Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon 17v tyttö ja 3kuulla raskaana, minusta tulee 18v äiti...

Vierailija
02.08.2012 |

silloin en ole enää tyttö vaan NAINEN.

Miksi tämä asia on joillekin epäselvää että 18-vuotias on aikuinen?

Jos joku ei osaa käyttäytyä sitten kuin aikuinen, niin he ovat näitä harvoja henkisesti jälkeenjääneitä.

Laki ei ole huvikseen asettanut aikuisuuden ja lapsuuden rajaa 18-vuoteen. Varmasti siitä on tehty tutkimuksia että missä iässä ihmistä voidaan pitää aikuisena ja että hän on kypsä ottamaan vastuun kaikista aikuisille kuuluvista asioista ja tultu sitten siihen tulokseen meidän maassa että se on 18v. Arvatkaa mistä se johtuu? Se johtuu mun mielestä siitä et kun me kehitytään nykypäivänä paremmin. Ansiosta hyvän ruuan ja terveydenhoidon. Kyllä se meidän kehityksen nopeutuminen konkreettisesti näkyy siinäkin että ennen tytöillä alkoi 15-16vuotiaana vasta kuukautiset ja nykyään ne alkaa keskimäärin 12-13vuotiaana. Totta? eikö.

Ja sitten jos puhutaan käyttäytymisestä ja tälläsistä muista asioista että mikä määrittää aikuisuuden esimerkiksi se että kykenee elättämään itsensä. Niin mut on ainakin kasvatettu pienestä pitäen hyvin itsenäiseksi tytöksi ja muutenkin olen asiallinen, eli kotia oon osannu sillonkin kun asuin vanhempien kanssa niin hoitaa ja tehdä ruokaa, tälläisiä perus asioita. 16-vuotiaana jätin koulun ja menin kahvilaan tarjoilijaksi töihin ja kun aloin tienaamaan omaa rahaa niin muutin vuokralle asumaan omilleni kerrostalo kaksioon. Eli elätän myös itseni, vanhempani eivät maksa penniäkään mun elämisestä.

Ja miksi 18-vuotiasta kiinostaisi alkoholi välttämättä yhtään enempää kuin nelikymppistäkään? Mä 16-vuotiaana oon ottanu ekat ryypyt ja kerran kuussa, tupakoi en, enkä huumeisiin oo koskenu... Joten typerää yleistämistä. Kaikki tuokin kannattaa katsoa tapaus kohtaisesti.

Mua inhottaa oikeesti se, että jos mä tuun mun lapsen kanssa vaikka puistoon, niin te rupeatte syrjimään mua nuorta AIKUISTA ihmistä jolla on lapsi? ymmärrättekö te sitä että te maksatte niillä vittuiluillanne hinnan tolle viattomalle lapselle, koska jos mun ei oo hyvä olla sun kanssa niin ei meidänkään pienet lapset voi kovin yhdessä leikkiä...

Onneksi terveyskeskuksessa ja sairaaloissa mua ei oo katsottu kieroon, niin kuin henkilökunnan ei siellä kuulukkaan, siellä pitää auttaa ihmistä, ei morkata ja jos ihminen on sellainen joka morkkaa ja halveksii, ei sovi kyllä yhteen sitten auttaja alalle...

Mutta katsokaa vaan mua kadulla jotenkin enemmän kieroon jos haluatte! tässä tämmöisiä nuoren äidin ajatuksia.

Takaan ja vannon vielä vaan, et pystyn varmasti tarjoamaan mun lapselle yhtä hyvän elämän kuin jotkut 35-vuotiaat äiditkin. Ei mun lapsi tule kokemaan yhtäkään laiminlyöntiä, uskokaa tai älkää!!

Helvetin paskiaiset ja nuorten AIKUISTENKIN äitien syrjijät. mmmm

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa suhdettasi vanhempiisi? Vanhempasihan saivat sinun ollessa vielä 16 jopa lapsilisän sinusta, mutta eivät siis sanojesi mukaan huolehtineet sinusta yhtään.

Jos tosissaan välittivät sinusta, niin miten antoivat sinun lopettaa koulun kesken, antaa sinun muuttaa yksinesi asumaan ja vielä ryyppäämään tuon ikäisenä? Yhtään vastuuta eivät kantaneet edes elatuksesi suhteen.

Itsekin olen kärsinyt puutteelisesta vanhemmuudesta. Tämän takia oli ehdolloman tärkeää, että ennen oman lapsen saamista kävi ne asiat läpi, jotta ei siirtäisi niitä asioita sitten omalle lapselleen.

Vierailija
42/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini sai minut muutama kuukausi sen jälkeen tuli täysikäiseksi.

Tekstisi kuitenkin kertoo että lapsellinen olet vielä.

Toivotan onnea lapsen kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vasta kolmannella kuulla raskaana, niin miksi perusoletuksesi on se, että puistossa sinulle vain "vittuillaan"? Tai että kadulla ihmiset katsovat kieroon? Eihän nyt mahakaan tuossa vaiheessa ole niin iso, että ventovieraat sitä tuijottaisivat.

Tottakai 18-vuotias voi olla hyvä äiti siinä missä vanhemmatkin. Mutta vähemmän uhmaa voisi olla ihan paikallaan. Jos menee puistoon leuka tanassa, kärkkäitä kommentteja odottaen, niin niitä varmasti myös satelee. Se riitaa haastava 'minä tiedän mitä teen ja kaikki ovat minua vastaan' asenne vaikuttaa negatiivisesti lapseenkin. Olen teiniäidin kasvattama ja puhun kokemuksesta.

Vierailija
44/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oletkin vielä melko nuori. Mutta ei se sitä kerro, ettet voisi olla hyvä äiti.

Mutta. vaikka olet nuori äiti ja haluat selviytyä yksin vauvasi kanssa, PYYDÄ apua, jos sitä tunnet tarvitsevasi, vaikka vähäkään sille tuntuu. Puhu avoimesti tunteistasi. Elämä lapsen kanssa ei ole aina niin helppoa ja tulee yllättäviäkin tunteita vastaan.

Sillä sitten, kun vauva on syntynyt, elämä yllättää.

Itse olin 19 kun sain meidän lapsemme, ja tuntui vaikealle ja tuntuu vieläkin pyytää apua, pelkään että kommentoivat nuoresta iästä.

Silloin toivoin niin kovasti vauvaa, mutta nyt tuntuu, että ei olis haitannut vaikka olisi vielä muutaman vuoden odottanut.

Vaikka tuota meidän rakasta en kyllä pois antaisi. :)

Vierailija
45/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä olet suuttunut vanhemmille äideille jo etukäteen. Jos sinä lähdet puistoon tuolla asenteella tulet näkemään syrjintää sielläkin missä sitä ei ole.

Vierailija
46/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksaa, vanhana taitaa; jokaisessa iässä omat hyvät puolensa : )

Vierailija
47/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tehdä mukulat aikaisin ja unohtaa vanhojen pierujen kommentit. Ne mitään tiedä mistään.

Vierailija
48/48 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tehdä mukulat aikaisin ja unohtaa vanhojen pierujen kommentit. Ne mitään tiedä mistään.

Muistan ajan kun olin 17 v, kuin eilisen päivän. Onneksi en silloin lisääntynyt, ehti sitä myöhemminkin 25 vuotiaana. Vaikka en teininä se kaikkein hörhöin ollutkaan, oli sitä kyllä silloin vielä aika pihalla elämästä vaikka kaiken luulikin tietävänsä.

t. vanha pieru 40 v