Lapseni ei päässyt armeijaan, syynä ylipaino
Armeijan kutsunnoissa kävi niin, että rakas lapseni hylättiin ylipainon takia. Lapsi on lihava ja minä äitinä olen syyllinen. Mietin kuitenkin armeijan kriteereitä. Ylipaino on helppo näkyvä vika ihmisessä. Mutta miten todetaan asehulluus?
Kommentit (21)
Kysyn koska poikani on menossa kutsuntoihin..
Onko lapsellasi jo diabetes?
Mikä viestissäsi kiinnitti huomiota oli seuraava kommentti 'ja minä äitinä olen syyllinen.' se kuulosti niin minäkeskeiseltä. Teillä on varmasti hyvin läheinen suhde, mutta ymmärräthän että aikuistuva poikasi on erillinen henkilö sinusta. Tässä ei ole kyse sinusta vaan pojastasi.
Äiti, joka myöntää syöttäneensä lapsensa pulleroksi on minäkeskeinen ja ties mitä.
Jos ei myönnä, niin seuraavassa hetkessä ketju täyttyis satavarmasti viesteistä, joissa ärjytään, että mitäs oot penskan syöttänyt semmoseksi - äidin vika.
Vaikka kyseessä olisi pojan kutsunnat, niin päärooli asiassa menee äidille. Itse asianydin jää sivurooliin. Tämä on hyvin yleistä yh-äideillä ja pojilla, symbioosi on todella tiukka.
Jos poika nukkuu pommiin se on äidin syy, jos pojalla menee huonosti kokeessa se on äidin syy tai jos poika ei saa kesätyöpaikkaa se on äidin syy. Pojalle ei jää tilaa henkisesti kasvaa ja oppia vastuulliseksi kun äiti 'varastaa' vastuun (ja huomion) itselleen.
Painoindeksi on noin 32. Poika asuu kotona äidin lihapatojen ääressä. Hylky tuli yllätyksenä kummallekin.
Mitä se sisältää?
Armeija on aika fyysinen, joten huonokuntoisena keskeyttämisen riski olisi aika suuri, eikä sekään tee hyvää itsetunnolle.
Vain 70-80 prosenttia nuorista miehistä pääsee enää kutsunnoista läpi, joten aika yleistä tuo on.
Nostaa mm painoja salilla. Aikalisä esiteltiin, mutta ei tarjottu eli ei lähetettä.
Varmasti tulee myös terveysongelmia ja myös niitä sinä olet ollut aiheuttamassa. Eivät uskalla ottaa armeijassa vastuuta lapsestasi kun voi saada sairauskohtauksen. Rumaa vanhemmuutta!
No kyllähän se kodissa yleensä vika löytyy, jos lapsi on lihava. Vanhemmat ne ruuat kotiin kantavat ja opettavat ruokailutottumukset jo pienestä pitäen. Tosin tämä haiskahtaa provolle, kirjoitustyyliltään ja "minä äitinä olen syyllinen" yhyy.. Hyvin keksitty, kun aihe on päivän uutisissakin.
eli sillä idealla, että katsotaan nyt vähän aikaa. Hän on erittäin alipainoinen, mutta en jaksa enää kantaa siitä syyllisyyttä. Poika on laihtunut muutamassa viikossa lisää 2 kg, vaikka nimenomaan kutsunnoissa väittivät, että armeija kyllä lihottaa.
Eivät uskalla ottaa armeijassa vastuuta lapsestasi kun voi saada sairauskohtauksen.
Olenkohan ihan väärässä, mutta käsittääkseni armeija voi joutua maksamaan korvauksia, jos joku heidän leivissään saa pysyvän haitan (mikä onkin sinäänsä ihan oikein, mutta tekee armeijan ymmärrettävästi varovaiseksi).
selkä- ja polvivaivat tuntuu olevan sellaisia, joiden takia joutuu/pääsee äkkiä maitojunaan.
Painoindeksi 32 tarkoittaa merkittävää ylipainoa - en oikein usko, että pelkistä puntinnostolihaksista saisi sellaisen määrän massaa aikaiseksi. Jos vertaan itseeni, niin saisin painaa 30kg enemmän kuin nyt, jotta painoindeksini olisi 32. En osaa edes kuvitella, millaiset lihakset siihen tarvittaisiin.
selkä- ja polvivaivat tuntuu olevan sellaisia, joiden takia joutuu/pääsee äkkiä maitojunaan.
ottaa kontolleen näiden ihmisten hoitoa/kuntoutusta. Ei siis tarkoita varsinaisia korvauksia, vaan että armeija olisi velvollinen järjestämään hoidon. Tietäisi pelkästään turhaa kulunkia, kun mies ei voisi kuitenkaan muuta kuin pottuja kuoria.
Mutta miten todetaan asehulluus?
Kyllä tuohonkin on omat keinonsa, vaikka ei järjestelmä varmasti täydellinen olekaan. Aika harva meistä kuitenkin pimahtaa ihan yks kaks ilman mitään ennakkovaroitusta. Lisäksi armeijassa ollaan niin tiiviisti sekä tupakavereiden että kouluttajien valvovan silmän alla, että vaikea siellä on 24/7 salata, jos ihan kaikki ei pään sisällä kunnossa ole.
Ap:n pojalla ei vielä ole mitään syytä luopua toivosta, jos hän asepalveluksen haluaa kunnialla hoitaa. Viidessä vuodessa ehtii nostaa kuntoa ja hoikistua, jos motivaatiota riittää. Tähän kannattaa itse hakea tukea vaikka Aikalisän kautta. Ja kannattaa muistaa, että asialla on iso merkitys poikasi koko loppuelämän kannalta, ei vain armeijan.
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi on noin 32. Poika asuu kotona äidin lihapatojen ääressä. Hylky tuli yllätyksenä kummallekin.
Kuvittelitteko oikeasti, että sinne noin hirveän ylipainoisia otetaan! Sillähän tulee rasitusmurtumat marssilla ja tulehdukset ihopoimuihin kun ei pääse pariin viikkoon leirillä peseytymään!
No siinä nyt ei varmastikaan kukaan hävinnyt mitään, joten väliäkö sillä sitten on.
Turha luulla että täältä saat vertaistukea. :) Saat vain pahemman mielen itsellesi. Hyeenat ovat jo kimpussasi ja repii sinut pian kappaleiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden paratiisi.
Juu ja 'maailman onnellisin maa'...
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden paratiisi.
Koululääkäreistä, -terveydenhoitajista jne on leikattu niin törkeän paljon, että en yhtään ihmettele. Ennen oli helpompi nalkuttaa lapsosten läskeistä ja jaella äityleille ruokavinkkejä, kun ylipäätään oli ketään alan ammattilaista paikalla! Samaan aikaan tiettyjä urheilulajeja saa harrastaa vain "tosissaan", jolloin moni murrosikäinen jantteri luovuttaa. Näistä asioista syntyy hyvä soppa kutsuntojen kannalta!
Onko lapsellasi jo diabetes?
Mikä viestissäsi kiinnitti huomiota oli seuraava kommentti 'ja minä äitinä olen syyllinen.' se kuulosti niin minäkeskeiseltä. Teillä on varmasti hyvin läheinen suhde, mutta ymmärräthän että aikuistuva poikasi on erillinen henkilö sinusta. Tässä ei ole kyse sinusta vaan pojastasi.