Parhaat laihtumisvinkit kasaan! Auttakaa ryhävalasta!
Kesälaitumilta palattu ja puntari näyttä tasan 90kg. Se on 10kg enemmän kuin edellisen kerran puntarilla käydessäni ja 25kg enemmän kuin ihannepainoni.
Juu juu, lenkille ja syö vain vähän. Mutta ihan oikeita vinkkejä nyt kehiin! Suurin ongelmani laihdutuksessa on ajan löytäminen liikunnalle (tykkään kyllä liikkua paljonkin) ja se, että en kestä nälän tunnetta, vaan repsahdan nälissäni helposti todella pahasti.
Kommentit (68)
En jaksanut lukea tätä. Wii wii itsellesi.
Kertoo jo ihan riittävästi motivaatiostasi. Ei kannata edes yrittää. Et tule koskaan laihtumaan.
Mulla olisi pitkän tähtäimen neuvo tähän vierelle. Kiinnostu ruuasta! Kuulostaa ristiriitaiselle, mutta kieltäytymisdieetit sopivat niille, jotka eivät muutenkaan välitä niin syömisestä. Minä rakastan hyvää ruokaa. Se on yksi elämäni ihanista asioista. Mutta tarkoitan tällä todella hyvää ruokaa.
Kunnon raaka-aineista tehtyjä, huolella ja rakkaudella valmistettuja aterioita.
Ihminen voi muuttaa makutottumuksiaan, mutta se vie aikaa. Kun oput rakastamaan todella hyvän ruuan makuja, pitsa, limut, tavallinen jätski eivät enää ole herkkuja, joita kaipaat. Noutopizzoja, munkkeja ja lihiksiä en enää syö lainkaan.
Olen samaa mieltä, että fanaattisuus on typerää, kuluttavaa ja naurettavaa. Siis toki itse voin juoda lasin kokista, jos joku tarjoaa, mutta en ikinä osta limuja. jos ostan jotain, ostan yhden kalliin siiderin ja nautin sen aterian jälkeen hitaasti nautiskellen.
Aterioista sen verran, että itse tarvitsen päivässä aamiaisen lisäksi kaksi ateriaa, joista toisen pitää olla runsasproteiininen. Jos tästä lipsun, paino nousee heti, koska silloin en pysty vastustamaan makupaloja.
En ikinä selviäisi kahdella nakkikeittoaterialla. Seuraavana päivänä en voisi ajatella muuta kuin ruokaa ja luultavasti heräisin jo yöllä nälkäisenä ja hiipisin jääkaapille.
Mutta pointti siis on, että minulle herkuttelu ei tarkoita vähäravinteisellä ruualla mässäilyä, vaan huolella tehtyä ruokaa. Ei mitään hienoilua välttämättä, mutta pitkästi haudutettuja ruokia tai sitten ohan tuoreita raaka-aineita.
Minun ei tee nykyään edes tiukkaa kieltäytyä rasvaisista pikaruuista. Saan mieleeni sen eltaantuneen rasvan maun, mikä jää suuhun, kun pahin himo on ohi ja en sitten ota ensimmäistäkään palaa. Kun ajattelen ruokaa, ajattelen todella hyvin tehtyjä aterioita. Tähän voi oppia.
En jaksanut lukea tätä. Wii wii itsellesi.
Kertoo jo ihan riittävästi motivaatiostasi. Ei kannata edes yrittää. Et tule koskaan laihtumaan.
Komppaan. Jos et jaksa edes lukea ihan päteviä ohjeita, miten jaksaisit muka noudattaa niitä. Tosiaankin motivaation puutos ja oman itsekurin aliarviointia parhaimmillaan.
Tuolla asenteella et laihdu.
Loistoidea. Tatusti pysyn paremmin dietissä, jos vaikkapa valmistan ihanaa kuhaa basilicalla, rucolalla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla terästetyllä salaattipedillä, jossa makua antaa muutama parmesanlastu, kuin vetämällä naama irvessä pahaa rahkaa aspartaamikiisselillä. Ja tuolle wii, wii tyypille: kiitos ohjeista.se mikäärsytti oli vittumainen besserwisserasenteesi. Ap
1. Ei ole helppoa, mutta siinä voi onnistua. Ylä- ja alamäkiä tulee ja prosessi on pitkäkestoinen, jos haluaa pitkäkestoisia tuloksia.
2. Vatsalaukkusi on todennäköisesti venähtänyt isommaksi, siksi syöt enemmän kuin oikeasti tarvitset. Sitä ei kannata pitää niin isona syömällä sitä täyteen edes kasviksia. Pieni paasto auttaa sitä kutistumaan ja sen jälkeen tulet täyteen pienemmällä määrällä ruokaa. Tässä vaiheessa se näläntunne kuuluu asiaan, sille ei voi todennäköisesti mitään.
3. syö SÄÄNNÖLLISESTI 3 TUNNIN VÄLEIN. Mikä tappaa laihdutuskuurin tehokkaammin kuin että on päivän syömättä ja illalla repsahtaa?
4. paluuta vanhoihin syömistottumuksiin ei ole, joten älä ajattele laihduttamista dieettinä, vaan opettele uusi terveellisempi ruokavalio. Mitään ei kannata jättää kokonaan pois, mutta suklaata ei kuulu syödä levyä kerrallaan eikä juustoa paketti kerrallaan, vaan yksi annos riittää. Normaali annos on normaalipainoisella paljon pienempi kuin ylipainoisella.
5. liikunta lisää nälkää. Huomioi tämä ja säästä kaloreita liikuntasuorituksen jälkeen syötäväksi. Muuten menet ojasta allikkoon eikä liikunta laihdutakaan.
6. Älä palkitse tai lohduta itseäsi ruoalla, vaan tee etukäteen lista muista palkitsevista asioista, joista valitset sopivan tarpeen mukaan. Muuten hädän yllättäessä olet taas kaapilla.
7. Ennakoi, ennakoi ja ennakoi. Kuori porkkanat valmiiksi, älä osta keksejä kaappiin, tee itse terveellisiä ruokia pakastimeen jne. Mieti tilanteet, joissa repsahdat ja mieti, miten voit ne tehokkaasti ohittaa.
8. Älä kursaile kylässä ja ilmoita, ettet voi syödä kun laihdutat. Kukaan ei voi lihota pelkillä kyläilyreissuilla, kyllä se kotisyöminen on sen ylipainon tuonut.
Tässä vähän eväitä, toivottavasti on apua ;)
Terveelliset ruoat koko päiväksi, välipaloineen, ja noudatin orjallisesti. Tein sitä pari kuukautta. Nyt paino pysyy kurissa, kun kirjoittelin lappuja keksipurkkiin ja muihin ansapaikkoihin missä lukee: muista linjat! Naurattaa, mutta jää se keksi mutustamatta.
Kerran viikkoon saan repsahtaa, silloin käyn ystävien kanssa sunnuntaiaamukahvilla kahvilassa, juon lattea ja syön porkkanakakkua!
Itse ole aina ollut laiha ja siunattu nopealla aineenvaihdunnalla joten laihduttamisesta en tiedä mitään. Kun ikää alkoi olla jo yli 30 niin vasta sitten piti vähän katsoa mitä syö että mahtuisi edelleen samoihin vaatteisiin. Nyt 3. kertaa raskaana ollessa jätin maitotuotteet pois ja paino putosi vaikka miten lisäsin kaikkea muuta rasvaa ja jopa epäterveelistä ruokaa. Jouduin siis pakosta jättämään kaikki maitoproteiinia sisältävät tuotteet ainakin nyt raskauden ajaksi pois ja jo ennestään hoikalta lähti kiloja. Nyt kun raskaus on lopuillaan niin kiloja on kertynyt 5 alkupainoon nähden vaikka olen todellakin syönyt koko ajan ja kaikkea mahdollista (maidotonta). Eli tästä päättelin että jos joku haluaa laihduttaa niin tuntuu aika varmalta keinolta, kunhan huolehdit että saat kalsiumit sitten purkista. Toki tämäkin vaatii itsekuria, ja minulle on ollut järkyttävää luopua pizzasta ja suklaasta ja muusta hyvästä, mutta olen kyllä korvannut se maidottomalla hyvällä joka ei todella tunnu olevan lihottavaa maitotuotteisiin verrattuna. Tuntuu helpolta laihdutuskeinolta koska ei tarvitse laskea kaloreita tai muuten vaivata päätään, maito on sinänsä helppo jättää pois, eikä myöskään tarvitse selittää kenellekkään miksi, voit vaikka sanoa että olet maitoallerginen eikä kukaan kysele enempää.
Se tarkoittaa ihan vain sitä, että syöt päivässä noin 1,5grammaa proteiinia per painokilo. Säilytät lihakset. Virallisterveellinen suositus, ei mikään karppihommeli (karpatessa sama suositus, ei enempää)