Seiskalle menevä 12-vuotias poikani tahtoisi mennä Assemblyyn, mikä se oN?
Kavereita on menossa, kyydit ja kaikki on valmiina. Yksi lähtijä sairastui, poikaani kysyttiin tilalle.
Mikä se assembly on, päästäisinkö poikani vai en?
Kommentit (35)
Järjestäjän sivuilta löytyy erikseen tapahtumainfo vanhemmille, koska paikalla on pajon alaikäisiä:
http://www.assembly.org/summer12/manual/parents
Mutta jos poikasi on jo kunnon nörtti, niin siitä vaan.
huumenuorten kokoontumispaikka en päästäis
Muuten ei pystyisi dataamaan kunnolla. ;)
Assemblyiltä on kyllä niin paljon hienoja muistoja. Menisin vieläkin jos kehtaisin
Se on se paikka mihin kaikki pervotädit kokoontuvat, koska kuvittelevat että tuollainen tietokonenörttien kokoontuminen on joku varma nakki silloin jos haluaa saada joltakin 15v kundilta.
ja ennenkaikkea sen kuskin niin päästäisin.
http://www.assembly.org/summer12/
Homman järkevyys riippuu aika paljon lapsestasi. SInänsä ainakin Tampereen vuosittainen vastaava tapahtuma on varsin turvallinen, siellä on vahtijoita ja aikuisia ja ketään ei oikeastaan edes kiinnosta muu kuin se pelaaminen. Tämä jengi ei käytä alkoholia, mutta energiajuomista ja kofeiinista kannattaa keskustella ennenlähtöä. Oma lapseni oli ekan kerran 14-vuotiaana. Hän olisi myös mennyt tuonne Helsinkiin nyt, mutta tuli muuta menoa.
EHkä se koko kolme päivää on kuitenkin 12-vuotiaalle liikaa, voi olla, että kannattaa sopia poishaku jo tokan päivän iltana? Yllättävän hyvin nämä kuitenkin ymmärtävät mennä joskus nukkumaankin, mut onhan 3 päivää raskasta olla"omin nokkineen", sillä ei se valvonta tuolla siihen asti yllä, että njukkuma-aikoja saneltaisi. osallistujan pitää olla sen verran vanha, että osaa itse katsoa itsensä ajosisa nukkumaan ja syödä ennen kuin on nälkä..
Mutta jos poikasi on jo kunnon nörtti, niin siitä vaan.
Osa kavereistaan tosin on. Googlettelin, ja kyllä näytti siltä että poika olisi vähän liian nuori.
Ja kun on tosiaan tuo adhd-lääkityskin kesätauolla, vähän arveluttaa..
ap
Muuten ei pystyisi dataamaan kunnolla. ;)
se pitkä vaasi tietoneen vieressä ei ole tavallisia kukkia varten.
Muuten ei pystyisi dataamaan kunnolla. ;)se pitkä vaasi tietoneen vieressä ei ole tavallisia kukkia varten.
ap
hui pitääkö tämä paikkansa
Muuten ei pystyisi dataamaan kunnolla. ;)se pitkä vaasi tietoneen vieressä ei ole tavallisia kukkia varten.
ap
Tämä jengi ei ole kiinnostunut huumeista. No kofeiinipillereistä ehkä. Meillä poika pitää kavereineen näitä laneja ainaomalla jengillä ja olen nähnyt mitä niissä puuhataan: pelataan läpi yön ja syödään pitsaa. Ja jotkut juo sitä energiajuomaa. Toiset ei sitäkään. (Mutta älä silti pane niitä concertoja sille pojalle sinne mukaan, ainakaan enempää kuin omaan käyttöön tarvittavat.)
12-v voi olla vähän nuori, mutta tuohon maailmaan se on nyt siirtymässä. Mietin, että voisitteko ajatella sellaista vaihtoehtoa, että poika saisi olla siellä esim yhden yön ja itse hakisitte seuraavana päivänä takaisin. Sieltä pääsee myös ulos, joten voisitte sopia myös että tapaisitte pojan säännöllisin väliajoin jossain ulkopuolella, kävisitte yhdessä syömässä tms. Vaatii toki ettäviitsii ja on varaa lähteä paikalle tätä varten, mutta sitten tietäisitte jatkossakin
hui pitääkö tämä paikkansa
ap
Tämä jengi ei ole kiinnostunut huumeista. No kofeiinipillereistä ehkä. Meillä poika pitää kavereineen näitä laneja ainaomalla jengillä ja olen nähnyt mitä niissä puuhataan: pelataan läpi yön ja syödään pitsaa. Ja jotkut juo sitä energiajuomaa. Toiset ei sitäkään. (Mutta älä silti pane niitä concertoja sille pojalle sinne mukaan, ainakaan enempää kuin omaan käyttöön tarvittavat.)12-v voi olla vähän nuori, mutta tuohon maailmaan se on nyt siirtymässä. Mietin, että voisitteko ajatella sellaista vaihtoehtoa, että poika saisi olla siellä esim yhden yön ja itse hakisitte seuraavana päivänä takaisin. Sieltä pääsee myös ulos, joten voisitte sopia myös että tapaisitte pojan säännöllisin väliajoin jossain ulkopuolella, kävisitte yhdessä syömässä tms. Vaatii toki ettäviitsii ja on varaa lähteä paikalle tätä varten, mutta sitten tietäisitte jatkossakin
pari on siirtynyt jo amfetamiiniin kun kofeiinista ei ole hyötyä.
Ja paikalla on tosiaan paljon alaikäisiä muutenkin.
mulla on näitä ihmisiä tuttava piirissä ja kyllä monelle heistä kannabis kuuluu asiaan.
pari on siirtynyt jo amfetamiiniin kun kofeiinista ei ole hyötyä.
on näitä ihmisiä tuttavapiirissä, enkä tiedä ketään jolla asiaan kuuluisi kannabis tms. Olen joskus ollut järjestyksenvalvojana Tampereen vastaavassa tapahtumassa. Ainakin siellä kaikki käyttäytyivät todella siivosti eikä ongelmia ollut.
ei ole pelkkää tupakkaa sätkissä ja sienikeiton aineksetkin on kotona kasvatettuja.
Tänään odotin metroa ja eräs asiallisesti pukeutunut nuorimies kirosi puhelimeen sitä, kun "lasti oli jääny tulliin ja ne soitti mun mutsille". Että ei tarvitse olla nörtti ollakseen narkki...
Jos sisätiloissa pysyy, ei pitäisi olla 12-vuotiaallakaan mitään ongelmia.
Tietokonenörttien tapahtuma. Istuvat messuhallissa koneidensa ääressä. Ei kai se sen vaarallisempaa ole kuin istua kotona koneen ääressä...