Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja hiusten värjääminen

Vierailija
31.07.2012 |

"Hiusvärien käytön ei tiedetä aiheuttavan erityistä riskiä raskauden kannalta. Yleinen suositus kuitenkin on, että toistuvaa, usein tapahtuvaa värjäämistä tulisi raskauden aikana välttää, ja ensisijaisesti suosia raidoitusmenetelmää. Satunnaiselle kokovärjäyksellekään ei ole estettä.

Hiusväristä, joka levitetään päänahkaan asti, voi imeytyä aineita systeemiverenkiertoon. Alue on kuitenkin pieni ja imeytyminen rajoittunutta, joten kerta-värjäyksessä altistuminen jää hyvin vähäiseski, jos iho on ehjä eikä väriä pidetä suositeltua aikaa pidempää päässä. Raitoje laitettaessa imeytyminen jää olemattoman vähäiseksi, koska väriainetta ei laiteta päänahkaan asti. "

www.hus.fi

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo, että "ihan normaaleita, vaikka värjäsinkin". Eihän se hiusväri nyt niin vaikutakaan, että lapsi syntyy varpaat päässä tms. Ja voihan olla, ettei se hiusväri vaikuta mitenkään. Lähinnä kyse on siitä, että ne kemikaalit läpäisevät istukan, eikä tiedä, miten ne sitten voivat vaikuttaa - voivatko esim. myöhemmin myötävaikuttaa jonkun sairauden tai ongelman syntyyn tms. Välttämättä eivät aiheuta mitään, mutta ei sitä tiedä, vaikka joskus aiheuttaisivatkin.

Itse en värjännyt, mutta jos olisin värjännyt, olisin kokeillut jotain vähä-kemikaalista hiusväriä. Olisiko vaikka Elumen sellainen?

Vierailija
2/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessa ei kai saisi käyttää kuin luonnonkosmetiikkaa, ihorasvoja myöten. Ja nykytutkimusten mukaan kaikissa aineissa taas on jotain karsinogeenejä tai muita vastaavia ihmiselle vaarallisia aineita, jopa niissä luonnonkosmetiikkatuotteissakin.

Eli tästä voisi päätellä että mitään ainetta ei saisi käyttää raskaana ollessaan.

Itse olen värjännyt tämän raskauden aikana kerran hiukseni ja nyt kun hiusväri on lähellä omaa väriäni, ajattelin käyttää kevytvärejä juurikasvuun, mutta niitäkin sitten vähän harvemmin. En kyllä ole ennenkään ollut mikään himovärjääjä, mutta kuitenkaan en halua näyttää pitkähiuksiselta kaljulta edes raskaana ollessani. Hiukseni ovat siis vaaleanruskeat, eivätkä ne sovi ihoni väriin sitten yhtään. Näytän aivan haamulta jos en värjäisi hiuksani tummemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös että raskaana ollessa ei sais varmaan käyttää yhtään mitään yhtään mihinkään kun kaikki on jotenkin haitallista. Alkuraskaudessa yritin ettiä tietoa et mitä hiusten värjäämisestä sanotaan raskauden aikana ja sain kyllä niin ristiriitaista tietoa että huhhuh! Jossain sanottiin että ei saa värjätä ollenkaan, jossain että ei haittaa ollenkaan ja jossain vannottiin raitojen nimeen ja joku vielä puhui että vain tietyt värit käy... Olin sitten ekat 12 viikkoa värjäämättä ja sen jälkeen olen värjännyt pari kertaa hiukset ihan kokonaan kiinnittämättä huomiota värin "sopivuuteen" sen enempää. Kattoo sitte syyskuussa onko sen takia korva keskellä selkää ja sormia 15...

Vierailija
4/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

värjäsin hiuksia, silloin en tiennyt moisesta. Nykyään kun tiedän mitä myrkkyjä kemikaalivärit on niin käytän vain kasvivärejä. Ei ole myrkkykemikaaleja ja hiukset aivan ihanat ja tuuheat.

Vierailija
5/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli riskit ovat mitättömät kuten ap:n tekstissä tuli ilmi.

KAIKKI on hittovie vaarallista ja kaikkea pitäisi välttää jos mietitään jotain todella vähäisiä riskejä. Ei ollenkaan haittaa jos nyt sen pari kertaa tukkansa värjää, on ehkä hyvä välttää sitä että ihan joka kk värjää.

Kohtuudella. :)

Vierailija
6/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kyse on siitä, että ne kemikaalit läpäisevät istukan, eikä tiedä, miten ne sitten voivat vaikuttaa - voivatko esim. myöhemmin myötävaikuttaa jonkun sairauden tai ongelman syntyyn tms. Välttämättä eivät aiheuta mitään, mutta ei sitä tiedä, vaikka joskus aiheuttaisivatkin.

Vierailija
7/7 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähdössä ulkomaille erittäin aurinkoiseen paikkaan ja aion tuon viikon tunkea nahkaani aurinkorasvoja jne.

Ei varmaan kannata kuitenkaan hiuksia värjätä joka kuukausi vaan yrittää edes harventaa kertoja. katsoin jou aika sitten dokkaria missä tämmöinen suomalainen labra-nero kertoi näistä asioista ja sanoi että itse ei värjäisi missään nimessä.