Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton sinkkukaveri jää nyt matkasta - meni hermot

Vierailija
30.07.2012 |

Sovittiin viime viikolla, että nähdään tänään. Nyt tulee viesti, että hänelle sopiikin huomenna siihen ja siihen aikaan. Hän siis olettaa, että mulle sopii mikä vain, kun olet kotona lapsen kanssa.

Ei tuo vaan tajua, että se lapseton ihminen voisi myös joskus joustaa. Miten voikaan kukaan olla noin hemmetin itsekäs?! Sanonut olen tästä hänelle, mutta hän tuijottaa huuli pyöreänä, eikä tunnu tajuavan. Meillä on lapsen kanssa omat harrastukset päivisin ja iltaisin harrastan itse kun mies pääsee kotiin.

Kiirettä siis on, kaveri sen sijaan on työtön, sinkku ja lapseton.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonkinlaiset on ihan hyvä ollakin. Mutta meillä ne eivät ole sitä, että kellon kanssa kyylätään, mitä milloinkin pitää tehdä ja ollaan täysin joustamattomia joka asiassa. Mutta kukin tavallaan. Jos mulla olisi itsekasvatetuista juureksista itse tehty ruoka mukana ja haluaisin nähdä kaveria, niin kyllä nyt varmasti sellainen paikka löytyisi, jossa ruoan voi lämmittää ja syödä. 9 kuukautinen pärjää pari tuntia pelkällä maidollakin.

vaikutat hirveän joustamattomalta.

Sanot vaan kaverille, että sun pitää siivota ja sisustaa, niin ei voi nähdä.

Ja sille, joka sanoi, että lapsiperheen elämä on aikataulutettua. Niin onkin, jos niin haluaa.

Mä olen kyllä pystynyt kahden kanssa lähdemään ihan ex tempore milloin mihinkin. Ruoka kulkee mukana ja nukkua saa rattaissa. Tai jos on ollut pakko siivota, niin kaveri on voinut tulla siivousseuraksi (ja vaikka itse aloitella siinä samassa, jos on rimpsalle menossa) tai vaikka avuksi. Ja nähdään sekä lasten kanssa että ilman.

Joskus vaan tuntuu, että jollain ihmisillä kaikki on vaikeaa.

Pienelle lapselle ei aina voi ruokaa ottaa mukaan. Esim meidän 9 kk vaatii rauhallisen ja tutun ympäristön, että suostuu syömään muruakaan. Muuten pää kääntyilee ja ruoka menee poskille. Eikä kaikkialla saa lämmitettyä ruokaa, meillä ei syödä pilttejä, vain omatekoista sapuskaa menee alas.

Minusta ap ei ole itsekäs vaan se "kaveri". Minullakin on aina ollut kauheasti menoa elämässä ja sinkkuaikoinakaan ei olisi sopinut uudet deitin tuollaisella aikataululla..

Vierailija
62/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tajua lapsiperheen arjesta mitään. Siis pikkulapsiperheen.

Koittakaapa itse tehdä normaalit kotihommat niin, että keskeytätte vaikka astioiden laittamisen koneeseen 21 kertaa. Ja toistatte jokaisen kotityön kohdalla. :D Jatkakaa 9 kk.

Kun olette valmiit, niin tulkaa sitten kertomaan, onko viime aikoina tehnyt mieli lähteä kahvittelemaan illalla keskustaan? :D Siis olettaen, että kaikki kotityöt on jo tehty noin aikaisin ja olette ehtineet käydä suihkussa ja syödä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonkinlaiset on ihan hyvä ollakin. Mutta meillä ne eivät ole sitä, että kellon kanssa kyylätään, mitä milloinkin pitää tehdä ja ollaan täysin joustamattomia joka asiassa. Mutta kukin tavallaan. Jos mulla olisi itsekasvatetuista juureksista itse tehty ruoka mukana ja haluaisin nähdä kaveria, niin kyllä nyt varmasti sellainen paikka löytyisi, jossa ruoan voi lämmittää ja syödä. 9 kuukautinen pärjää pari tuntia pelkällä maidollakin.

vaikutat hirveän joustamattomalta.

Sanot vaan kaverille, että sun pitää siivota ja sisustaa, niin ei voi nähdä.

Ja sille, joka sanoi, että lapsiperheen elämä on aikataulutettua. Niin onkin, jos niin haluaa.

Mä olen kyllä pystynyt kahden kanssa lähdemään ihan ex tempore milloin mihinkin. Ruoka kulkee mukana ja nukkua saa rattaissa. Tai jos on ollut pakko siivota, niin kaveri on voinut tulla siivousseuraksi (ja vaikka itse aloitella siinä samassa, jos on rimpsalle menossa) tai vaikka avuksi. Ja nähdään sekä lasten kanssa että ilman.

Joskus vaan tuntuu, että jollain ihmisillä kaikki on vaikeaa.

Pienelle lapselle ei aina voi ruokaa ottaa mukaan. Esim meidän 9 kk vaatii rauhallisen ja tutun ympäristön, että suostuu syömään muruakaan. Muuten pää kääntyilee ja ruoka menee poskille. Eikä kaikkialla saa lämmitettyä ruokaa, meillä ei syödä pilttejä, vain omatekoista sapuskaa menee alas.

Minusta ap ei ole itsekäs vaan se "kaveri". Minullakin on aina ollut kauheasti menoa elämässä ja sinkkuaikoinakaan ei olisi sopinut uudet deitin tuollaisella aikataululla..

Hän käy vain kahdessa paikassa, ja niissä ei ole mikroa tai muutenkaan ole lapsiystävällisiä paikkoja. Mutta minähän tässä se itsekäs ja joustamaton. :) Neuvosi ovat silti hyviä, mutta ei meille.

ap

Vierailija
64/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa itse tehdä normaalit kotihommat niin, että keskeytätte vaikka astioiden laittamisen koneeseen 21 kertaa. Ja toistatte jokaisen kotityön kohdalla. :D Jatkakaa 9 kk.

ei kaikilla ole noin vaikeata, ei ole ollut koskaan. Mikä tuo 9 kk on?

Vierailija
65/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tajua lapsiperheen arjesta mitään. Siis pikkulapsiperheen.

Kun olette valmiit, niin tulkaa sitten kertomaan, onko viime aikoina tehnyt mieli lähteä kahvittelemaan illalla keskustaan? :D Siis olettaen, että kaikki kotityöt on jo tehty noin aikaisin ja olette ehtineet käydä suihkussa ja syödä..

Kokemuksesta voin sanoa, että ei paljon tee mieli.

Vierailija
66/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se nyt ainakin kävi selväksi että ap:llä on ihan liikaa vapaa-aikaa, kun ehtii tällaista mitätöntä asiaa käydä tällä palstalla ruotimassa.

Vierailija
67/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käy vain kahdessa paikassa, ja niissä ei ole mikroa tai muutenkaan ole lapsiystävällisiä paikkoja.

kaveri käy vain kahdessa paikassa ja ap:n kanssa pitää sopia päiviä etukäteen kun on niin kiire. Pitäkää ihmeessä toisistanne kiinni, veikkaan että on seuraa harvassa :-D

Vierailija
68/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on suora lainaus tekstistäsi ap, ja sanot siinä suoraan, että sinun mielestäsi kaverisi pitäisi olla joustavampi, sillä hänellä on aikaa, toisin kuin sinulla. Itse olet itsekäs!

Vierailija
69/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se nyt ainakin kävi selväksi että ap:llä on ihan liikaa vapaa-aikaa, kun ehtii tällaista mitätöntä asiaa käydä tällä palstalla ruotimassa.

kun aloitus on tehty melkein tunti sitten. Päiväuniaika tietysti, ja se päättyy klo 13:45 tasan.

Vierailija
70/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikilla ole noin vaikeata, ei ole ollut koskaan. Mikä tuo 9 kk on?

Kun vauva alkaa olla jo isompi, itkeskeleekin vähemmän ja leikkii enemmän yksin. Näin meillä ainakin tapahtui.

Tulee vain mieleen, että ap:n tavoin meillä on siistiä. Jos ei siivoa (kuten moni täällä ei siivoa) niin aikaa jää enemmän kaikkeen muuhun. Mä en saisi oltua sellaisessa kotisi häpeäpilkku -ketju tyylisessä ratkaisussa.

Vierailija
71/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt unohdatte nuo siivoamiset ja tiskikoneen täytöt ja painutte pihalle sieltä!!! Kesä kauneimmillaan ja te vaan nillitätte että kellä on kiireintä. Menkää pihalle niin ei ole kukaan sotkemassa. ULOS!

Vierailija
72/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on suora lainaus tekstistäsi ap, ja sanot siinä suoraan, että sinun mielestäsi kaverisi pitäisi olla joustavampi, sillä hänellä on aikaa, toisin kuin sinulla. Itse olet itsekäs!

Rautalankaa taasen:

Sovin kaverin kanssa ajan, joka sopii meille molemmille. Myös hänelle, olkoon kiireinen tai ei. Hän on itse sanonut moneen otteeseen, että ei tee mitään päivisin, joten oletan ettei ole kiireinen. En silti oleta, että hän haluaa tavata minut heti kun MINULLE sopii.

Hän olettaa niin. Mutta en jaksa enää jankata asiaa. Tässä ketjussa on mukana provoja. Menkää vaikka siivoamaan ja laittamaan pihaa. ;)

ap

Vierailija
73/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ja halua säilyttää ystävyyttä. Ap, onko hän sulle rakas ystävä ja ihminen, josta oikeasti välität? Vai tapaatko häntä muodon vuoksi, jotta voit sosialiseerata ja pitää kiinni ystävyyssuhteita, vaikka klo. ihmissuhde ei olisikaan tärkeä?

Mulla on sinkkuja, sinkkuäitejä, lapsettomia pariskuntia ja perheellisiä kavereissa. Kaikki ovat työelämässä tai kotiäitinä.

Aika helppo on sopia asioista, koska itse olen Free lancer ja lapset on esikarissa ja päiväkodissa. Kotiäitien kanssa on kaikkein helpointa: sen kun menee moikkaamaan leikkipuistoon tai käymään heidän kotonaan kahvilla, toki siis sovittu etukäteen kahvittelu. Istutaan keittiössä ja olkkarissa ja lapset leikkivät ympärillä. Hulinaahan se on, mutta ei se mua häiritse, oon tottunut lapsihulinaan itsekin.

Työssä köyviä Sinkkukavereita on helppo tavata vaikka lounaalla tai töitten jälkeen kahvilla. Lasten isä kyllä vahtii lapsia sen 2-3 tuntia, mikä mulla kestää matkustaa Hgin keskustaan, kahvillella ja matkustaa takaisin. Yhteisiä harrastuksiakin on, joten tulee yhdistettyä harrastukset ja kaverit ;-)

Lapsiperheellisiä työssä käyviä on ehkä vaikein tavata, koska kaikilla on tuttu rumba: päiväkotiin, töihin, päiväkodin kautta kotiin, tekemään ruokaa. Meillä samoin. Kuitenkin näidenkin perheellisten kavereiden kanssa voimme treffata esim. juuri 21 jälkeen. Ollaanpa joskus otettu viiniäkin!

Meidän lapset on 6- ja 3-vuotiaat ja mulla on aika kiireinen duuni, mutta koska työajat vaihtelevat, niin pystyn helposti joustamaan puolin ja toisin.

Jos aitoa ystävyyttä on, niin joustaminen onnistuu! Minulla on yksi tuttava, ennen oltiin läheisiä. Mentyäni naimisiin ja saatuamme lapset, ystävyys alkoi laimentua. Tämä kaveri on sinkku, ja heillä tosiaan on oikeastikin kiireistä välillä: hirveästi harrastuksia, matkoja, hulinaa... Tuttavani on sanonut, että ei tykkää istuskella iltoja yksin himassa, joten siksi on oltava koko ajan tekemistä. Ja ymmärrän tämän hyvin! Meidän kaveruus alkoi muuttua, kun yhteisiä puheenaiheita ei enää ollut, eikä mua huvittanut lähteä viikonloppuisin bailaamaan enää. Nyt me sovitaan treffit noin kuukausi etukäteen, ja kyllä se kielii paitsi siitä, että ystävälläni on paljon tekemistä, mutta ei myöskään niin paljon hinkua tavata minua, että tapaaminen järjestykseen aikaisemmin tai ex tempore. Muullakaan ei ole suurta kiinnostusta häntä tavata, mutta muodon vuoksi tapaamme edelleen, kai kunnioituksesta entistä ystävyyttä kohtaan.

Vierailija
74/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sitten edes mainitsit, että kaveri on työtön, sinkku ja lapseton, jos sillä ei ole väliä vaan arvostat hänen aikaansa yhtä paljon? Eihän sitä olisi tarvinnut sitten sanoa. Kiinni jäit. Olet ilkeä ihminen ja halveksit kaveriasi.

Vierailija
75/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan sama, onko kaverilla lapsia vai ei. Peruutuksia tapaamisille voi aina tulla. Tosin itse olisin kyllä aika näreissäni viime tipan perumisesta ilman todella painavaa syytä, sillä joudun aina etsimällä etsimään lapsenhoitajan.

Mutta pakkoko ap:n on suostua kaverin uuteen ehdotukseen. Katsotte kalentereista uudestaan molemmille sopivan ajan ja toivotte parasta, ettei esteitä tule. Niin normaalit ihmiset toimivat.

Vierailija
76/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sitten edes mainitsit, että kaveri on työtön, sinkku ja lapseton, jos sillä ei ole väliä vaan arvostat hänen aikaansa yhtä paljon? Eihän sitä olisi tarvinnut sitten sanoa. Kiinni jäit. Olet ilkeä ihminen ja halveksit kaveriasi.

Vierailija
77/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletat että kaikilla on lapset 12v? Kukas tässä tuojottaakaan omaa napaa?

Tai kuvitella että lapsiperheessä on kiva treffailla illalla klo 21 aikaan, kun hänen pitää saada nukkua pitkään/nukkua päikkärit ennen kylään tuloa.

Minusta loistava idea!

iltatoimet menossa ja haluan itsekin rauhoittua jo tuohon aikaan.

Eivät tarvitse siinä minun apuani, vaan voin juoruta rauhassa teekupin ääressä ystäväni kanssa.

Olen päässyt tuosta pikkulapsivaiheesta eroon ja nyt voin istua teekupin ääressä iltaisin ja juoruta ystäväni kanssa, jos haluan. Lapset eivät tarvitse apuani iltatoimissaan eivätkä häiriinny jos meillä on joku kylässä.

Eli kun puhutan ettei LAPSIperheessä voi kyläillä klo 21 aikaan, niin siinä mennään pieleen. Ei meilläkään vieraita käynyt siihen kellonaikaan PIKULAPSIaikana.

Vierailija
78/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ja halua säilyttää ystävyyttä. Ap, onko hän sulle rakas ystävä ja ihminen, josta oikeasti välität? Vai tapaatko häntä muodon vuoksi, jotta voit sosialiseerata ja pitää kiinni ystävyyssuhteita, vaikka klo. ihmissuhde ei olisikaan tärkeä?

Mulla on sinkkuja, sinkkuäitejä, lapsettomia pariskuntia ja perheellisiä kavereissa. Kaikki ovat työelämässä tai kotiäitinä.

Aika helppo on sopia asioista, koska itse olen Free lancer ja lapset on esikarissa ja päiväkodissa. Kotiäitien kanssa on kaikkein helpointa: sen kun menee moikkaamaan leikkipuistoon tai käymään heidän kotonaan kahvilla, toki siis sovittu etukäteen kahvittelu. Istutaan keittiössä ja olkkarissa ja lapset leikkivät ympärillä. Hulinaahan se on, mutta ei se mua häiritse, oon tottunut lapsihulinaan itsekin.

Työssä köyviä Sinkkukavereita on helppo tavata vaikka lounaalla tai töitten jälkeen kahvilla. Lasten isä kyllä vahtii lapsia sen 2-3 tuntia, mikä mulla kestää matkustaa Hgin keskustaan, kahvillella ja matkustaa takaisin. Yhteisiä harrastuksiakin on, joten tulee yhdistettyä harrastukset ja kaverit ;-)

Lapsiperheellisiä työssä käyviä on ehkä vaikein tavata, koska kaikilla on tuttu rumba: päiväkotiin, töihin, päiväkodin kautta kotiin, tekemään ruokaa. Meillä samoin. Kuitenkin näidenkin perheellisten kavereiden kanssa voimme treffata esim. juuri 21 jälkeen. Ollaanpa joskus otettu viiniäkin!

Meidän lapset on 6- ja 3-vuotiaat ja mulla on aika kiireinen duuni, mutta koska työajat vaihtelevat, niin pystyn helposti joustamaan puolin ja toisin.

Jos aitoa ystävyyttä on, niin joustaminen onnistuu! Minulla on yksi tuttava, ennen oltiin läheisiä. Mentyäni naimisiin ja saatuamme lapset, ystävyys alkoi laimentua. Tämä kaveri on sinkku, ja heillä tosiaan on oikeastikin kiireistä välillä: hirveästi harrastuksia, matkoja, hulinaa... Tuttavani on sanonut, että ei tykkää istuskella iltoja yksin himassa, joten siksi on oltava koko ajan tekemistä. Ja ymmärrän tämän hyvin! Meidän kaveruus alkoi muuttua, kun yhteisiä puheenaiheita ei enää ollut, eikä mua huvittanut lähteä viikonloppuisin bailaamaan enää. Nyt me sovitaan treffit noin kuukausi etukäteen, ja kyllä se kielii paitsi siitä, että ystävälläni on paljon tekemistä, mutta ei myöskään niin paljon hinkua tavata minua, että tapaaminen järjestykseen aikaisemmin tai ex tempore. Muullakaan ei ole suurta kiinnostusta häntä tavata, mutta muodon vuoksi tapaamme edelleen, kai kunnioituksesta entistä ystävyyttä kohtaan.

Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tämä sinun kaverisi haluaa olla kanssasi tekemisissä. Tälle kyseiselle kaverille ei käy kuin ihan muutama paikka (2 kpl) tai hänen kotinsa. Meille hän ei jaksa tulla.

Tätäkin tapaamista hän itse kuitenkin ehdotti, joten kummastunut olen. Mutta kuten sanoin, niin taitaa olla viimeiset treffit kyseessä tämän ihmisen kanssa. Joustamattomuus on hyvä sana kuvaamaan häntä. Ei jaksa itse olla vuodesta toiseen se kuminauha, varsinkin jos toinen kertoo usein, että hän ei päivisin tee mitään..

ap

Vierailija
79/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ystävä on lapseton JA työtön, sopii tällaiseen provoiluun että voi oikein korostaa sitä miten hänellä ei voi olla mitään kiireitä.

Ja mitään tärkeämpiä menoja ei tokikaan voi tulla kun on lapseton JA työtön :O

Ap on kyllä säälittävä, oikein ystävän irvikuva. Onneksi omassa ystäväpiirissä ollaan joustavia ja ymmärtäväisiä puolin ja toisin.

Ystäväni, kahden lapsen äiti ymmärsi hyvin kun minä, vielä lapseton peruin tapaamisen jotta pääsin katsomaan yhtä äkillisesti sairaalaan joutunutta tuttuani.

Vierailija
80/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että kamusi on aika lapsellinen muutenkin. Oletteko vähän päälle 20-vuotiaita? Jos olette reilusti vanhempia, niin neuvoisin etsiytymään henkisesti ikäistesi seuraa ja jättämään tämän ikiteinin.

Minä tein niin parille ihmiselle, jotka pitivät kotiani kahvilana ja minua psykologina, mutta mitään heiltä ei saanut takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi