Miten 1-2 lapsinen perhe haluaa asua 200 neliöisessä
talossa, jossa pihakin pitää hoitaa?
Oletan, että vanhemmat ovat töissä Suomessa ja naisen kontolle jäävät kotihommat imuroimisinnen yms. Aika intiaani pitää olla ;)
Kommentit (25)
Taas meistä toisista tuntuu elämä helpommalta kun koti ja mahdollinen piha on pienempi, koska onhan sitä työtä herkästi isommassa pikkuisen enemmän. Mä olen kokenut aika hyväksi ratkaisussa asua varsinkin pienten lasten kanssa 110 m2 neliön rivarissa. Jokainen saa oman huoneen, mutta huollettavaa tilaa on vähemmän. Meillä on myös ihan minipiha. Etäisyydet on lyhyitä ja palvelut kävelymatkan päässä. Työpaikat lähellä. Me käydään paljon koko perheen voimin tapahtumissa jne., on helpottavaa ettei tarvitse tehdä kotitöitä niin paljoa. Ja sitten on niinkin, että meidän rahoilla ei isompaa saa näiltä paikoin. Toiset taas nauttii isosta tilasta, mutta sen hintana on usein pidempi etäisyys (vrt.kehyskunnat) ja toki sitä kotityötä on enemmän omakotitalossa kuin vaikka kerrostalossa.
1 aikuine ja 1 lapsi. 160m2 ok-talo.
Hulluahan se oli. Elämässä täytyy silti uskaltaa tehdä hullujakin valintoja välillä.
Nurmikkoa leikkaan. Rikkaruohojen nyppiminen marjapensaista ja kukkapenkistä aika retuperällä yleensä. En mä kaikkeen pysty repeemään mutta kiva kun on tilaa.
Joskus nenän vieressä finni, joskus hermostun ja naisiakin saatan olla. Joskus ottaa lapset päähän ja joskus mies. Ruokakin on saattanut palaa pohjaan tai olemme syöneet eineksiä. Muuttuisimmekohan täydelliseksi perheeksi lisäneliöiden myötä? Mieskin saattaisi tehdä enemmän kotitöitä tai puutarha olisi sävy sävyyn kuosissa.
Taas meistä toisista tuntuu elämä helpommalta kun koti ja mahdollinen piha on pienempi, koska onhan sitä työtä herkästi isommassa pikkuisen enemmän.
Mä olen kokenut aika hyväksi ratkaisussa asua varsinkin pienten lasten kanssa 110 m2 neliön rivarissa. Jokainen saa oman huoneen, mutta huollettavaa tilaa on vähemmän. Meillä on myös ihan minipiha. Etäisyydet on lyhyitä ja palvelut kävelymatkan päässä. Työpaikat lähellä. Me käydään paljon koko perheen voimin tapahtumissa jne., on helpottavaa ettei tarvitse tehdä kotitöitä niin paljoa. Ja sitten on niinkin, että meidän rahoilla ei isompaa saa näiltä paikoin.
Toiset taas nauttii isosta tilasta, mutta sen hintana on usein pidempi etäisyys (vrt.kehyskunnat) ja toki sitä kotityötä on enemmän omakotitalossa kuin vaikka kerrostalossa.