Kirjoita tähän omalla luontaisella murteellasi seuraava lause:
"Punainen pipo ja valkoiset tumput eivät tulleet maksamaan mitään, koska neuloin ne langantähteistä"
tarvittavat sanat ja sanamuodot siis saa muuttaa omaan puhekieleen sopiviksi
- mitenhän erilaisia lauseita samasta asiasta saa :)
Kommentit (162)
Punanen pipo ja valakoset lapaset ei tullu maksaan mittään ku mää tekkiin ne vanahoista langanloppuista.
Punanen pipo ja valkoset lapaset ei tullu maksamaan mittään, koska kudoin ne langantähteistä.
"Punain lakki ja valkoset lapaset ol ihlan ilmasii, koska kuloin ne langanlopuist".
Kouvolan pikkukylä
Punane lakki ja valkoset hanskat ei maksanu mitää, ku kudoin ne langanlopuista.
Punanen pipo ja valkoset tumput ei tuu maksaan mitää, koska mä neuloin ne langantähteistä.
"Punainen pipo ja valkoiset tumput eivät tulleet maksamaan mitään, koska neuloin ne langantähteistä"
tarvittavat sanat ja sanamuodot siis saa muuttaa omaan puhekieleen sopiviksi
- mitenhän erilaisia lauseita samasta asiasta saa :)
Tuli punanen pipo ja valakoset lapaset aivan ilimaseksi, kun kutasin ne nuista vanhahoista langanpäistä.
Pohjois-Pohjanmaa
Punanen pipo ja valakoset lapaset ei tullu maksamaan mittään, koska neoloin ne langanpätkistä.
"Punanen pipo ja valkoset hanskat ei maksanu melkeen mitään, koska kutosin ne jämälangoista"
punanen pipo ja valakoset lapaset ei tullu maksaan mittään, kun mää kuttoin ne langantähteistä
Itse sanoisin näin:
"Tää punainen pipo ja nää valkoiset käsineet ei maksaneet mitään, koska mä neuloin ne ylijääneistä langoista."
Punanen pipo ja valkoset lapaset ei maksanu mitään, ku ompelin ne ite vanhoista langantähteistä.
Punanen pipo ja valkoset lapaset ei maksanee mitään ku mä neulosin ne langanjämistä.
Punane pipo ja valkose tumpu ei maksan mittää, kosk mä neuloi ne jämälangoist
Sain punase pipon ja valakoset tumput melekein ilimaseks ku neuloin ne langantähteistä.
Tuo punanen pipo ja valakoset lapaset ei maksanu mittää, ku mää tein ne vanahoista jämälangoista.
Punane pipo ja valkoset vanttuut ei tullu maksaa mittää, ku kudoin ne langantähteist.
Punaanen pipo ja valakooset hanskat ei tullu maksamahan mitää, kun neuloon ne lankojenlopuusta.
''Punane pipo ja valkoset tumput ei maksanu mitää ku neuloin ne lankajämist.''
-punanen pipo ja valakoset lapaset ei maksanu mittää, ku kuttoin ne vanahoista langanpätkistä