Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pistää rajat työpaikkakiusaajalle?

Vierailija
22.07.2012 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja on monta: oma pomo, pomonpomo, työsuojelu, poliisi.

Jospa ihan ensimmäiseksi ryhdistäytyisi ja ottaisi onnen omiin käsiin eikä alistuisi.

Asiallinen suhtautuminen tiukoissakin tilanteissa on parasta, ei salailua, ujostelua eikä selittelyä.

Vierailija
2/4 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on todistaa että sellaista tapahtuu. Talleta sähköposteja, asioi aina toisten kuullen kiusaajan kanssa. Yritä hahmottaa tilanne jotenkin, mitä tapahtuu ja milloin ja jos huomaat, että jotakuta muutakin vedetään kölin ali, liittoudu. Epäasialliseen kohteluun ei pidä suostua. Yritä kerätä rohkeutesi ja sano, että pahoitat mielesi kiusaajan käytöksestä etkä voi hyväksyä sitä. Jos tällainen rajojen laitto ei auta, nopeasti pomolle puhumaan. Jos kiusaajaa ylempää ei ole, äänestä jaloillasi ja vaihda työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rivityöntekijä, voit ottaa yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun tai työterveydenhuoltoon ja samalla esimieheen. Asia lähtee varmasti eteenpäin.

Jos taas olet pomo ja alaisesi kiusaa sinua suosittelen vaihtamaan työpaikkaa.

Itse kärsin 7 vuotta kiusaavasta alaisesta kunnes 2009 yt:ssä hänet irtisanottiin. Henkilön kanssa firma käy vieläkin oikeutta monesta eri asiasta.

Alainen kieltäytyi tekemästä töitä,valitsi itse mitä halusi tehdä,jakoi muille töitä mielensä mukaan vaikka ei ollut pomo eikä kukaan uskaltanut häntä vastustaa. Hän järjesti varjopikkujouluja jonne henkilökunta meni. Kukaan ei tullut firman pikkujouluun koska tämä henkilö oli kieltänyt. Käytävillä supateltiin mutta kun henkilökunta kutsuttiin kokoon idealla että sana on vapaa, kukaan ei sanonut mitään. Liittoon soitettiin päivittäin ja sieltä oltiin viikottain yhteydessä minuun ja TJ:in.

En mitenkään voinut ottaa kiusaamista esiin koska tämä henkilö oli toitottanut liittoon että minä kiusaan häntä ja hänellä on MT ongelmia siitä syystä.

Osaston tulos laski niin että käytännössä toinen osasto hoiti työt. Kun tämä henkilö oli lähtenyt saavutimme nolla tuloksen vuodessa ja nyt teemme jo erittäin hyvää tulosta.Kaikki viihtyvät.Kukaan ei ole kyseenalaistanut minun esimiestaitojani enää.

Kiusaavaa alaista ei saa irtisanoa kiusaamisen takia mutta pomon saa.

Vierailija
4/4 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimpia! Niillä on niin tylsä yksityiselämä, että tarvitsevat tuollaista jännitystä elämäänsä ja ovat tyytyväisiä kun itteään ei kiusata, viis muista.

Kiusaajalle mielestäni pitää aina tehdä vastakysymys ja itse olla vastaamatta siihen ja pitää tarkoin harkita kannattaako vastata ollenkaan kiusaajan kysymyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi