Kirjoita tähän omalla luontaisella murteellasi seuraava lause:
"Punainen pipo ja valkoiset tumput eivät tulleet maksamaan mitään, koska neuloin ne langantähteistä"
tarvittavat sanat ja sanamuodot siis saa muuttaa omaan puhekieleen sopiviksi
- mitenhän erilaisia lauseita samasta asiasta saa :)
Kommentit (162)
Tää punanen hattu ja nää valkoset lapaset ei maksanu mitää ku neuloin ne jämälangoista.
Punanem pipo ja valkoset tikkurit ei tullu maksaam mitään, kun kuroin ne lankanlopuista.
Punane pipo ja valkoset lapaset ei tullu maksaa mitää, koska mä kutosin ne jämälangoist.
Turusta olen, mutten puhu puhdasta murretta.
Punanen pipo ja valkoset lapaset ei maksanu käytännössä mitään, ku mä tein ne langanjämistä.
Punanen pipo ja valkoset lapaset ei tullu maksaan mitään , koska neuloin ne langantähteistä.
Punanem piähine ja valakeet lapaset ee maksanna kerrassa mittää ku neeloen ne yljiämälangasta. Iha olj ilimaset.
ja valakoset vanttuut ei tullu maksaa mitää ku kuttoin ne langanpätkistä"
punanen pipo ja valkoset tumput (lapaset) ei maksanu mitää ku kudoin ne jämälangoista.
pohjopis-pohjanmaalta kotoisin
Punaanen pipo ja valakooset rasat ei maksanehet mulle mitää, ku kuroon ne lankakerän lopuusta.
Toi punane pipo ja noi valkoset tumput ei maksanu mikää ku neuloin ne jämälangoista
Tää punanen pipa ja nää valkoset tumput ei maksanu mitään kummää kuroin ne vanhoista ylitte jääneistä lankanpätkistä!
"Punainen pipo ja valkoiset tumput eivät tulleet maksamaan mitään, koska neuloin ne langantähteistä"
Punanen pipo ja valkoset vanttuut ei tullu maksaan mitää, ku kudoin ne langanlopuist.
Punane pipo ja valakoset vanttuut ei tullu maksaa mittää, ku mää kuvoin ne jäännöslangoista.
Punanen pipo ja valkose vanttuu ei tullu maksamaa mittää ko neulosin ne jämälangoist.
Punane pipo ja valakoset käsihnet oli ilimaset ko tehin net jämälangoista.
Punanen pipo ja valakoset kinttaat eevät maksannu mittään, ku neuloin ne tähelangoista
Punane pipo ja valkoset lapaset ei maksanu mitää, ku kudoin ne langanjämist.
punane pipo ja valkose kintta ei maksanu mittä,kosk mä kutosi ne lanka lopuist.
"Ei se punanen pipo ja valkoset hanskat maksanu mitää ku mä kudoi ne langapätkist."
Vähä väkisin joutu vääntää :D Varsinkin kun ottaa huomioon, että kirjoitan aina kirjakieltä foorumeilla! :P