Minä hölmö menin lukemaan kierukan laitosta netissä-ja siis niitä karmeita kokemuksia!
Ensi viikolla on siis aika ja viime yönä (!) jo jännitti aivan sairaasti sen laitto! Hain kierukan tänään apteekista, joten se on kyllä pakko laittaa (165 € on iso raha!). Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja se vissiin vaikeuttaa laittamista? 2 kertaa olen synnyttänyt, mutta olen erittäin toimenpidekammoinen (synnytin molemmat luomuna, ei epiduraalia tms.). Sattuuko se laitto?
Kommentit (35)
Oikeesti, sattu aivan saakutisti. Ja ilman epiduraalia synnytin minäkin, molemmat kaksi lastani. Mulla on ollu kaksi kierukkaa ja toisella kerralla älysin ottaa buranaa ennen toimenpidettä. Otin varman päälle ja otin 4 buranaa eikä oikeesti tuntunu kovin pahalta. Ota siis ehdottamasti särkylääkettä!
se apljon enemmän kuin olin kuvitellut mutta oli onneksi nopsaan ohi, toisin kuin synnytys.
Kuparikierukka ei sovi, koska menkkavuodot on muutenkin jo runsaammanpuoleiset. Kuparikierukkalapsia myös tiedän, joten siksikin päädyin tuohon hormonivalmisteeseen. Synnytyksissä olen päässyt vissiin tosi helpolla, koska niitä en pidä ollenkaan pahana. Ainoastaan tässä toisessa tuntui vähän yli nelikiloista vauvaa punnatessa..
Täytyypä ottaa sitten särkylääke ennen lähtöä. Vähän kuin hammaslekurille meneminen, sitäkin alan jännittää aina viikkoa ennemmin.
ap
Synnytyksen jälkeen ei. Kannattaa kuulemma ottaa pari Buranaa ennen toimenpidettä. Itsellä jäi kummalakin kerralla ottamatta, mutta otin sen jälkeen. Jälkeen päin nippas niin kuin menkkakivut ja makoilin illan sohvalla. Laittaminen ja pois ottaminen ei nyt toisella kerralla sattunut. Ja pois ottaminen ei kyllä silloin ekalla kerralakaan. Tosi nopee toimenpide. Rohkeesti vaan
viikon ennen laittopäivää, kun olin netistä lukenut kauhukertomuksia. Minulle laitettiin kuparikierukka kuukautisten aikana. Otin kaksi 500mg panadolia ennen laittoa ja yritin olla niin rento kuin pystyin siinä toimenpide pöydällä.
Ainut mikä hieman tuntui oli puhdistusaine mikä laitettiin aluksi. Se nipisteli, mikään muu ei sitten sattunutkaan. En tiedä sitten oliko paikat vielä niin väljät, kun kierukka laitettiin 2kk synnytyksen jälkeen :P
yhtään, ne kestän kyllä. Minä pelkään vain ja ainoastaan toimenpiteisiin liittyviä kipuja. Olen vielä siitäkin kumma tapaus, että olen ammatiltani sh :D
minusta yhtään, lähinnä tuntui vain epämukavalta. En ollut ottanut särkylääkettä ennen toimenpidettä. Mutta kannattaa ottaa jos mietityttää. Mene vaan rennolla asenteella. Jos sattuu menee kuitenkin nopeasti ohi.
Minulla siis 5kk edellisestä synnytyksestä ja imetän, onkohan niillä jotakin vaikutusta?
ap
ehkäisyn takia?
Heille on jo kauheaa, kun kondomin kanssa "ei tunnu niin hyvältä", voi raukkoja.
No jotkut naisethan vaikka nuolevat miehen perseen puhtaaksi.
mutta turhaan. Otin n. tuntia ennen laittoa pari särkylääkettä ja ei kyllä sattunut yhtään. Laitto oli tosi nopea ja tuntui samalta kuin papa-näytteen ottaminen. Tosin siitäkin (papa) löytää netistä melkoisia kauhutarinoita... Kolme lasta olen synnyttänyt, kaikki ilman puudutuksia, erinäisistä syistä johtuen.
Sanoi että sattuu sitten aivan mielettömästi, minähän en näissä asioissa valehtele. Edes synnyttännet eivät säästy helvetilliseltä tuskalta. Kertoi myös mahdollisista asentamiseen liittyvistä riskeistä. Saattavat kuulemma puhkaista vahingossa kohdun tai jotain ja sitten onkin kiire ambulanssilla sairaalaan. Sanoi myös että kierukka voi lähteä seikkailemaan jonnekin vatsaonteloon, kuukautiset runsastuu älyttömän paljon kaikilla 100% jne..
Pisteenä iin päälle mulla on kuulemma sen mallinen kohtu että pitää asentaa joku tietty kierukkamalli, jonka asentaminen sattuu vielä enemmän kuin se "kivuttomampi" markkinoilla oleva merkki.
Kuukauden olen tätä nyt pähkäillyt. Taitaa jäädä laittamatta toistaiseksi. Kortsuilla mennään.
Ja siis olen synnyttänyt kaksi lasta ja kyseessä kuparikierukka.
on laitettu, sattui enenmmän kuin luomusynnytys. Mutta gynekologi kertoi että sitten ei satu jos laitetaan kesken kuukautisten eli kun verta tulee paljon. Mulla oli loppuvaiheessa ja kivut oli aivan järkyttävät. ja olin synnyttänyt n. vuosi aiemmin. Muutenkin en tuota tekis toiste, tuskin mieskään mitään laitteita sisäänsä antais asentaa seksin takia.
Paljon oon lukenu näitä keskusteluja ja tuntuu että kierukan laitto on kaikilla menny niin kivuttomasti, kadehdin näitä. Itse kävin tiistaina laittamassa ja sattui niin jumalattomasti että meinas taju lähteä vaikka olin muutaman buranan napannu etukäteen, tuntiin en pystyny lääkäristä lähteä edes kun oli kivut niin kovat joten jouduin makaamaan siellä huoneen "sängyllä" kippurassa. Joka päivä ollu kipuja todella paljon vaikka oon 1000mg panadolia vetäny, tänään (3pvä laiton jälkeen) jouduin kesken työpäivän lähteä kotiin kun ei kärsiny pystyssä olla yhtään. Taas on 1000mg panadolia menny mutta ei helpotusta näy. Toivottavasti menis pian ohi..
Suostuisko teidän mies että penikseen tungettais metallihärveleitä?
Jumalan kiitos, on niitä paljon miellyttävämpiäkin ehkäisykeinoja olemassa.
läheskään niin paljon kuin synnytys, jos olet siitä selviytynyt ilman epiduraalia kierukanlaitto on lastenleikkiä =)