Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat laihtumisvinkit kasaan! Auttakaa ryhävalasta!

Vierailija
01.08.2012 |

Kesälaitumilta palattu ja puntari näyttä tasan 90kg. Se on 10kg enemmän kuin edellisen kerran puntarilla käydessäni ja 25kg enemmän kuin ihannepainoni.

Juu juu, lenkille ja syö vain vähän. Mutta ihan oikeita vinkkejä nyt kehiin! Suurin ongelmani laihdutuksessa on ajan löytäminen liikunnalle (tykkään kyllä liikkua paljonkin) ja se, että en kestä nälän tunnetta, vaan repsahdan nälissäni helposti todella pahasti.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin karppaus on paras tapa laihtua. Hiilihydraattipitoinen dieetti voi sopia joillekin, mutta nälänhallinnan kanssa kamppaileville se on turmio, koska hiilihydraatti sotkee nimenomaan sitä.

Poista ruokavaliosta

leipä ja kaikki muut jauhojutut, kastikkeet mukaanlukien. Älä syö kaupan eineksiä.

Ruoka: joku liha tai kala ja kasviksia.

Aamupala: puuro ja siihen pakastemarjoja. Älä sotke tähän hiilihydraattiaamiaiseen rasvaa, koska se yhdistelmä lihottaa.

pidä ruoka yksinkertaisena ja intohimoja herättämättömänä, kunnes paino on tippunut sen verran että voi taas ruveta enemmän nauttimaan siitä.

Huom. jäätelöä voi syödä välillä, samoin irtokarkkeja, kunhan ei syö muuta samalla. Mutta leipä veke, pulla veke, PERUNA veke.

luinkin vasta myöhemmin, että sä halusit vain itseäsi miellyttäviä neuvoja, joihin kuuluvat hiilihydraatit.

Jatka ihmeessä hniiden kanssa. SE on varmin tapa siihen,että painosi ei putoa vaan ajan myötä lisääntyy. NImin. kokemusta on.

Vierailija
42/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrkiä poistamaan ne syyt.

Monasti kysessä on ihan psykologinen ongelma, jolloin tuollaisilla ruokavalioilla ei sitten kuitenkaan pystytä elämään.

Ruokavaliot ja tiettyjen kaloreiden laskeminen on maailman helpoin asia, mutta kun se elämä ei kuitenkaan suju ihan niiden mukaan.

Tero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on nimenomaan se, etten onnistu syömään vähemmän kuin kulutan. Vähäinen itsehillintä ja nälänsietokyky.

No harjoita sitten itsehillintää ja nälänsietokykyä?

Sisua ei löydy niin paljoa, että nälkäisenä jaksaisin joka päivä kiusauksia vastustamaan. Menee kyllä viikon kaksi, mutta sitten repsahdus on varma. Siksi tarvitsen nimenomaan vinkkejä joilla hallita tuota kierrettä.

Vinkki vähäkalorisista naposteltavista ja syömisestä näläntunteen mukaan on hyvä. Eli en ala sinnittelemään seuraavaan ateriaan jos nälkä iskee, vaan otan sitten vaikka pakkasesta vähän jäisiä mansikoita, jos alkaa hiukoa ennen ruokaa.

ap

Usko jo, että laihiksella ei ole tarkoitus kärvistellä tai kitua nälkäisenä. Syö niin ettei nälkää tule mutta tee fiksuja valintoja. Varmista että päivässä tulee _vähintään_ se 500g kasviksia ja reilusti ylikin saa mennä, eipä tarvitse nähdä nälkää vaikka "kituuttaisit" 1200kcal:lla.

Vaikka niitä puputtaisi kilon päivässä.

Vierailija
44/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta onnistuin laihduttamaan 10 kiloa muutama vuosi takaperin niin, että vähensin vaan reilusti annoskokoja, söin siis tavallista ruokaa, mutta reilusti vähemmän kuin ennen. Iltaisin en syönyt enää klo 18 jälkeen (en tiedä suositteleeko tätä kukaan mutta minulla se toimi). Herkkuja en kokonaan karsinut, vähensin vaan, tiedän että täyslakko ei olisi minulla toiminut.

Pari viikkoa meni niin, että teki jatkuvasti mieli sortua, ja varmasti sorruinkin... mutta sitten kun kilot rupesivat pikkuhiljaa tippumaan, se oli älyttömän tehokas motivaattori tiputtaa painoa vielä lisää.

Tsemppiä!

Vierailija
45/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele siellä syömään hyvin ja säännöllisesti , niin ettei tarvitse olla nälkäinen. Tuolla ehdottamallasi dieetillä et kauaa jaksa olla ja olet senkin ajan kokoajan nälkäinen.

Olen 4 vuoden aikana kiloklubissa laihduttanut 24 kiloa ja nälkää ei tarvinnut nähdä kuin ekat 3kk jolloin opettelin säännöllistä terveellistä syömistä.

Älä koita mitään pikakuureja , nniillä vaan repsahtaa lopuksi ja lihoo lisää.

Laskin kaorit ja ne ovat jotain 1400-1500kcal. Ihan normaali laiharimäärä siis.

Kasviksia ja proteiineja ehkä vähän lisää ja ehdottomasti lisää (hyvää) rasvaa. Muuten ihan ok.

Vierailija
46/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin karppaus on paras tapa laihtua. Hiilihydraattipitoinen dieetti voi sopia joillekin, mutta nälänhallinnan kanssa kamppaileville se on turmio, koska hiilihydraatti sotkee nimenomaan sitä.

Poista ruokavaliosta

leipä ja kaikki muut jauhojutut, kastikkeet mukaanlukien. Älä syö kaupan eineksiä.

Aamupala: puuro ja siihen pakastemarjoja. Älä sotke tähän hiilihydraattiaamiaiseen rasvaa, koska se yhdistelmä lihottaa.

pidä ruoka yksinkertaisena ja intohimoja herättämättömänä, kunnes paino on tippunut sen verran että voi taas ruveta enemmän nauttimaan siitä.

Huom. jäätelöä voi syödä välillä, samoin irtokarkkeja, kunhan ei syö muuta samalla. Mutta leipä veke, pulla veke, PERUNA veke.

ap

Vierailija
47/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasviksia puputtamalla nälkä tulee.

Ei ole tarkoituskaan syödä vain niitä mutta ajatteleppa nyt järjelläkin.

Vertaa ruokamäärää x. Toisessa on 500grammaa enemmän kasviksia kuin toisessa, kummalla kärsit enemmän nälkää?

Lisäksi kasviksissa on kuitua joka pitää nälkää ja vitamiineja yms jotka saavat kropan toimimaan paremmin.

Vaikka kyse on kaloreista uskon silti, että myös ravinnon laatu vaikuttaa rankasti laihdutustulokseen, vointiin ja jumeihin yms.

Vierailija
48/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista ruokavaliosta

luinkin vasta myöhemmin, että sä halusit vain itseäsi miellyttäviä neuvoja, joihin kuuluvat hiilihydraatit.

Jatka ihmeessä hniiden kanssa. SE on varmin tapa siihen,että painosi ei putoa vaan ajan myötä lisääntyy. NImin. kokemusta on.

Kaloreistahan se on kiinni, ei siitä mistä ne kalorit tulee. Karppaus ei sovi kaikille ja moni on laihduttanut onnistuneesti vaikka syökin hiilareita.

Vierailija
49/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista ruokavaliosta

Karppaaminen on ihan kivaa ja tehokasta, mutta kyllä ns. virallisterveelliselläkin ruokavaliolla voi laihtua. Itse laihdutin 20kg NORMAALIPAINON SISÄLLÄ niin, etä ruokavalioon kuului melko paljon viljoja (täysjyvä) ja tietty älyttömästi kasviksia. Proteiinia en varmaan syönyt "tarpeeksi" (mitä se sitten ikinä kenellekin tarkoittaa), mutta hyvin ja nopeasti karisi kilot eikä ollut edes vaikeaa.

Tämä huolimatta siitä, että olen ilmeisesti jotenkin hiilariherkkä ihminen, sillä hiilareiden tiputtaminen minimiin pudottaa mulla useamman kilon parissa päivässä (nesteitä tietty), vaikka olen normaalipainoinen. Silti paino putoaa kyllä hiilareitakin syöden.

Vierailija
50/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa ruokamäärää x. Toisessa on 500grammaa enemmän kasviksia kuin toisessa, kummalla kärsit enemmän nälkää?

Lisäksi kasviksissa on kuitua joka pitää nälkää ja vitamiineja yms jotka saavat kropan toimimaan paremmin.

Vaikka kyse on kaloreista uskon silti, että myös ravinnon laatu vaikuttaa rankasti laihdutustulokseen, vointiin ja jumeihin yms.

Virhepäätelmäsi tulee siitä, että luulet nälän aiheutuvan tyhjästä vatsasta. Eihän se niin ole. Vatsa voi olla vaikka täynnä vettä, mutta silti on kiljuva nälkä. Koska nälkä tulee kalorivajeesta.

Vierailija
51/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä ap syöt ja juot silloin kun lihot?"

Esim. runsaskalorisia juomia, pikaruokaa, juustoja, suklaata...

ap

Vierailija
52/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhepäätelmäsi tulee siitä, että luulet nälän aiheutuvan tyhjästä vatsasta. Eihän se niin ole. Vatsa voi olla vaikka täynnä vettä, mutta silti on kiljuva nälkä. Koska nälkä tulee kalorivajeesta.

Näläntunteeseen vaikuttaa sekä mahalaukun venytys että erilaiset hormonit, joita erittyy ruuansulatuselimistön toiminnan seurauksena. Lisäksi sosiaaliset ja psyykkiset tekijät vaikuttavat näläntunteeseen.

Vierailija
53/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoan pari päivää tai viikonkin. Syön pelkkää Nutrilettia. Sen jälkeen on taivaallista saada syödä lihaa, kasviksia ja jotain sellaista. On tyytyväinen yhteen palaan suklaata sen levyn sijaan. Mahalaukku on pienentynyt, joten sellainen 1000-1200 kcal/pv tuntuu jo tosi kivalta sen jälkeen, kun viikon kurni maha aamusta iltaan.

Vierailija
54/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jojoillut, ja sitten lopuksi laihduttanut 25 kg. Paino on pysynyt 6 vuotta.

Aseta itsellesi välitavoitteita -ja palkintoja. Esim. -5 kg ja uusi käsilaukku tms. Ilman välitavoitteita omat laihduttamiset olivat jojoilua, kun repsahdin kerta toisensa jälkeen. Minkäänlainen kitudieetti ei omalla kohdallani toiminut, vaan perusarjessa on oltava sellaisia aterioita jotka maistuvat joltakin. Pienempiä annoskokoja ja laadukkaampaa ruokaa siis. Plus että laihduttajakin kaipaa hyviä rasvahappoja.

Omat suosikkini olivat (ja ovat edelleen) itse tehdyt smoothiet (maustamaton jogurtti-maito-marjat), välipalaksi pieni määrä pähkinöitä (ilman suolaa ja lisättyä öljyä) sekä itse tehdyt salaatit.

Olen itse hiilariherkkä, joten pastat, vaaleat leivät, makeiset ja leivonnaiset ovat herkkujuttuja joita laihduttaessani vältin ja nykypainossani syön max kerran viikossa.

Omalla kohdallani makeanhimoon liittyy magnesiumin puute, eli hivenainetasapainosta kannattaa pitää huolta. Samoin siitä, että kotona ei säilytetä herkkuja.

Tsemppiä projektiin!

Vierailija
55/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii useimmiten, jollei aineenvaihdunta ole ihan pielessä.

Sillä laihtuu että syö vähemmän itä kuluttaa.

Itse aloitin 1800 kcal/päivä (oon kans laiska käymään lenkillä) ja nyt on n. 4 kg lähteny ( 1/vko)

Osta vaaka ja alat syömään, huomaat että kunhan vähä katot mitä suuhus laitat nii aika palj saa syödä jo tuohon 1800kcal. Tsemppiä vaan =)

Vierailija
56/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laihtumisessa ei ole oikotietä onneen. Ajattelet nyt varmaan, että kyllähän minä sen tiedän. Kyllä varmasti tiedätkin mutta sitten, kun sinulle ehdottaa ratkaisumalleja, mikään ei kelpaa. Jossain pitää syödä liian vähän, joku maistuu pahalle jne jne. Minä ravistelen sinua nyt virtuaalisesti, koska minua ottaa pattiin ihmiset, jotka kysyvät ensin neuvoja laihtumiseen ja sitten, kun niitä neuvoja antaa niin ne eivät kelpaa. Itse laihduin viime vuonna 10kg sillä, että kuntoilin ja laskin kaloreita. Yksinkertaista mutta vaatii sitä _viitsimistä_, joka suurella osalla näistä "Miten mä laihtuisin?"-tyypeistä puuttuu.

Joten, nyt ota se asenne että jos haluat laihtua, teet uhrauksia ja lue tämä lista:

1. Kirjaudu kalorilaskuriin. Kyllä, se maksaa mutta puolessa vuodessa se 20e, minkä jäsenyydestäsi maksat, menisi kuitenkin karkkiin. Sijoita se parempaan elämääsi.

1.1. Hanki vaaka tai opettele ainesosien paino desilitrassa. Kalorilaskurissa 1dl = 100g ei aina ole oikein.

2. Rupea käymään lenkillä. Nyt varmaan ajattelet, ettei kunto kestä. Ei ole aikaa. Paskapuhetta. Jos et ole pitkään aikaan nostanut evääsikään, aloita tällä: http://ascensys.no-ip.org/www/ascensys/andrei/c25k/finish/

Tuolla ohjelmalla käyt kolme kertaa viikossa 20-40min lenkillä.

2.1.Nyt varmaan katsoit tuon linkin ja mietit ettet osaa/jaksa/pysty laskemaan aikoja tai etäisyyksiä. Siispä annan sinulle toisen linkin:

http://runningintoshape.com/5k-training-downloads/

Pieni englanninkielen ymmärrys riittää. Kuuntelet musiikkia ja kunnes naisääni sanoo, että hölkkäät niin pistät hölkäten ja kunnes naisääni sanoo, että kävelet niin sitten kävelet. Täysin aivotonta toimintaa.

2.2. Lenkkeily on tylsää, hikoiluttavaa wii wii. Kyllä, niin se on jos siihen asennoituu. Itsellä ensimmäiset lenkit olivat ihan tuskaa mutta sitten rupesin harrastamaan mielikuvia. Miltä näytän sitten, kun käyn vaikka ulkona tanssimassa laihana, kauniina... Asenne on kaiken A ja O.

2.3. Jos on varaa, sijoita se 60e sykemittariin, jolloin pystyt seuraaman sykkeitäsi ja kalorikulutustasi. Voit syöttää tiedot kalorilaskuriin ja seurata etenemistäsi.

Liikunnalla kulutat kaloreita ja voit TATTADAA! Syödä enemmän, mistä pääsemmekin seuraavaan kohtaan.

3.3. Ruoka. Kyllä, varmaan moni terveellinen maistuu pahalle. Niitä on silti syötävä varsinkin, jos haluat herkutella. Avainsana on KOHTUUS. Jos sinulla tekee mieli syödä namia, voit syödä sitä - kulutuksesi rajoissa. Kalorilaskuri auttaa tässä sillä tavalla, että näet paljonko olet syönyt. Tee aina ruokasi itse, mittaa ainekset, kirjaa reseptit ja annoskoot ylös. Jos nälkä tuntuu pohjattomalta, on järkevää syödä paljon mutta vähäkalorista sen sijaan, että napostaa jonkun lihapasteijan ensihätään.

3.1. Syö aamupala. Aineenvaihdunta käynnistyy.

3.2. Vältä lenkin jälkeen "Urheilupatukoita" ja "palautusjuomia". Ne eivät laihduta, vaan kerryttävät kaikki ne kuluttamasi kalorit takaisin

3.3. Älä kiellä itseltäsi kokonaan mitään. Harrasta vain pientä matematiikkaa (Voisin illalla juoda siiderin, syön siis päivällä kevyemmin)

4. Vesi on ystävä. Täytä aamulla kaksi puolentoista litran pulloa ja aseta tavoitteeksi, että ne ovat iltaan mennessä tyhjät.

Ja muista: Mikään ei maistu niin hyvälle, miltä hoikkuus ja tyytyväisyys omaan ulkomuotoon tuntuu. Ja kuten sanoin aiemmin: Asenne on kaiken a ja o. Et sinä laihdu, jos olet sitä mieltä että et jaksa nähdä siihen vaivaa tai jos kaikki vaihtoehdot ovat perseestä.

Vierailija
57/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista: Mikään ei maistu niin hyvälle, miltä hoikkuus ja tyytyväisyys omaan ulkomuotoon tuntuu. Ja kuten sanoin aiemmin: Asenne on kaiken a ja o.

Hyvin sanottu.

Se tunne, kun sovittaa vaatekaupassa vaatteita, ja tajuaa että pitää hakea vieläkin pienempi koko rekistä tiivistää kieltämättä fiilikset aika hyvin.

Sama asia pätee juoksemiseen tai vaikka siivoamiseen, palkinto eli adrenaliinipiikki tulee lopettamisen jälkeen :)

nro 57

Vierailija
58/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ehkä usein stressin ja väsymyksen vuoksi. Sun pitää lisätä nukkumista. Eli kertakaikkiaan aikaisemmin nukkumaan illalla. Ei tietsikkaa tai telkkaria kahta tuntia enempää yhteensä päivässä. Työn tietsikka-aika pitää varmaan laskea tähän mukaan, ainakin alussa.

MOni ei tajua näiden asioiden merkitystä painonhallinnassa.

Vierailija
59/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, laihtumisessa ei ole oikotietä onneen. Ajattelet nyt varmaan, että kyllähän minä sen tiedän. Kyllä varmasti tiedätkin mutta sitten, kun sinulle ehdottaa ratkaisumalleja, mikään ei kelpaa. Jossain pitää syödä liian vähän, joku maistuu pahalle jne jne. Minä ravistelen sinua nyt virtuaalisesti, koska minua ottaa pattiin ihmiset, jotka kysyvät ensin neuvoja laihtumiseen ja sitten, kun niitä neuvoja antaa niin ne eivät kelpaa. Itse laihduin viime vuonna 10kg sillä, että kuntoilin ja laskin kaloreita. Yksinkertaista mutta vaatii sitä _viitsimistä_, joka suurella osalla näistä "Miten mä laihtuisin?"-tyypeistä puuttuu.

Joten, nyt ota se asenne että jos haluat laihtua, teet uhrauksia ja lue tämä lista:

1. Kirjaudu kalorilaskuriin. Kyllä, se maksaa mutta puolessa vuodessa se 20e, minkä jäsenyydestäsi maksat, menisi kuitenkin karkkiin. Sijoita se parempaan elämääsi.

1.1. Hanki vaaka tai opettele ainesosien paino desilitrassa. Kalorilaskurissa 1dl = 100g ei aina ole oikein.

2. Rupea käymään lenkillä. Nyt varmaan ajattelet, ettei kunto kestä. Ei ole aikaa. Paskapuhetta. Jos et ole pitkään aikaan nostanut evääsikään, aloita tällä: <a href="http://ascensys.no-ip.org/www/ascensys/andrei/c25k/finish/" alt="http://ascensys.no-ip.org/www/ascensys/andrei/c25k/finish/">http://ascensys.no-ip.org/www/ascensys/andrei/c25k/finish/</a&gt;

Tuolla ohjelmalla käyt kolme kertaa viikossa 20-40min lenkillä.

2.1.Nyt varmaan katsoit tuon linkin ja mietit ettet osaa/jaksa/pysty laskemaan aikoja tai etäisyyksiä. Siispä annan sinulle toisen linkin:

<a href="http://runningintoshape.com/5k-training-downloads/" alt="http://runningintoshape.com/5k-training-downloads/">http://runningintoshape.com/5k-training-downloads/</a&gt;

Pieni englanninkielen ymmärrys riittää. Kuuntelet musiikkia ja kunnes naisääni sanoo, että hölkkäät niin pistät hölkäten ja kunnes naisääni sanoo, että kävelet niin sitten kävelet. Täysin aivotonta toimintaa.

2.2. Lenkkeily on tylsää, hikoiluttavaa wii wii. Kyllä, niin se on jos siihen asennoituu. Itsellä ensimmäiset lenkit olivat ihan tuskaa mutta sitten rupesin harrastamaan mielikuvia. Miltä näytän sitten, kun käyn vaikka ulkona tanssimassa laihana, kauniina... Asenne on kaiken A ja O.

2.3. Jos on varaa, sijoita se 60e sykemittariin, jolloin pystyt seuraaman sykkeitäsi ja kalorikulutustasi. Voit syöttää tiedot kalorilaskuriin ja seurata etenemistäsi.

Liikunnalla kulutat kaloreita ja voit TATTADAA! Syödä enemmän, mistä pääsemmekin seuraavaan kohtaan.

3.3. Ruoka. Kyllä, varmaan moni terveellinen maistuu pahalle. Niitä on silti syötävä varsinkin, jos haluat herkutella. Avainsana on KOHTUUS. Jos sinulla tekee mieli syödä namia, voit syödä sitä - kulutuksesi rajoissa. Kalorilaskuri auttaa tässä sillä tavalla, että näet paljonko olet syönyt. Tee aina ruokasi itse, mittaa ainekset, kirjaa reseptit ja annoskoot ylös. Jos nälkä tuntuu pohjattomalta, on järkevää syödä paljon mutta vähäkalorista sen sijaan, että napostaa jonkun lihapasteijan ensihätään.

3.1. Syö aamupala. Aineenvaihdunta käynnistyy.

3.2. Vältä lenkin jälkeen "Urheilupatukoita" ja "palautusjuomia". Ne eivät laihduta, vaan kerryttävät kaikki ne kuluttamasi kalorit takaisin

3.3. Älä kiellä itseltäsi kokonaan mitään. Harrasta vain pientä matematiikkaa (Voisin illalla juoda siiderin, syön siis päivällä kevyemmin)

4. Vesi on ystävä. Täytä aamulla kaksi puolentoista litran pulloa ja aseta tavoitteeksi, että ne ovat iltaan mennessä tyhjät.

Ja muista: Mikään ei maistu niin hyvälle, miltä hoikkuus ja tyytyväisyys omaan ulkomuotoon tuntuu. Ja kuten sanoin aiemmin: Asenne on kaiken a ja o. Et sinä laihdu, jos olet sitä mieltä että et jaksa nähdä siihen vaivaa tai jos kaikki vaihtoehdot ovat perseestä.

Päätin vinkkienne perusteella näin:

- Jätän herkut pois, paisti kylässä joissa kohtuudella

- pienennän annoskokoja

- lisään proteiinia ja kasviksia, parannan hiilareita (en lopeta niiden syöntiä)

- Syön jotakin pientä ja vähäkalorista jos nälkä iskee... nälkä on pahin viholliseni

- juon paljon vettä ja kivennäisvesiä

- raivaan aikaa joka päivä n. tunnin lenkille kävellen hölkäten tai fillaroiden

- alan kulkea kaikki mahdolliset välimatkat kävellen tai pyörällä

Eiköhän se tästä. Kun lähdetään siitä, että vetää hampurilaisia ja limua holtittomasti siihen, että katsoo mitä syö ja koska, niin eiköhän se väkisinkin ala näkyä... BTW: mieluummin läski kuin fanaatikko.

Kiitos vinkeistä!

ap

Vierailija
60/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä suihkussa ja siellä tuli vielä vähän lisää saarnaa mieleen.

- Älä aseta itsellesi mahdottomia tavotteita. 10kg kuukaudessa ei tule koskaan tapahtumaan. Realistinen pudotus tapahtuu 0,5-1kg per viikko.

- Kun alotat, pudotat alkuviikkoina painoa todella nopeasti, koska kropastasi lähtevät nesteet. Älä hyydy siinä vaiheessa kun painon putoaminen hyytyy, se on ihan normaalia.

- Jos alkuasenteesi on, että sinulla ei ole itsekuria yrityksesi laihtua on tuhoon tuomittu. Tämän takia suosittelen lämpimästi sitä kalorilaskuria, koska pystyt konkreettisesti näkemään syömisesi ja etenemisesi, sinun ei välttämättä tee mieli pilata sitä kaikkea suklaalevyllisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi