Miten joillain reilusti ylipainoisillakin on kiinteä ja kiiltävä iho?
Mulla on veltto, epätasainen ja mattainen iho vaikka olen hoikka.
Kommentit (21)
Ajattele ilmapalloa täynnä ja tyhjänä.
Ehkä rasvakudos ihon alla tuo muotoa. Muuten sitten riippuu hormoneista ja geeneistä, eri asioista, myös aurinko. Ellei ole korvaushoito hormoneissa, osahan ei sitä voi ottaa riskien vuoksi. Vaihdevuosien kohdilla voi hormoneja kadota tai jotain muutoksia. Osa kasvovesistä ja kasvopyyhkeistä voi kuivattaa poskien ihoa, ellei ole vain pahimpiin kohtiin kasvoilla laitettu. Pelkkä voide tuntuu pitävän kosteana. Vitamiineja. Mutta täytyyhän ihoa puhdistaa edes vedellä tai jollain, kun ulkoa likaisesta ilmasta tulee. Ellei asu puhtaalla alueella.
Piti sanoa myös että ehkä pitäisi olla hieman rasvaista kanankoipea tms joskus. Usein syödään tosi rasvattomia tuotteita tai jotain muuta rasvaa.
Kyllä se on enemmän ihogeeneistä kiinni ku painosta.
Tätini sanoi aina: Pari lisäkiloa vuodessa pitää rypyt loitolla!
Olen laihtunut 50 kg, ja eipä ole yhtäkkiä kiiltävää ja kimmoissaa missään, vaan sellaista lerpattavaa kreppipaperia.
Vierailija kirjoitti:
Tätini sanoi aina: Pari lisäkiloa vuodessa pitää rypyt loitolla!
Olen laihtunut 50 kg, ja eipä ole yhtäkkiä kiiltävää ja kimmoissaa missään, vaan sellaista lerpattavaa kreppipaperia.
Täällä toinen lerpattava kreppipaperi. Kiva kun annoit tälle nimen, olenkin miettinyt miten tätä kuvailisi. Plastiikkakirurgini kutsui tätä sidekudossairaudeksi.
Jossain vaihees, jos paino tippuu, iho alkaa roikkua, samoin käy jo keski-iässä. (alavatsan poimu roikkuu lähes häpykummun päällä)
OT, oletteko huomanneet että keski-ikäistyneet ja se ohittaneet ravitsemusterapeutit on aina ihan mahdottoman _kuivan_ näköisiä. Iho siis. Enkä missään tapauksessa väitä että oma lihavuuteni olisi parempi, nätimpi tai terveempi vaihtoehto, mutta vaikka ravitsemusterapeuteista tulee usein terve ja jäntevä vaikutelma, he on lähes poikkeuksetta jotenkin _kuivahtaneita_ ja harmahtavia. Olen tavannut yhteensä lukuisia työn puolesta ja asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
OT, oletteko huomanneet että keski-ikäistyneet ja se ohittaneet ravitsemusterapeutit on aina ihan mahdottoman _kuivan_ näköisiä. Iho siis. Enkä missään tapauksessa väitä että oma lihavuuteni olisi parempi, nätimpi tai terveempi vaihtoehto, mutta vaikka ravitsemusterapeuteista tulee usein terve ja jäntevä vaikutelma, he on lähes poikkeuksetta jotenkin _kuivahtaneita_ ja harmahtavia. Olen tavannut yhteensä lukuisia työn puolesta ja asiakkaana.
Syövät varmaan jotain vähärasvaisia ruokia?
Laihat ovat ryppyisiä koska eivät syö oikein eivätkä hoida ihoaan.
En ole koskaan ottanut aurinkoa. Mä vältän auringossa olemista. En tupakoi.
Onko kiiltävä iho jotenkin haluttu ominaisuus?
Vaikuttaa hikiseltä ja rasvaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Laihat ovat ryppyisiä koska eivät syö oikein eivätkä hoida ihoaan.
😂😂 vai niin.
Ilouutisia kaikki läskit ja luikut. Viestini on sensuroitu välistä, eli moderointi TOIMII! Kirjoitin rasvasta ja sen paksuudesta ja ihosta. Meni kai läskifobian piikkiin ja sensuroitiin. Mutta ei poistunut koko ketju!
Meillä on masokistinen LÄSKI MODE ! Hahahaha :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvät geenit, tarpeeksi hyvää rasvaa ruokavaliossa, rasvaus, suojautuminen auringolta.
+ kudostyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Turvotus pitää sileänä
Minä joudun syömään perussairauteni pahenemisen vuoksi välillä kortisonikuureja, silloin kasvot turpoavat niin, että iho on pinkeä kuin Barbie-nukella ja rypyt katoavat. Silmälasien aisoista jäävät viirut turvonneille ohimoille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät geenit, tarpeeksi hyvää rasvaa ruokavaliossa, rasvaus, suojautuminen auringolta.
Osa ylipainoisista rakastaa ruokaa, joka sisältää hyviä rasvoja ja vitamiineja, kuten avokadoa, lohta, pähkinöitä, kasviksia ja hedelmiä.
He vaan syövät liian isoja annoksia. Mahdollisesti niin nopeasti, ettei kylläisyyden tunne ehdi mukana (n. 20 min ruokailun aloittamisesta).