Odotan toista lastamme viimeisilläni, nyt mies ilmoitti haluavansa erota
Miten ihmeessä selviän tästä hengissä?? Tuntuu aivan kuin joku veivaisi puukkoa sisuskaluuissani ja seinät kaatuisivat päälleni. Mies haluaa erota ja on kuulemmma oikea ratkaisu, minäkin tulen jonain päivänä olemaan onnellisempi jonkun toisen kanssa. Meillä on siis 2 vuotias ja aivan näillä hetkillä syntyy toinen lapsemme. Olen totaalisessa shokissa enkä pysty lopettaa itkemistä. Mies on yrittänyt lohduttaa ja vannoo olevansa edelleen lapsille läsnä ja ettei minun tarvitse murehtia raha-asioista jne jne.
Ei kuulemma uskaltanut sanoa mitään aikaisemmin, mutta nyt tuli vaan sellainen olo, että oli pakko sanoa, että on päättänyt lähteä. Vaikeaahan meillä on ollut, taapero on valvottanut todella paljon, olen ollut kuolemanväsynyt, perhepiirissä on tapahtunut kuolemantapaus ja sairauksia, on siis ollut vaikeita aikoja ylipäänsä. Mutta en ikimaailmassa olisi uskonut, että mies jättäisi perheensä, pienen lapsen ja viimeisillään olevan vaimonsa.
Olen kuin hakattu, en pysty toimimaan ollenkaan, yritän jotenkin pitää taaperosta huolta. Hän ihmettelee, kun itken koko ajan ja kävelen ympäri kämppää. On kuin olisin jossain painajaisunessa ja rukoilen herääväni kohta. Rakastan miestä, hän on elämäni rakkaus, sielunkumppanini. Miten helvetissä selviän tästä hengissä? Voisinko joku auttaa.. Olen aivan hukassa, niin hukassa ja paniikissa, sattuu ihan fyysisesti joka paikkaan. Mies ei näyttänyt olevan surullinen ollenkaan, vaikka itkin aivan hysteerisenä ja lohduttomana (lähti siis äsken töihin). Ei edes halannut minua, ihan kuin häneltä olisi pudonnut kivi sydämeltä ja voi nyt olla onnellinen, viis minusta.
Herra isä sentään, miten ihmeessä pääsen tästä ylös? Pitäisi vauvakin synnyttää ja jaksaa hoitaa kahta pikkulasta.
Kommentit (670)
minulla on työpaikka, miten ihmeessä se nyt mihinkään liittyy. En kuitenkaan ajatellut mennä töihin vielä vähään aikaan, kun kohta minulla on täällä vastasyntynyt.
Kyllä mies haluaa synnytykseen mukaan ja ei kuulemma halua muuttaa minnekään vielä, eletään ihan normaalisti jne, tulee auttamaan vauvan kanssa alkuun. Mutta siis haluaa kuitenkin avioeron, ei ole onnellinen ja puhuu minunkin puolestani koko ajan, että tietää mukamas, etten minäkän ole onnellinen.
Mä en vaan selviä tästä hyvä jumala, mä olen ihan jossain shokkitilassa.
Ap
ehkä voisin auttaa sua jotenkin.
Kukaan mies ei lähde jos uutta suhdetta ei ole jo katsottuna, se on faktaa. On todennäk pettänyt jo pitkään. Selviät kyllä... joskin minäkin harkitsisin tuota että sitten mies saa vauvan lähihuoltajuuden. Sun kun täytyy löytää se uusi ihminen elämääsi jonka kanssa olla onnellinen, miehellä se jo on, usko pois. Löydät uuden helpommin kun vauva käy vain joka toinen viikonloppu.
minulla on työpaikka, miten ihmeessä se nyt mihinkään liittyy. En kuitenkaan ajatellut mennä töihin vielä vähään aikaan, kun kohta minulla on täällä vastasyntynyt.
Kyllä mies haluaa synnytykseen mukaan ja ei kuulemma halua muuttaa minnekään vielä, eletään ihan normaalisti jne, tulee auttamaan vauvan kanssa alkuun. Mutta siis haluaa kuitenkin avioeron, ei ole onnellinen ja puhuu minunkin puolestani koko ajan, että tietää mukamas, etten minäkän ole onnellinen.
Mä en vaan selviä tästä hyvä jumala, mä olen ihan jossain shokkitilassa.
Ap
Turha lapsen kanssa on olla. Masennut ja kärsii koko perhe. Hommaat hoitajan lapselle ja alat painamaan duunia. Se on ainut fiksu teko. Työssä unohtuu murheet ja keräät rahaa pahanpäivän varalle.
