Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

heii apua onko tää vaarallista?

Vierailija
30.07.2012 |

Täysin vahingossa söin äsken kaksi ruisleipää, joiden päällä oli tuoretta graavilohta.

Olen raskausviikolla 16.

Onko siis vaaraa? En yleensä edes syö kalaa, varsinkaan raskaana ollessa. Nyt syötiin kuiten mummilassa, ja sitten vasta tajusin, että raskaana kai ei edes saa syödä raakaa kalaa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä katso mitä syöt, tai maista, mitä syöt?

Vierailija
2/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olemassa. Nyt vain odotat ja toivot parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä neuvoja olet neuvolasta saanut? Vaihngossako olet unohtanut?

Vierailija
4/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vasta syönnin jälkeen tajusin, että raskaana ei saa syödä raakaa kalaa.

Yleensä en ole pahemmin välittänyt noista raskausajan kieltolistoista, että mitä saa ja ei saa syödä. Esim. se ettei sa syödä tuorekurkkua tai paprikaa, on ihan ihme kehotus, mutta tuota raakaa kalaa aloin nyt miettiin...

Vierailija
5/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaahtoa turhasta.

Tuskin tulee moisesta yhtikäs mitään, ajattele nyt itsekin.

Vierailija
6/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla listeriariskin takia kielletty raskausaikana. Itse söin kyllä kanssa kerran odotusaikana...et varmaan ole eka joka ei pilkulleen noudata neuvolan ohjeistuksia.

Vierailija
7/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksena nyt jo kouluikäiset 4 lasta. Täysin terveitä kaikki.

Muistelen, että tuo graavikalakielto koski (ainakin silloin 2000-luvun alussa) niitä vakuumipakattuja kaloja, joissa on kauhean pitkä säilytysaika ja tuotu ulkomailta.

Mutta söit ja sillä selvä, eihän sille enää mitään voi. Älä stressaa, siitä voi olla isompi vaaraa sikiölle.

Vierailija
8/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettua? Itse tehty ei vaarallista, mutta vakuuminpaketissa se mahdollinen listeria kyllä pääsee oikein kasvamaan. Mutta ei sitä listeriaa kylläkään ole kuin joissain harvoissa kalapaketeissa. Eipä tuossa nyt voi kun toivoa parasta, mitään ei voi tehdä tässä vaiheessa.

Vierailija
9/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siis olla suhteellisen rauhassa. Minä odotin esikoistani vuonna 1993, eikä silloin puhuttu mitään siitä, että raakaa kalaa ei saisi syödä. Terve tyttö tuli.

Vierailija
10/10 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kala nyt lapselle mitään tee, vaan kalasta mahdollisesti saatava tauti ja taudin hoito. Tota raakaa fisua ei saa vetää sen takia, että on riski (tosi pieni), että noista etenkin ulkolaisesta raasta kalasta saa jonkun listeriatartunnan, jota sitten joudutaan hoitamaan aika stiffeillä antibiooteilla ja ko. antibiootit tekee sikiöön läpsyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän