Kuukuden road trip jenkkilöissä takana
Olimme reissussa neljän hengen porukalla 28.6.-27.7.2012 reitillä New York - Buffalo - Niagara Falls - Buffalo Grove - Chicago - Memphis - Hot Springs - Oklahoma - Amarillo - Santa Fe - Albuquerque - Petrifiedin kansallispuisto - Flagstaff - Page - Grand Canyon - Hoover Dam - Las Vegas - Santa Clarince - Los Angeles - Washington - New York.
Kulkeminen tapahtui New Yorkista Chicagoon saakka Greyhoundeilla ja Chicagosta vuokra-autolla Los Angelesiin. Losista lensimme Washingtoniin josta greyhoundilla New Yorkiin.
Jos haluat vinkkejä, tietää matkasta, mitä tahansa, kysy. Vielä on kaikki hyvässä tallessa muistissa.
Kommentit (20)
ja tässä ei ole mukana ruokia. Söimme hyvin joka päivä jossakin ravintolassa, joskus käytiin Taco Bellsissä taikka Mäkkärissä kyllä. Autoon satsattiin, tai tilaa piti olla kapsäkeille, ja tahdottiin jenkkiauto (saatin Buick) eikä haluttu mitään eurooppalaista.
Vuokrattiin auto National Car rentalista joka osoittautui edullisimmaksi. Otettiin siihen päälle myös 100 taalan täysvakuutus koska jenkkiläiset rakastaa oikeusjuttuja ihan pikkunaarmuistakin.
Yllättävää oli se kuinka "toisen naama ja tahtomiset" ärsyttivät niinkin paljon. Yllätti myös kuinka mukavaa ja kivaa oli autolla matkaaminen noinkin pitkän matkan.
Mikä on greyhound?
Vinttikoirarotu
ja se yllätti meikäläisen kyllä täysin. Käyntiintiaanireservaatissa oli myös kokemus kuin itse Grand Canyon, mahtava.
Memphis teki minuun syvän vaikutuksen - älkä äkysykö miksi koska en sitä itsekään tiedä. Ilmapiiri, ihmiset, musiikki, lämpö - kai nuo kaikki.
New York ja Los Angeles ihan mielettömiä kaupunkeja. Kuten taas Chicagosta jäi vähän outo maku suuhun. Siellä oli hirveästi kerjäläisiä, ja minun mittakaavassa tosi kamalia tapauksia, nuoria tyttöjä pihalla kun käet kerjäsi rahaa. Yksikin istui maassa ja huokui puolelta toiselle, erehdyin katsomaan tät silmiin ja niissä ei ollut mitään. Voisin olla tämän noin 18v. tytön äiti.
En missään nimeässä voi suositella Greyhoundilla matkustamista lasten kanssa. Oli turhan rankkaa. Meillä oli etukäteen ostettuna liput netin kautta, muttei se ollut tae että pääsi juuri sille ostamallemme lähdölle. Me onneksi aina pääsimme mutta moni muu ei.
Se ei ollut hauskaa sydän kurkussa siellä asemalla pohtia keskellä aamuyötä missä viettää yönsä jos bussiin ei päästä.
Itärannikko kiinnostaa, ehkä muutenkin.
ja tippiä vailla. Kunhan kehut, ei ne oikeesti niitä ole ;)
Miten lapsen kanssa onnistuisi kiertäminen?Itärannikko kiinnostaa, ehkä muutenkin.
Hienoja sanoja ja nimiä! Ja ihan jenkkilässä. Sähän oot ku mainostelevisiossa! Kyllä me jumaloidaan sua, oot nii paljon meidän yläpuolella.
Lentokone ja greyhound, sä oot taivaasta, Halleluiyaa!!!
Antakaa ihmisten nauttia aikaansaannoksistaan.
Jos itse tyydytte toisenlaiseen, ei se oikeuta toisen lomaa pilkkaamaan.
USA on iso ja upea maa ja siellä on todella mukava matkustaa.
Ap. nauti muistoista ja ohita nää tyypilliset jenkkivihaajat, jotka ei ole USA:ssa käyneet.
ja tippiä vailla. Kunhan kehut, ei ne oikeesti niitä ole ;)
Raahasin Nycin metroasemalla rappusissa painavaa laukkuani. Siihen tuli taakse pariskunta joka kihahti ääneen She´s Crazy!, mies tuli siihen, nappasi laukkuni ja kantoi sen puolestani alas. Olin äimänä.
Metroasemalla Hollywoodissa pähkäilimme oikeaa asemaa kartan edessä jolla jäädä pois. Kysymättämme siihen tuli noin 20v. nainen kysymään tarvitsemmeko apua ja opasti meitä myös parhaan kykynsä mukaan. Eikä ollut metroaseman työntekijä.
Vieraat ihmiset jutustelevat niitä näitä eivätkä pelkästään ravintoloiden työntekijät joille sitä tippiä piti maksaa
Antakaa ihmisten nauttia aikaansaannoksistaan.
Jos itse tyydytte toisenlaiseen, ei se oikeuta toisen lomaa pilkkaamaan.
USA on iso ja upea maa ja siellä on todella mukava matkustaa.
Ap. nauti muistoista ja ohita nää tyypilliset jenkkivihaajat, jotka ei ole USA:ssa käyneet.
Juu, oli se reissu vailla vertaansa. Monia pienia ankeuskohtauksia olen reissun jälkeen saanut. Arki ei tunnu miltään
lomillani Suomessa siellä asuvani. tutut toki tietää, mutta muille se saa olla pimennossa.
USA on kuin punainen vaate monelle suomalaiselle.
Maan ja asukkaiden tavat "tunnetaan" , vaikkei kummempaa tutustumista siihen ole kuin TV.
Parempi vaan olla Suomessa joukkoon kuuluva ja saa olla rauhassa ilkeilyiltä ja arvostelemiselta.
ja se yllätti meikäläisen kyllä täysin. Käyntiintiaanireservaatissa oli myös kokemus kuin itse Grand Canyon, mahtava. Memphis teki minuun syvän vaikutuksen - älkä äkysykö miksi koska en sitä itsekään tiedä. Ilmapiiri, ihmiset, musiikki, lämpö - kai nuo kaikki. New York ja Los Angeles ihan mielettömiä kaupunkeja. Kuten taas Chicagosta jäi vähän outo maku suuhun. Siellä oli hirveästi kerjäläisiä, ja minun mittakaavassa tosi kamalia tapauksia, nuoria tyttöjä pihalla kun käet kerjäsi rahaa. Yksikin istui maassa ja huokui puolelta toiselle, erehdyin katsomaan tät silmiin ja niissä ei ollut mitään. Voisin olla tämän noin 18v. tytön äiti.
Asun naapurivaltiossa ja kayn siella usein ostoksilla ja museoissa mutta koskaan en ole nahnyt hirveasti kerjalaisia.
T. Mrs. Midwest
Hienoja sanoja ja nimiä! Ja ihan jenkkilässä. Sähän oot ku mainostelevisiossa! Kyllä me jumaloidaan sua, oot nii paljon meidän yläpuolella. Lentokone ja greyhound, sä oot taivaasta, Halleluiyaa!!!
vihrealla fontilla, niin paistaa kateus lapi.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1665392/ei_enaa_kosk…
Haen vähän popcornia ja odottelen kissatappeluita...
Tossahan saattaa oikeasti olla pariskunnat eri ketjuissa :D
ja muita pikku vinkkejä mitä ois hyvä tietää.