Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton sinkkukaveri jää nyt matkasta - meni hermot

Vierailija
30.07.2012 |

Sovittiin viime viikolla, että nähdään tänään. Nyt tulee viesti, että hänelle sopiikin huomenna siihen ja siihen aikaan. Hän siis olettaa, että mulle sopii mikä vain, kun olet kotona lapsen kanssa.

Ei tuo vaan tajua, että se lapseton ihminen voisi myös joskus joustaa. Miten voikaan kukaan olla noin hemmetin itsekäs?! Sanonut olen tästä hänelle, mutta hän tuijottaa huuli pyöreänä, eikä tunnu tajuavan. Meillä on lapsen kanssa omat harrastukset päivisin ja iltaisin harrastan itse kun mies pääsee kotiin.

Kiirettä siis on, kaveri sen sijaan on työtön, sinkku ja lapseton.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuvitella että lapsiperheessä on kiva treffailla illalla klo 21 aikaan, kun hänen pitää saada nukkua pitkään/nukkua päikkärit ennen kylään tuloa.

Minusta loistava idea!

Vierailija
42/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kuvitella että lapsiperheessä on kiva treffailla illalla klo 21 aikaan, kun hänen pitää saada nukkua pitkään/nukkua päikkärit ennen kylään tuloa.

Minusta loistava idea!

iltatoimet menossa ja haluan itsekin rauhoittua jo tuohon aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siitäkin hyvä kapistus, että se opettaa ihmiselle, miten muitakin otetaan huomioon. Mikä on muuten ihan eri asia kuin se, että olisi liian kiltti.

Se itsekkyys laajenee koskemaan itseäsi ja lasta. Eihän ap:kaan sen kummemmin huomio kaveriaan, vaan olettaa että koska hän on lapseton ja sinkku niin hänelle pitäisi sopia milloin tahansa tapaaminen, sillä ap:n kaltainen Äiti on Jalo Ihminen kun edes haluaa tavata tuollaista paarialuokan edustajaa (lapseton, sinkku nainen)

Hänellä on menoja myös, tietenkin on. Sen vuoksi olemme katsoneet yhdessä ajan, joka sopii molemmille. Minä kunnioitan hänen menojaan enkä peru tapaamista 2 h varoitusajalla.

Tuo paarialuokkajaottelu taitaa olla keskeisempi asia sinulle kuin minulle. Kaikki lapsettomat sinkut eivät ole tällaisia.

ap

Mutta en tosiaankaan oleta, että lapseni jotenkin tekisivät minusta paremman ihmisen tai ajastani arvokkaampaa kuin muiden.

Vierailija
44/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein huvittaa lukea, miten osu porukasta on moittimassa ap:ta itsekkääksi. Minullakin on tuollaisia sinkkukavereita, joille on tärkeää saada vetää ne tirsat ennen tapaamista tai oikeus muutella ajankohtaa ja kaikkea kaveritreffeihin liittyvää. Minun oikeustajuni mukaan sellainen käytös on itsekästä.

Pinnan alla velloo varmasti perisuomalainen kateus. Osa porukasta on närkästynyt, koska he juuri ovat näitä sinkkuja ja itsekkäitä.

Vierailija
45/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein huvittaa lukea, miten osu porukasta on moittimassa ap:ta itsekkääksi. Minullakin on tuollaisia sinkkukavereita, joille on tärkeää saada vetää ne tirsat ennen tapaamista tai oikeus muutella ajankohtaa ja kaikkea kaveritreffeihin liittyvää. Minun oikeustajuni mukaan sellainen käytös on itsekästä.

Pinnan alla velloo varmasti perisuomalainen kateus. Osa porukasta on närkästynyt, koska he juuri ovat näitä sinkkuja ja itsekkäitä.

Vierailija
46/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kenen pillin mukaan mennään.

Mutta jos aikuiset ihmiset ei saa sovittua keskenään että milloin nähdään, niin sitten ei tarvitse nähdä ollenkaan. siinä on taas kaksi hankalaa kohdannut, ap ja "kaverinsa".

Vierailija
47/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat hirveän joustamattomalta.

Sanot vaan kaverille, että sun pitää siivota ja sisustaa, niin ei voi nähdä.

Ja sille, joka sanoi, että lapsiperheen elämä on aikataulutettua. Niin onkin, jos niin haluaa.

Mä olen kyllä pystynyt kahden kanssa lähdemään ihan ex tempore milloin mihinkin. Ruoka kulkee mukana ja nukkua saa rattaissa. Tai jos on ollut pakko siivota, niin kaveri on voinut tulla siivousseuraksi (ja vaikka itse aloitella siinä samassa, jos on rimpsalle menossa) tai vaikka avuksi. Ja nähdään sekä lasten kanssa että ilman.

Joskus vaan tuntuu, että jollain ihmisillä kaikki on vaikeaa.

Vierailija
48/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loistava idea!

ja mikä on ihanampi tapa rauhoittua, kun ystävän seura ?

Vierailija
49/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on siitäkin hyvä kapistus, että se opettaa ihmiselle, miten muitakin otetaan huomioon. Mikä on muuten ihan eri asia kuin se, että olisi liian kiltti.

Se itsekkyys laajenee koskemaan itseäsi ja lasta. Eihän ap:kaan sen kummemmin huomio kaveriaan, vaan olettaa että koska hän on lapseton ja sinkku niin hänelle pitäisi sopia milloin tahansa tapaaminen, sillä ap:n kaltainen Äiti on Jalo Ihminen kun edes haluaa tavata tuollaista paarialuokan edustajaa (lapseton, sinkku nainen)

Hänellä on menoja myös, tietenkin on. Sen vuoksi olemme katsoneet yhdessä ajan, joka sopii molemmille. Minä kunnioitan hänen menojaan enkä peru tapaamista 2 h varoitusajalla.

Tuo paarialuokkajaottelu taitaa olla keskeisempi asia sinulle kuin minulle. Kaikki lapsettomat sinkut eivät ole tällaisia.

ap

Mutta en tosiaankaan oleta, että lapseni jotenkin tekisivät minusta paremman ihmisen tai ajastani arvokkaampaa kuin muiden.

Kiitos kun toit oman näkökantasi esiin. On hieno huomata, että ajattelemme samalla tavalla.

ap

Vierailija
50/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vai onko kyse nyt vain juuri tästä tapauksesta.?

Vierailija
51/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loistava idea!

ja mikä on ihanampi tapa rauhoittua, kun ystävän seura ?

Siltikään en halua meille vieraita myöhään illallaa, aikaisemmin ovat toki tervetulleita.

Vierailija
52/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loistava idea!

Eivät tarvitse siinä minun apuani, vaan voin juoruta rauhassa teekupin ääressä ystäväni kanssa.

Vierailija
53/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen liittyvien reunaehtojen huomioiminen ei todellakaan ole lapsiluvusta vaan ihmisen persoonasta ja kehitysasteesta kiinni! Sivistynyt ihminen ja hyvä ystävä ei

a) oleta, että tapaaminen hoituu juuri hänen (tai hänen perheensä) ehdoilla, vaan kysyy ja ottaa automaattisesti huomioon myös toisen toiveet ja tarpeet tapaamista sopiessaan

b) ei pidä omaa elämäntilannettaan parempana kuin toisen

c) ei leimaa toisen elämää tai kuvittele ymmärtävänsä sen kokonaisuutta pelkän statuksen ("lapsiperhearki", "työtön sinkku") perusteella.

Minusta vaikuttaa siltä, että tässä on nyt törmännyt KAKSI ihmistä, joille oma aikataulu on se kaiken ydin: kumpikin - sekä sinukku että lapsiperheellinen - olettaa automaattisesti, että toisella on omassa elämäntilanteessaan parempi joustonvara. Kumpikaan ei kysy toiselta, mikä toiselle kävisi, kumpikaan ei ehdota erilaisia tapaamisvaihtoehtoja, eikä kumpikaan yritäkään ymmärtää toisen elämäntilannetta, vaan uskoo vakaasti että "vanhempainvapaalaisella/työttömällä lapsettomallahan on vain aikaa ja kalenteri täynnä tyhjää". - Eipä kummoiselta ystävyydeltä kuulostkaan.

t. Lapsiperheellinen, joka on onnistunut pitämään ystävyyssuhteet hyvinä sekä lapsiperheellisiin että lapsettomiin ystäviinsä - niin ennen kuin jälkeenkin lastensaannin.

Vierailija
54/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat hirveän joustamattomalta.

Sanot vaan kaverille, että sun pitää siivota ja sisustaa, niin ei voi nähdä.

Ja sille, joka sanoi, että lapsiperheen elämä on aikataulutettua. Niin onkin, jos niin haluaa.

Mä olen kyllä pystynyt kahden kanssa lähdemään ihan ex tempore milloin mihinkin. Ruoka kulkee mukana ja nukkua saa rattaissa. Tai jos on ollut pakko siivota, niin kaveri on voinut tulla siivousseuraksi (ja vaikka itse aloitella siinä samassa, jos on rimpsalle menossa) tai vaikka avuksi. Ja nähdään sekä lasten kanssa että ilman.

Joskus vaan tuntuu, että jollain ihmisillä kaikki on vaikeaa.

Pienelle lapselle ei aina voi ruokaa ottaa mukaan. Esim meidän 9 kk vaatii rauhallisen ja tutun ympäristön, että suostuu syömään muruakaan. Muuten pää kääntyilee ja ruoka menee poskille. Eikä kaikkialla saa lämmitettyä ruokaa, meillä ei syödä pilttejä, vain omatekoista sapuskaa menee alas.

Minusta ap ei ole itsekäs vaan se "kaveri". Minullakin on aina ollut kauheasti menoa elämässä ja sinkkuaikoinakaan ei olisi sopinut uudet deitin tuollaisella aikataululla..

Vierailija
55/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä siis on, kaveri sen sijaan on työtön, sinkku ja lapseton.

Kaveri on siis ihan nolla, ja sinä sen sijaan kiireinen... öö kotiäiti (jos oikein tulkitsin). mitä muuta sulla on kun aikaa? Jos kaksi ihmistä joilla on noin vähän velvollisuuksia ei pysty tapaamaan niin sitten ette tapaa. Harrastukset ei kestä koko päivää eikä sitä lasta tarvitse juoksuttaa koko ajan jossain.

veikkaan provoa sillä harvalla on noin vaikeata.

Vierailija
56/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää myös muistaa lapsiperheen elämän aikataulut kellontarkkuudella. Maailman suurin synti on ehdottaa tapaamista silloin, kun lapsiperheen lapsella tai aikuisella on joku meno. Sitten jos lapseto ystävä yrittää ymmärtää lapsiperheen arkea, sekin on kamalaa, koska eihän se siitä mitään ymmärrä.

Ja en ole itse lapseton, lapsia löytyy, mutta minulla on taito neuvotella tapaamisista ystävieni kanssa. Lapsillani on myös isä, joka voi lapsia hoitaa.

Vierailija
57/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin teillä nyt joka tunti on aikataulutettu etukäteen

Mutta jos teille kummallekaan löydy sopivaa aikaa tapaamiselle eikä kumpikaan voi joustaa, niin sittenhän on ihan luontevaa että jatkatte eri teitä.

En ole ap, mutta vastaanpa silti. Lapsilla on omat nukkumis- ja syömisrutiinit, joiden puitteissa tapaan ihmisiä. Meillä mies auttaa kans viiden jälkeen kotihommissa, jolloin saan omaa aikaa. Se tarkoittaa sitä, että jos olen menossa harrastukseen klo 19, niin en todellakaan ehdi käymään keskustassa tapaamassa kaveria 17-19 välillä ja tämä siksi, että asumme kauempana lähimmästä keskustasta.

Lapsiperheen arki vaan on aikataulutettu.

Meillä lapset ovat jo isompia, saavat kaapista itse ruokaa jne eli voin mennä ja tulla vapaammin kuin vuosia sitten.

Vierailija
58/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loistava idea!

Eivät tarvitse siinä minun apuani, vaan voin juoruta rauhassa teekupin ääressä ystäväni kanssa.

Vierailija
59/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle ei aina voi ruokaa ottaa mukaan. Esim meidän 9 kk vaatii rauhallisen ja tutun ympäristön, että suostuu syömään muruakaan. Muuten pää kääntyilee ja ruoka menee poskille. Eikä kaikkialla saa lämmitettyä ruokaa, meillä ei syödä pilttejä, vain omatekoista sapuskaa menee alas.

varmaan löytyisi joku hedelmäsose tai maitopullo joka menee alas. Kannattaa vähän treenata tuota syömistä, muuten te olette koko ajan siellä kotona syömässä niitä sinun tekemiä ruokia. jossain vaiheessa sulta menee hermot tuon touhun kanssa. Nyt kesällä olis helppoa harjoitella kun missä tahansa puistonpenkillä voi syödä eväitä

Vierailija
60/89 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen liittyvien reunaehtojen huomioiminen ei todellakaan ole lapsiluvusta vaan ihmisen persoonasta ja kehitysasteesta kiinni! Sivistynyt ihminen ja hyvä ystävä ei

a) oleta, että tapaaminen hoituu juuri hänen (tai hänen perheensä) ehdoilla, vaan kysyy ja ottaa automaattisesti huomioon myös toisen toiveet ja tarpeet tapaamista sopiessaan

.

Olen ottanut kaverin menot huomioon. Hän sen sijaan olettaa, että minulle sopii aina. Meneeköhän nyt perille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän