Vyöhyketerapia detox-kuuri tmv-apua painonhallintaan ?
Enkä puhu nyt l _ _ _ d _ _ _ _ _ _ _ _a. Sanana se jo tuo mulle pari kiloa lisää :(
Miten saisin itseni kokonaisvaltaisen hyvinvoivaksi, että osaisin itsekurin avulla pitää syömiseni, mielitekoni kurissa ? Dieetit, kuurit, jopa sairaalan pussiryhmät on kokeiltu. Nyt on pysyvän muutoksen aika. Eikä se muutos keksit pelkästään sen ruuan ympärille, sillä silloin minulle tulee ruuasta pakkomielle.
Auttaisiko esim. vyöhyketerapia tukemaan hyvää oloa ja vilkastuttamaan aineenvaihdustaa ?Kokemusia kenelläkään ?
Olen aloittanut jo hyvinvointiohjelmani seuraavasti:
-menen ajoissa nukkumaan. Riittävä yöuni auttaa mielitekoihin enkä ole niin stressaantunut.
-kävelylenkit raikkaassa ulkoilmassa, nyt ne ovat olleet hyötyliikuntaa metsässä marjoja poimien
-Pakotan huolehtimaan ulkonäöstä, vaikka olisin kotona. En pukeudu enää kulahtaneisiin verkkareihin enkä virttyneisiin T-paitoihin, "koska nehän kelpaa kotona"
-meikkaan kevyesti
-olen alkanut olemaan enemmän livenä kavereideni kanssa ja vähemmän tietokoneella plösöttäen mielikuvistusmaailmassani.Naapurin kanssa jutellessa saa nauraa ja huolet unohtuvat.
Tätä on nyt kestänyt viikon verran ja tunnen oloni pirteämmäksi, raikkaammaksi ja skarpimmaksi.
Sanomattakin on selvää, että olen juonut paljon vettä. Ruokavaliota olen nyt myös rukannut, mutten halua sen olevan pääosassa. Kaikki tietävät, että jos kuluttaaa vähemmän kuin syö, niin _ _ _ _ _ _ _.
Kommentit (2)
saattaisi löytyä tietoa vyöhyketerapiasta ? Entäs akupunktio ?
Kiitoa, t: AP
Detox-kuurit varsinkin on ihan pelkkää huijausta ja hömppää. Ne poistavat nestettä pari kiloa, mutta mitään muuta ne eivät tee. Eikä elimistö tarvitse mitään erityistä "detoxia" koska maksa ja munuaiset hoitaa sen tehtävän ihan muutenkin.
Vyöhyketerapia nyt voi siinä mielessä olla järkevää että se laukaisee stressiä ja tasapainottaa oloa. Se voi auttaa siinä mielessä hieman oman mielialan ja syömishalujen hallinnassa. Varsinaisesti suoraan laihtumsieen se ei auta mitenkään.