mitä mieltä tälläisestä vapaa-ajan jaosta?
mies käy töissä, minä olen kotona lapsen kanssa päivät. Lapsi on alle 2 ja todella vilkas. Läsnäolo on jatkuvaa päikkäreitä lukuunottamatta.
Kun mies tulee kotiin, oletan, että hän on lapsen kanssa. Sillä välin minä teen kaikki kotityöt (oikein mielelläni). Molemmat siis tekevät mielestäni yhtäpaljon. Miehellä melko leppoisa työ. Sen lisäksi minulle mielestäni kuuluu joka ilta vähintään 1h omaa aikaa. Mutta mielestäni miehen ei tarvitse mennä arkena minnekään, hän saa olla töissä rauhassa, syödä rauhassa ja kahvitella rauhassa.
Kuulostanko epäreilulta? Viikonloput ovat asia erikseen, silloin molemmille kuuluu yhtä paljon vapautta. Nukkumaan menon jälkeen mies saa kyllä tehdä mitä haluaa (menemme unille 21 aikoihin lapsen kanssa)
Kommentit (22)
ettet pysty mitään kotitöitä tekemään lapsesi kanssa. Ja miksi 2-vuotias herää vielä useita kertoja yössä etkä voi päiväunien aikaa tehdä mitään ettei lapsi herää.Onko lapsi totutettu siihen, että talossa on töysi hiljaisuus hänen nukkuessaan? Saisitko omaa aikaa esim. niin, että laittaisin lapsen vaunuihin/rattaisiin nukkumaan ja lähtisi ulos, lapsi nukkuisi ja sinä saisit tuulettua kävelylenkillä? Miksi sinulle kuuluu 1h omaa aikaa mutta miehellesi ei? Mielestäni työssäolo ei ole omaa aikaa, oli työ kuinka leppoisaa tahansa. Pidättekö oikein kirjaa miehesi kanssa, että kummallakin on viikonloppuna yhtä paljon omaa aikaa, vietättekö koskaa aikaa yhdessä koko perheenä?
Tuo sinulle tunti omaa aikaa joka päivä. Koita tehdä kotityöt päivällä niin voitte illalla viettää rennompaa aikaa yhdessä.