Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat laihtumisvinkit kasaan! Auttakaa ryhävalasta!

Vierailija
01.08.2012 |

Kesälaitumilta palattu ja puntari näyttä tasan 90kg. Se on 10kg enemmän kuin edellisen kerran puntarilla käydessäni ja 25kg enemmän kuin ihannepainoni.

Juu juu, lenkille ja syö vain vähän. Mutta ihan oikeita vinkkejä nyt kehiin! Suurin ongelmani laihdutuksessa on ajan löytäminen liikunnalle (tykkään kyllä liikkua paljonkin) ja se, että en kestä nälän tunnetta, vaan repsahdan nälissäni helposti todella pahasti.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla täysjyvämuroja rasvattomalla maidolla ja kahvia

vettä, vettä, vettä

lounaaksi lautasellinen nakkikeittoa, pala ruisleipää + teelusikallinen floraa + vettä, jälkkäriksi kuppi kahvia

vettä, vettä vettä

välipalaksi muutama makea tuore porkkana

vettä, vettä, vettä

illalliseksi toinen lautasellinen nakkikeittoa (en jaksa tänään tehdä kahta lämmintä ateriaa) ja lasi rasvatonta maitoa

iltapalaksi kaksi ruispalaa palvikinkulla, sinapilla, tomaatilla, salaatilla ja kurkulla

Hiilareita vaikka kuinka ja kasviksia ei ole tarpeeksi. Vähän salaattia leiväkllä ja pari porkkanaa ei riitä.

Aamupalalle marjoja puuroon, lounaalla runsaasti kasviksia, välipalalla omena, päivällisellä runsaasti salaattia ja ne porkkanat voi napostella illalla.

Eikä tämä tarkoita että vain nämä, vaan siis ruokaa tuohon kupeeseen jotain vielä. Kastiketta, rahkaa, raejuustoa yms.

Vierailija
22/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on nimenomaan se, etten onnistu syömään vähemmän kuin kulutan. Vähäinen itsehillintä ja nälänsietokyky.

No harjoita sitten itsehillintää ja nälänsietokykyä?

Sisua ei löydy niin paljoa, että nälkäisenä jaksaisin joka päivä kiusauksia vastustamaan. Menee kyllä viikon kaksi, mutta sitten repsahdus on varma. Siksi tarvitsen nimenomaan vinkkejä joilla hallita tuota kierrettä.

Vinkki vähäkalorisista naposteltavista ja syömisestä näläntunteen mukaan on hyvä. Eli en ala sinnittelemään seuraavaan ateriaan jos nälkä iskee, vaan otan sitten vaikka pakkasesta vähän jäisiä mansikoita, jos alkaa hiukoa ennen ruokaa.

ap

Usko jo, että laihiksella ei ole tarkoitus kärvistellä tai kitua nälkäisenä. Syö niin ettei nälkää tule mutta tee fiksuja valintoja. Varmista että päivässä tulee _vähintään_ se 500g kasviksia ja reilusti ylikin saa mennä, eipä tarvitse nähdä nälkää vaikka "kituuttaisit" 1200kcal:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nälän tunteeseen auttaa parhaiten se, että valitsen leivistä, muroista, puuroista ja vihanneksista/hedelmistä runsaasti kuituja sisältävät vaihtoehdot - kuitu pitää nälän pitkään poissa. On ihan eri asia syödä 2 palaa ranskanleipää vs. kaksi palaa runsaskuituista leipää.

Vierailija
24/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö _vähintään_ 500g kasviksia päivässä.

Syö säännöllisesti ja suunnittele ruuat.

Älä mene nälkäisenä, mihinkään.

Kirjaudu kalorilaskuriin.

nämä ovat virallisterveellisiä vinkkejä, joille et ikinä tule laihtumaan.

Vierailija
25/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voisi juoda sen tilalla?

Vierailija
26/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nakkikeitosta n. 2/3 on kyllä juureksia.

Lisäksi jo yhdessä nakissa on melkein 100kcal, joten niitä nakkeja ei kannata lautaselleen paljoa saalistaa.

Vierailija
27/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voisi juoda sen tilalla?

Vierailija
28/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnesyöjä ja käytän ruokailua rentoutumiseen töiden jälkeen. Haluan istua rahassa ja nauttia (senkin virheellisesti telkkarin ääressä;).

Tästä johtuen en syö enää aamuisin mitään, vaan juon vain kahvia.