Älä nyt vaan jää kotiin masentumaan. Menetät työkuntosi ja lapsetkin kärsivät alakuloisesta tuottamattomasta äidistään.
Ei siitä hetkessä selviäkkään, ajan kanssa, ja vasta sitten kun se mies on pysyvästi poissa silmistä. Eli jos meinaa vauvan ja toisen lapsen kanssa auttaa niiin ei vähään aikaan.
Itse suosittelen tosin että hankit muuta apua, että pääset prosessoimaan eroa.
Vaikka välit nyt "ok", sitä ne ei tule olemaan kauaa. Varsinkin kun miehesti ei todellakaan tajua kuinka hirveä shokki tämä on sinulle, kuvittelee että koska hän tuntee olonsa hyväksi sinäkin tulet niin tekemään tai tunnet jo. Todennäköisesti tuletkin, mutta siihen menee vuosia.
Menkää jonkun puolueettoman juttusille, terapeutin tms, edes että miehesi pystyy katsomaan asiaa edes vähän sinunkin kannalta.
ja pyydä apua, ystävälle, äidille, siskolle, jollekin. Sinun pitää saada joku sinne luoksesi jolle voit puhua. Älä jää yksin.
Ole myös yhteydessä neuvolaan ja pyydä apua. Jos pääsisitte pariterapiaan.
Miehesi teki todella paskamaisen tempun, jokainen nainen pelkää tuollaista tilannetta. Mutta sä selviät tästä.
että mies ei lähde jollei ole uusi katsottuna. Hän on pettänyt sua satavarmasti.
Joku päivä saattaa sitä katua, mitä nyt tekee tyhmyyksissään, mutta sua se ei lohduta.
Tärkeää on, että taloutesi edes on turvattu. Sitä ei ehkä osaa arvostaa, jos ei ole kokenut sitä, miltä tuntuu tulla jätetyksi siten, että sitäkään lohtua ei ole.
On tärkeää saada kaikki mahdollinen tuki lähipiiriltä. Kosta kertomalla myös anopille ja apelle. Eivät katso hyvällä lastenlapsien hylkäämistä
Kukaan mies ei lähde jos uutta suhdetta ei ole jo katsottuna, se on faktaa.
Höpö höpö; ei siihen lähtemiseen sitä toista naista tarvita. Jos suhde on tullut tienpäähän niin sitten se on siinä. On koettu ja nähty.
Olen pahoillani sinun puolestasi ap. Onko sinulla ketään sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa sinua nyt?
tuohan on kuin kuolema
tai itseasiassa pahempaa.
Selvää on että miehellä on toinen vaikka muuta väittäisi.
Miehesi on sika.
Neuvolasta pyydät nyt psykologille ajan. Itse lähes vastaavassa tilanteessa kävin muutaman kerran juttelemassa ja siitä oli isosti apua.
Sydänystävä, onko sinulla sellainen tai oma sisko tai joku muu erittäin läheinen jolle voisit avautua. Puhuminen auttaa.
Taapero pitää sinut pakotetusti arkirutiineissa kiinni, sinun on vain jaksettava.
joo, joku sanoi viisaasti täällä että mies ei lähde jollei ole uusi katsottuna. Hän on pettänyt sua satavarmasti.
Mies ei voi lähteä ilman, että sillä on joku toinen? Minkä ikäsiä täällä oikein palstailee?
Höpö höpö; ei siihen lähtemiseen sitä toista naista tarvita. Jos suhde on tullut tienpäähän niin sitten se on siinä. On koettu ja nähty.
Olen pahoillani sinun puolestasi ap. Onko sinulla ketään sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa sinua nyt?
Sillä on uusi, ei kukaan muuten lähde tuollaisessa tilanteessa, vauva tulossa. Ei kukaan.
Höpö höpö; ei siihen lähtemiseen sitä toista naista tarvita. Jos suhde on tullut tienpäähän niin sitten se on siinä. On koettu ja nähty. Olen pahoillani sinun puolestasi ap. Onko sinulla ketään sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa sinua nyt?
Sillä on uusi, ei kukaan muuten lähde tuollaisessa tilanteessa, vauva tulossa. Ei kukaan.
Älä ap lue tällä tasolle olevien ihmisten vastauksia. Yrittävät saa saada sulle lisää pahaa mieltä.
Uskon myös, että varmasti tulee katumaan..mutta koska ja tärkeintä on ,että haet nyt heti apua itsellesi. Vaikuttaisi juuri tuollaiselle ohimenevälle kriisille, kun valvotaan ja toinen pieni tulossa. Miehesi kai tuntee, että -tässäkö tämä elämä nyt sitte oli-
Eikö miehesi mielestä pariterapia enää auta? Toisaalta, kirjoituksestasi tuli kuitenkin ilmi, että haluaa tukea sinua rahallisesti sekä auttaa lasten hoidossa. Eli vauvakin kannattaa heti antaa miehelle hoitoon, kun saat rytmit lapselle. Sinä tarvitset lepoa ja apua myös.
että mies ei lähde jollei ole uusi katsottuna. Hän on pettänyt sua satavarmasti.
Joku päivä saattaa sitä katua, mitä nyt tekee tyhmyyksissään, mutta sua se ei lohduta.
Tärkeää on, että taloutesi edes on turvattu. Sitä ei ehkä osaa arvostaa, jos ei ole kokenut sitä, miltä tuntuu tulla jätetyksi siten, että sitäkään lohtua ei ole.
On tärkeää saada kaikki mahdollinen tuki lähipiiriltä. Kosta kertomalla myös anopille ja apelle. Eivät katso hyvällä lastenlapsien hylkäämistä
sanoi myös silloinen parisuhdeterapaeutti johon mieheni pakotin, ettei kukaan vain lähde varoittamatta, ellei asiaan liity kolmansia osapuolia.
ja liittyihän siihen.
Voi kyllä olla. Ja jos se meinaa kruunata tämän paskapommin sillä, että asustaa edelleen kotona ja auttelee vauvan kans, mutta iltaisin hipsii sinne toisen luo, niin älä ap ainakaan tuohon lähde. Tuo tekee sinut kyllä ihan oikeasti hulluksi. Parempi jakaa ne lusikat heti, kuin katsoa vierestä kun toinen aloittaa uutta elämää. Pääsee sitten jotenkin se toipuminenkin alkamaan, kun ero ei pitkity.
Kaverini erosi myös raskaana ollessaan. Kyllä ihan hienosti on mennyt kahden lapsen kanssa. Sukulaiset hänellä kyllä on tukena. Onhan sinullakin ap ihmisiä ympärilläsi?
Hei,
ikävä kuulla, miehesi teki kurjan tempun.
Lähipiirissäni sattui aivan vastaava tilanne. Miehellä oli toinen nainen, työpaikkaromanssi. Ystäväni muutti heidän yhteisestä kodistaan lasten kanssa äidilleen. Asui siellä niin kauan, että olivat saaneet talon myytyä, ja hänen äitinsä auttoi lastenhoidossa, vastasyntyneen sekä esikoisen. Ystäväni sai elämän kuntoon pikku hiljaa, ja muutti omaan asuntoon jokin aika sitten.
Pyydä apua läheisiltäsi!
Tie on pitkä, mutta lapsesi antavat sinulle myös voimaa aivan varmasti!
Kaikkea hyvää!
ihan ensimmäiseksi: olen todella todella pahoillani tilanteestasi. En ole lukenut kaikkia vastauksia, mutta onko sinulla ystäviä, joiden kanssa voisit keskustella asiasta? Sukulaisia, jotka voisivat myös auttaa sinua tässä asiassa?
Olen huomannut yhden asian tällä palstalla: kaikkia vastauksia ei ole kirjoitettu avuksi aloittajalle vaan on tehty aiheuttamaan lisää tuskaa ja mielipahaa. Olen saanut kokea ihan saman, kun olen kirjoittanut ongelmistani tänne.
Onneksi tällä palstalla on kuitenkin ihania ja auttavia ihmisiä, jotka todella haluavat olla avuksi. Heihin voi tukeutua, ja suuri kiitos heille tästä.
Ilman tuollaista sielunkumppania. Vain todellinen selkärangaton jäättää perheensä tuossa tilanteessa.
Tärkeää on, että et jää yksin, kuten moni on sinulle jo kommentoinut. Se, että kerrot avoimesti läheisille (molempien vanhemmat, muu suku, ystävät), että tilanne on nyt tämä. Neuvolasta pyydät tukea, esim. perhetyöntekijä/kodinhoitaja, jotta sinä pystyt keräämään voimia ja mahdollisesti käymään keskustelemassa psykologin kanssa?
Kun jaksat, mieti, haluatko miehen kanssa perhenterapiaan vai haetko keskustelutukea mieluummin yksin.
Voimia ja jaksamista sinulle.
joten sitä ei kannata stressata. Mun mies tekee matkahommia ja aikalailla yksin olen hoitanut 2v 2kk ja 2 kk vauvan. Kunnon rutiinit niin sujuu. Kai se miehes joskus ottaa tuon 2 v hoitoon luoksensa.
Inhottavan temnpun teki.