Miten teillä toimittaisiin tässä pikkujoulutilanteessa?
lapsemme esiintyy kirkkokonsertissa ja miehen työpaikan pikkujoulut sattuvat samalle illalle. Olisi sääli pyytää miestä jäämään pois, kun ei juuri missään koskaan käy, ei ole itselleen kai juolahtanut mieleenkään jäädä pois. Jos mies menee kemuihinsa, minä joudun viemään lapsen ensin bussilla kahden nuoremman sisaruksen kanssa harjoituksiin, keikkumaan itse harjoitusten ajan pari tuntia jossain missä lie lasten kanssa ja jäämään sitten johonkin takanurkkaan kuuntelemaan konserttia. Todennäköisesti meiltä ei ole konsertissa läsnä kumpikaan, koska meidän nuorimmat lapsemme eivät jaksa istua aivan hiljaa paikoillaan tuntia puoltatoista, ja sitä tämä konsertti vaatii. Mitäs teillä tässä tilanteessa nyt tehtäisiin?
Kommentit (19)
Voisiko mummu ja pappa tulla apuun?? He voisivat hoitaa pienempiä lapsia kotona tai mennä sinun puolesta konserttiin ja sinä olet kotona.. Isommat lapset voisivat hyvinkin ilahtua mummon ja papan läsnä olosta konsertissa tai toisin päin.. Huom tämä on vaan ehdotus.
jäämään sitten johonkin takanurkkaan kuuntelemaan konserttia. Todennäköisesti meiltä ei ole konsertissa läsnä kumpikaan, koska meidän nuorimmat lapsemme eivät jaksa istua aivan hiljaa paikoillaan tuntia puoltatoista, ja sitä tämä konsertti vaatii
eli en voi rauhassa istua kuuntelemassa. Mummot ja papat eivät tule kysymykseen, ovat kaukana eivätkä auta edes hätätilanteessa. Ystäviltä en lastenhoitoa voi pyytää, koska monet heistä ovat itsekin kyseisessä konsertissa yleisönä ja muutenkin heillä on kaikilla omat pienet lapset, kyse olisi kuitenkin ainakin viidestä tunnista. ap
meillä oli vastaavanlainen tilanne viime vuonna ja se sattui minun pikkujoulujeni kanssa päällekkäin, itselleni ei tullut mieleenkään mennä pikkujouluihin, mutta ilmeisesti tekin sitten menisitte? ap
jakamaan illan tehtäviä niin ilman muuta mies jättää pikkujoulut väliin.
konserttiin. Kyllä mies saisi mennä pikkujoluihin, ovat vain kerran vuodessa.
TAI mies olisi kotona siihen asti kunnes kiirehdin vanhimman lapsen kanssa kotiin ja lähtee sitten pikkujouluun.
koko perhe menisimme konserttiin, eli jäisivät pikkujoulu väliin siltä kenellä ne olisivatkin.
mutta näköjään aika monet pitävät miesten pikkujouluja tärkeinä...? Sekä miehet että naiset
että mies pääsee pikkujouluihinsa, jos kerran harvoin mihinkään pääsee ja tilaisuus ei usein toistu. Eri asia, jos puoliso muutenkin olisi joka toinen ilta jossain. Jos omia menoja kuitenkin on muutama vuodessa, tuntuisi jotenkin kohtuuttomalta vaatia niistäkin luopumaan, kun kyse ei ole yleisesti omien menojen asettamisesta perheen edelle.
Konkreettista ratkaisua en keksi, ehkä sitten se hoitaja kotiin pienemmille lapsille, jos ei esim. olisi mahdollista keksiä heille kivaa tekemistä odotteluajoiksi tms. ja yrittää jaksaa konserttia siellä takaosassa istuen.
Ja voi sitä kurjuutta jos vanhemmat eivät pääse kuuntelemaan. Me mentäisiin kaikki ja konsertin jälkeen jäätelölle tai johonkin iltapalalle. ja isille illaksi punkkupullo ja hartioiden hierontaa jos vielä harmittaa ja ehtiihän sitä ravintolaan vielä lapsen konsertin jälkeenkin. Ja kyllä ne pienetkin ihmeesti jaksaa olla hiljaa kun on ensin ulkoiltu villiolo pois, syöty hyvin ja jos varmuudenvuoksi äidin taskusta löytyy vielä jotain herkkua tai vaikka kuvakirja niin että narinat esityksen aikana saadaan minimiin. eihän ne opi jos ne koskaan pääse mihinkään.