Eilen tein kattilallisen kasvissosekeittoa, jota syön iltaisin ja ehkä jopa pakastan osan, jotta on aina helposti jotain terveellistä tarjolla.

Rakastan avokaadoa, joten syön yhden avokaadon salaatilla. Lisäksi vaikkapa kanafile.

En ole koskaan ollut mehujen juoja, mutta nyt yritän uutta keinoa, eli vedän aamuisin sen pari kuppia kahvia ja töissä päivän mittaan pari mukillista mehua. Syön sitten ekaa kertaa vasta kotona.

Siinä vaiheessa tietty rupeaa jo olemaan nälkä, mutta kun syö juuri noita kasvisjuttuja, niin ei hätää.

Annan itselleni luvan syödä myös muuta, mutta olen itse opettanut itseäni siihen, että minun ei tarvitse syödä koko paketillista kerralla (oli kyse mistä ruuasta tahansa), vaan riittää, kun syön pari (pieni annos mysliä, pari hapankorppua juustolla etc. etc.)

Mieluummin pulla, kuin wieneri, tai suklaakakku.

Mieluummin pieni laku, tai pieni suklaa, kuin koko levy.

Mulle on turha tulla selittämään, että syö mansikoita karkkejen sijaan. Juu ei, kiitos vaan!

Ja jos todella pystyt juomaan kuplavesiä, niin se on hyvä idea, sillä se vie nälän. Ja nyt kun on kaikkia eri makuja, niin sekin auttaa (ettei aina pelkkää vettä vaan).

Vierailija
29/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö _vähintään_ 500g kasviksia päivässä. Syö säännöllisesti ja suunnittele ruuat. Älä mene nälkäisenä, mihinkään. Kirjaudu kalorilaskuriin.

Vierailija
30/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä siltä joka ei ole joutunut laihduttamaan oikeasti

Syö _vähintään_ 500g kasviksia päivässä.

Syö säännöllisesti ja suunnittele ruuat.

Älä mene nälkäisenä, mihinkään.

Kirjaudu kalorilaskuriin.

Olen laihduttanut 25kg, syöden runsaasti kasviksia, vähentäen hieman hiilareita, varmistamalla että proteiinia ja rasvaa tulee tarpeeksi ja laskemalla kalorit.

Vierailija
31/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus oli toki kirjoittaa "rauhassa"=DDD

Vierailija
32/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi yhtään päivää noilla eväillä!

Mun päivä:

-aamulla puuro ja raejuustoa

-lounalla salaatti ja lohipala

-välipalana omena

-kotona teen kotiruoan, tänään se on kanatacoja salaatilla, pavuilla, raejuustoa, jalapenoja, sipulia

-treenin päälle syön joko rahkaa ja mustikoita tai parin paistettua kananmunaa

Mulle iskisi migreeni tuosta. Lisäksi en pidä raejuustosta enkä varsinkaan rahkasta... ja kaiken lisäksi en tosiaan ehdi tehdä eri sakuskoita itselleni, joten lapsiperheen kotiruoalla on pakko pärjätä.

Mutta kasviksia lisään ja yritän lisätä proteiineja. Hiilareista en kylläkään aio luopua.

Ja eikös nuo valitsemani hiilarit ole ihan hyviä? Ruisleipää ja täysjyvämoniviljamuroja?

ap

Vierailija
33/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele siellä syömään hyvin ja säännöllisesti , niin ettei tarvitse olla nälkäinen. Tuolla ehdottamallasi dieetillä et kauaa jaksa olla ja olet senkin ajan kokoajan nälkäinen.

Olen 4 vuoden aikana kiloklubissa laihduttanut 24 kiloa ja nälkää ei tarvinnut nähdä kuin ekat 3kk jolloin opettelin säännöllistä terveellistä syömistä.

Älä koita mitään pikakuureja , nniillä vaan repsahtaa lopuksi ja lihoo lisää.

Vierailija
34/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse vahdata jokaista suupalaa kun liikkuu 1,5 tuntia päivässä. itse lähden reippaalle kävelylenkille heti kun tulen töistä kotiin. jos tekee sen virheen että jää oleilemaan kotiin, ei pääse enää sieltä sohvalta pois myöhemmin illalla.

nimim. 6 kg tiputettu 1,5 kk:ssa kävellen

Vierailija
35/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin karppaus on paras tapa laihtua. Hiilihydraattipitoinen dieetti voi sopia joillekin, mutta nälänhallinnan kanssa kamppaileville se on turmio, koska hiilihydraatti sotkee nimenomaan sitä.

Poista ruokavaliosta

leipä ja kaikki muut jauhojutut, kastikkeet mukaanlukien. Älä syö kaupan eineksiä.

Ruoka: joku liha tai kala ja kasviksia.

Aamupala: puuro ja siihen pakastemarjoja. Älä sotke tähän hiilihydraattiaamiaiseen rasvaa, koska se yhdistelmä lihottaa.

pidä ruoka yksinkertaisena ja intohimoja herättämättömänä, kunnes paino on tippunut sen verran että voi taas ruveta enemmän nauttimaan siitä.

Huom. jäätelöä voi syödä välillä, samoin irtokarkkeja, kunhan ei syö muuta samalla. Mutta leipä veke, pulla veke, PERUNA veke.

Vierailija
36/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat käyttää.

Tiettyjä ruokia toisinaan tuskasen vaikeata löytää, mutta muuten erinomainen. Kertoo koko ajan mitä teet oikein, mitä väärin ja väripallukoista näet heti päivän tilanteen.

Vierailija
37/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälaitumilta palattu ja puntari näyttä tasan 90kg. Se on 10kg enemmän kuin edellisen kerran puntarilla käydessäni ja 25kg enemmän kuin ihannepainoni. Juu juu, lenkille ja syö vain vähän. Mutta ihan oikeita vinkkejä nyt kehiin! Suurin ongelmani laihdutuksessa on ajan löytäminen liikunnalle (tykkään kyllä liikkua paljonkin) ja se, että en kestä nälän tunnetta, vaan repsahdan nälissäni helposti todella pahasti.

Mulla ongelma on kanssa tuo, etten kestä nälän tunnetta. Mutta tämä auttaa ihan oikeasti:

http://www.mezina.fi/tuotteet/konjak.aspx

Kokeile! KK:n satsi maksaa n 40 eur (ostin omani Lifesta), mutta kun näitä napsii, voi annoskoot helposti puolittaa! Itse söin tänään aamulla yhden ruisleipäviipaleen + sulatejuustoa ja lasin mehua n klo 7, eikä ole vieläkään nälkä!

Nyt mä laihdun, jeeeeeee!

Vierailija
38/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi yhtään päivää noilla eväillä! Mun päivä: -aamulla puuro ja raejuustoa -lounalla salaatti ja lohipala -välipalana omena -kotona teen kotiruoan, tänään se on kanatacoja salaatilla, pavuilla, raejuustoa, jalapenoja, sipulia -treenin päälle syön joko rahkaa ja mustikoita tai parin paistettua kananmunaa

Mulle iskisi migreeni tuosta. Lisäksi en pidä raejuustosta enkä varsinkaan rahkasta... ja kaiken lisäksi en tosiaan ehdi tehdä eri sakuskoita itselleni, joten lapsiperheen kotiruoalla on pakko pärjätä. Mutta kasviksia lisään ja yritän lisätä proteiineja. Hiilareista en kylläkään aio luopua. Ja eikös nuo valitsemani hiilarit ole ihan hyviä? Ruisleipää ja täysjyvämoniviljamuroja? ap

Valitettavasti vaikuttaa siltä, että laihtua pitäisi, mutta et ole oikeasti valmis tekemään sen eteen mitään muutoksia. Lapsiperheen kotiruokaa munkin listani on.

Vierailija
39/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.hs.fi/ulkomaat/Ryh%C3%A4valas+huuhtoutui+uima-altaaseen+Aust…" alt="http://www.hs.fi/ulkomaat/Ryh%C3%A4valas+huuhtoutui+uima-altaaseen+Aust…">http://www.hs.fi/ulkomaat/Ryh%C3%A4valas+huuhtoutui+uima-altaaseen+Aust…;

Itkettää valaan puolesta, mutta naurattaa, kun näen itseni pursuilemassa uima-altaaseen ja helikopterin kuvaamassa tapahtumaa...

ap

Vierailija
40/68 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä lähde noihin ihmevalmisteisiin, ei toimi pidemmän päälle.

liikunnalla on sekin hyvä puoli, että se vie näläntunteen tehokkaasti. ei edes tee mieli syödä mitään reippaan lenkin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi