Ehdottakaa koululaiselle (poika) harrastusta seuraavilla kriteereillä:
-ei kovin kilpailuhenkinen, tai ei ainakaan rankkaa lapsia hyviin ja huonoihin
-omaa kehittymistä voisi kuitenkin seurata
- harrastuskertoja mielellään vain kerran viikossa tai ei haittaa vaikka välillä jäisi väliin
-mahdollista aloittaa vasta 10-vuotiaana
Ehdotelkaa - voi olla liikuntaa, kulttuuria tai jotain ihan muuta!
Kommentit (32)
Lapsellesi voisi sopia harrastukseksi, miekkailu tai ratsastus. Kannattaa kokeilla montaa, että löytää etsimänsä.
Itselläni on kokemusta. 1lk aloitin uinnin, en tykännyt, mutta vanhempien painostuksesta, ja kaverinkin myös. Nyt sitä on tullut 6-vuotta harrastettua, ja inhoan sitä, mutta jatkan kuitenkin, en halua tuottaa pettymystä. Olen uinnissa suht koht hyvä. Mutta tiedän ettei se ole lajini. Esim. ratsastus kolahti, ei sillain kuin "hevoshullut" vaan, että se oli vain ihanaa olla ohjaajan roolissa, vaikka ihmiselämässä en ikinä ole.
Se ei ole todellakaan kömpelöiden laji!
Kaikki perustuu nimenomaan jalkatyöhön ja ketteryyteen. Todella kilpailuhenkistä.
Uinti voisi sopia.
tai esim. seurakunnan sählykerho. Salibandyseuroja on erilaisia, ja niillä erilaisia tavoitteita. En tiedä, missä asutte, mutta ainakin isoissa kaupungeissa on valinnanvaraa, voi valita semmosen joukkueen, jossa ei kilpailla niin tosissaan.
Minä joka ehdotin sitä miekkailua sain vihjeen toimintaterapeutilta aikoinani- kehittää tasapainoa. On olemassa ryhmiä , joissa ei treenata verenmaku suussa. Ratsastus on mitä parhain laji ihmiselle myös ,jolla motorisia häiriöitä.Laji kehittää myös " itsetuntoa"Oppii hallitsemaan isoa eläintä( poni). Olen työni puolesta ollut mukana vammaisratsastuksessa.Jollekin lapselle voi olla paras omanarvon kohottaja , kun saa ja voi harrastaa sellaista lajia mitä joka toinen mattimeikäläinen harrastaa.
Minä joka olen ehdottanut miekkailua ja uintia annan perusteita.
Miekkailussa,
- Motoriikkasi kehittyy
- tasapaino kehittyy
- mennään lapsen kehitys vauhtia
- ei ole aina pakko mennä harjoituksiin
.....Ja vielä, harrastin itsekkin miekkailua, momtoriikkani kehitty ja samoin tasapaino, vaikka minulla on välillä tasapaino ainakin hakusessa.
Ja tiedän, että miekkailu kannattaa aloittaa siinä, 10-13-vuotiaana.
Keilailu! Helsingissä Talissa ja Espoossa Tapiolassa on uusi Let's Bowl keilakerho, jossa on kerran viikossa keilailua ja kerran viikossa muuta monipuolista liikuntaa koululaisille. 2Tapiolan kerho on ma ja ti, alkaa ma 1.9.2014, ja Talin kerho on ma ja to, alkaa to 4.9.2014. Lue lisää letsbowl.sporttisaitti.com
siinä ei tosiaan mennä tunnille, milloin huvittaa, vaan joka viikko kerran tai kaksi. Ja vaatii omaa harjoittelua joka päivä.
Pojalleni( nyt 13v) oli vaikeaa löytää harrastusta.Hänellä myös motorista lievää motorista kömpelyyttä. Koulun liikuntatunnit oli yhtä tuskaa, koska ei ollut yhtä nopea ja näppärä kuin muut.Mikään liikuntaan liittyvä harrastus ei tuntunut kiinnostavan. Sitten kerran päästiin tuttavan luona kokeilemassa ratsastusta ja siitä se sitten lähti.Miekkailu voi olla kanssa yksi hyvä vaihtoehto.
judo tai karate.
t. adhd-karatekan ja "tavis"-karatekan äiti
parkour, partio, taistelulajit, pesäpallo. Tässä on jo monta, joita emme olisi itse keksineet.
Vielä saa ehdottaa, jos tulee jotain uutta mieleen :)
AP
Tosin pelkään, että poika leimaa tämän "tyttöjen lajiksi"...
AP
Miten olisi sukellus? Ainakin meidän seuran junnutreeneissä treenataan täysin lasten ehdoilla, ja koitetaan usein mennä "leikin" kautta. Toki joskus treenaajat jaetaan kahteen ryhmään, jotta kaikki saisivat "omaa tasoaan" vastaavaa treeniä, jotta kehitystäkin tulisi. Meillä on siellä yksi n. 10-vuotias poika, jolla on eräs syndrooma, mutta joka ei ainakaan treeneissä nouse esiin. Mikäli innostut, laita lisää kyselyitä. :) Voin sitten kertoa enemmän.
Lapsellesi voisi sopia harrastukseksi, miekkailu tai ratsastus. Kannattaa kokeilla montaa, että löytää etsimänsä.
Itselläni on kokemusta. 1lk aloitin uinnin, en tykännyt, mutta vanhempien painostuksesta, ja kaverinkin myös. Nyt sitä on tullut 6-vuotta harrastettua, ja inhoan sitä, mutta jatkan kuitenkin, en halua tuottaa pettymystä. Olen uinnissa suht koht hyvä. Mutta tiedän ettei se ole lajini. Esim. ratsastus kolahti, ei sillain kuin "hevoshullut" vaan, että se oli vain ihanaa olla ohjaajan roolissa, vaikka ihmiselämässä en ikinä ole.