Vai onko se miehenkin pikkujoulutilaisuus vain joku alkuillan juttu, joka ei jatku koko iltaa? Vai onko juhlat kenties jollain laivalla tms. johon ei voi mennä kuin juuri tiettynä aikana tai muuten jää auttamattomasti kirjaimellisesti rannalle?
Ymmärrän täysin Ap:n ongelman mennä nuorempien lasten kanssa konserttiin yksin. Itse olen ollut vilkkaan kuopukset kanssa vastaavassa tilanteessa ja oli tuskaa! Meillä ei auta ulkoilut, karkit tms. konstit. Kun kyllästyttää, se kuuluu ja kesken on poistuttava. Toivottavasti saatte asian järkevällä tavalla järjestymään..
ja eiköhän siinä sitten pärjäisi nuorimmasitenkin lasten kanssa kun olisi kaksi syliä. Itse käymme kirkko konserteissa koko porukalla. Minä ja kolme lasta. Esikoinen kirkon kuorossa ja 2ja 1 vuotiiat kanssani kuuntelemassa sopivasti takarivilla ja reunalla jos joutuu kesken poistumaan.
- tai asettaa jotkut juhlat lapsen konsertin edelle. Aika itsekeskeinen mies.
Jos mies on nyt niin tyhmä, ettei tuota itse tajua niin eikö sinun kannattaisi sanoa asiasta? ja jos ne juhlat ovat elintärkeät miehelle niin menee sitten konsertin jälkeen juhliin.
ei ole lainkaan kummallista, jos mies joka EI USEIN käy missään, haluaa mennä pikkujouluihinsa. Todellakin eri asia, jos joka viikolopu baarissa tmv. mutta jos yleensä kotona, niin kyllä ne pikkujoulut oat merkitykselliset. Ihminen tarvitsee aikaa myös itselleen, on hyvä joskus rentoutua työkavereiden/ystävien kanssa ilman lapsia. Tälläkin lapsella varmasti on ollut, ja on tulevaisuudessakin konsertteja, ei kai kikaan vanhempi JOKAISEEN tenavien peliin, konserttiin tmv. pääse... Jos kyseessä olisi työmatka, kaikki ymmärtäisivät, ettei isä pääse konserttiin...
Pikkujouluja on voitu suunnitella/odottaa jo pitemmän aikaa, luvassa voi olla maittava päivällinen jossakin hienossa ravintolassa, ehkä teatteri esitys sen jälkeen... Itseäni ainakin v*tuttaisi jos en pääsisi mukaan pikkujouluihin. Toki lapsen asioihin haluaa osallistua, mutta aikuiset tarvitsevat myös aikaa itselleen, jos pari.kolme kertaa vuodessa jonnekkin lähtee, niin se todellakin on vain hyvksi!!! Lapsenhoitajia saa juurikin tuolta MLL:n kautta, ja myös muualta.
Ei tullut mieleenkään ehdottaa miehelle, että jäisi pois. (Ei voisi mennä mukaan myöhemmin, lähtevät risteilylle.) Harvoin käy missään, viimeksi oli firman kesäjuhlassa kesäkuun alussa.
Tilasin MLL:ltä hoitajan pienemmälle (en halua ottaa riskiä, että juuri lapsemme esityksen aikaan olisin käytävässä rauhoittelemassa kuopusta) kotiin ja menen rauhassa yksin esikoisen joulujuhlaan.
ja minä kituisin lasten kanssa juuri ap:n kertomalla tavalla. Mies ei käy juuri missään ja muita apuvoimia ei ole. Joku sanoi, että on missäs lapset oppisivat olemaan tilaisuuksissa, jos eivät ole mukana. Minä olen sitä mieltä, että alle vuoden ikäiselle on turha vielä tapoja opettaa, jos huutaa, menee muidenkin koko reissu pieleen.