostetaan sängystä ja tehdään aamupalat eteen. Tilanne on nyt sellainen että ammattikoulun kursseista valtaosa suorittamatta, poissaoloja 900h. Onko mitään järkeä? MInua täällä ei kuuntele näissä asioissa kukaan (paha äitipuoli)

[/quote]Lopettakaa sen penikan hyysääminen. Meillä lapseet ovat osanneet tehdä aamupalansa itse jo ekaluokalla, eikä ketään ole herätelty kouluun enää yläasteella, vaan ovat saaneet itse huolehtia että ehtivät kouluun.

Teette vain selväksi että asumisoikeus kotona jatkuu vain niin pitkään kun opiskelee. Huoltovelvollisuus loppuu siihen kun lapsi on 18 ja opiskelu loppuu.

[/quote]

Hyi jumalauta, mikä akka.  Toivottavasti joku tekee sinusta lastensuojeluilmoituksen.  Et ansaitse lapsia.. toivottavasti sinulla ei niitä olekaan? Taitaa mielisairaalassa olla netinkäyttötunti ?

Vierailija
46/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 19:12"]

alkaa huomioida niin että saa valvoa miten tykkää, nukkua miten pitkään tykkää ja muidenko pitäis hissutella kotona siihen asti kun arvoisa murkku viitsii könytä ylös sängystä?

Mä en ainakaan ala sellaiseen pokkurointiin ihan senkin takia että meillä nää tulevat teinit ihan osallistuvat siihen imurointiin :D

Ei tässä eletä "arvoisan teinin" mukaan, vaan ihan perheenä, jonka jokaista jäsentä kunnioitetaan. Ei mua häiritse teinin yöjuokseminen, koska tullessaan hän osaa olla hiljaa. Sanoinhan minä että kunhan käy koulussa ja hoitaa omat kotiaskareensa olen tyytyväinen. Tottakai arvostan teinin erilaista lomarytmiä, hänhän on lomalla!! Toinen lapsi meillä herää myös aikaisin, yleensä jopa ennen minua mutta ei hänkään ala riehumaan heti aamusta, vaan odottaa että muutkin heräilevät. Pelaa vaikka pleikkaria hiljaisella, katsoo elokuvia, tekee aamupalaa.. eikä aloita suoraan musiikinkuuntelua ja yleistä riehumista. Minusta on tärkeä oppia arvostamaan jokaista perheenjäsentä yksilönä, eikä aina motkottaa kun "taas tuo teini nukkuu iltapäivään asti, ei sekään saa mitään aikaan"

Edelleenkin vaikka minä olenkin se perheen "pää" niin kyllä minunkin täytyy huomioida muita jotta hekin sitten huomioivat minua!

Musta tämä nyt on ihan naurettavaa pokkurointia.

On ITSESTÄÄNSELVÄÄ, että se, joka elää poikkeavaa päivärytmiä, on se joka pitää huolen siitä, ettei häiritse muita.

On myös NAURETTAVAA, että esim. kotitöitä ei saisi alkaa tehdä silloin kun ne normaalisti tekisi, jos joku perheenjäsen tahtoo nukkua iltapäivän puolelle asti.

Joo, ei tarvitse tahallaan mennä repimään ylös sängystä, mutta ei kyllä tarvitse hissutellakaan yhtään.

T: kolmen pojan, joista 1 jo teini, äiti.

Vierailija
47/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 18:53"]

Tulevat ja menevät miten sattuu osallistumatta esim siivoukseen. Saavat könytä yöt läpeensä kylillä ja sitten herättää porukat kun könyävät aamuyöstä kotiin.Päivällä nukutaan keskipäivään asti. Kotona käyvät vaan syömässä eli täys ylläpito eikä mitään tarvi antaa vastineeksi.

Ja sitten ihmetellään kun kakarat ovat itsekeskeisiä ja laiskoja! Samoin teinit tutkimusten mukaan kokevat yksinäisyyttä. Miksiköhän? Siksikö kun ei ketään aikuista heidän menonsa kiinnosta?

[/quote]

höpö höpö. Minä elin teini-iän 70-luvulla ja sain nukkua aamulla niin pitkään kun halusin. Maalla istuttiin yöllä kalalla tai muuten vain kikatettiin tyttökaverin kanssa.

Ja minusta tuli silti kova työihminen ja olen pärjännyt erittäin hyvin elämässä. Nuoruudesta jäi mieleen ne ihanat kesäiset, sumuiset aamut, kun bestiksen kanssa juostiin kasteisen pellon poikki kotiin nukkumaan.

Vierailija
48/50 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nukkua, jos ei tule sitten myöhemmin kitisemään, että "miksi ette herättäneet, nyt en osaa herätä ja mennä töihin sen takia". Täysi-ikäinen vastaa itse nukkumisestaan ja heräämisestään.

Vierailija
49/50 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13v ja tunnen yksinäisyyttä mutta vanhempani ovat silti huolehtivia ja raittiita. Äitini kyselee aina missä kuljen ja kenen kanssa.

Vierailija
50/50 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit saa lomalla valvoa ja herätä siihen aikaan kuin haluavat. Minulle ihan sama vaikka menevät nukkumaan aamukolmelta-neljältä ja heräävät 12 jälkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi