Onko mielestänne ok, jos työttömät vanhemmat vievät lapsensa joka päivä päiväkotiin?
Myös viikonloppuisin, koska haluavat ottaa alkoholia joka päivä?
Kommentit (11)
Et sinä kyllä viikonloppusin vie lapsia hoitoon työttömänä. Kyllä siinä pitää esittää työvuorot jos tarvitsee viikonloppuna hoitoa.
Ei, mutta toisaalta joka päivä juova on todennäköisesti alkoholisti, ja sellaisen seurassa ei ole lapsen hyvä kokopäiväisesti olla. Joten parempi päiväkodissa. Eikä joka päivä juova usein pysty kovin helposti lopettamaankaan sitä juomistaan, monet päättää harva se päivä että nyt alkaa raitis elämä, vaan iltapäivästä jo kääntyy siihen ettei nyt ihan vielä kuitenkaan, ehkä huomenna tai maanantaina.
Ei he kuule saa lastaan viikonloppuisin päiväkotiin, tyhmä provo!
Ja kyllä minusta lapsen etu on se oma normaali päivärytmi vaikka vanhempi olisikin työtön. Ja se että pidetään kiinni siitä tutusta hoitopaikasta.
Joillekin lapsille se päiväkoti on parempi paikka kuin koti, siellä saa kuitenkin ruokaa ja aikuiset on selvinpäin.
Kyllä sen huomaa lapsista millaisista kodeista he tulevat.
Työtön vie lapsensa hoitoon, kun "pitää keskittyä työnhakuun" :D :D :D
Only in Finland
No todellakin parempi että vie. Minun äitini jätti minut päivisin isälleni joka joi. Haahuilin sitten yksinäni päivät ulkona, ei todellakaan ollut säänmukaista vaatetusta, välipaloja tai mitään muutakaan.
Vkl pk on vuorotyöläisille.
On ok, että vievät päiväkotiin. Lapset saavat syödä kolmesti tuolloin päivän aikana.
En kuulu siihen kastiin, joka miettii, että maksan veroissa heidän kulut.
Olen myös sijaisvanhempi. Minä maksan lapsen kulukorvauksista veroa, vaikka pitäisi olla verotonta.
Eli osaltaan olen elatusvelvollisen roolissa. No, pieni hinta siitä, kun tietää, että lapsi voi hyvin.
Olisi ok jos eivät saisi mitään alennusta hoitomaksuista vähätuloisuuden perusteella.
Kyllä, niin kauan kuin on työnhakuvelvoite.
Ei ole. Ei työnhakuun saa oikeasti mitenkään kulumaan paria tuntia kauempaa päivässä, ei usein edes sitä. Työttömälle aikuisellekin tekee hyvä hoitaa lastaan, käydä tämän kanssa puistossa, ulkoilemassa, uimassa, kirjastossa, leipoa, lukea satuja ym.
En ole itse tuossa tilanteessa että olisi päiväkoti-ikäisiä lapsia mutta itse opiskelen täyspäiväisesti työttömyyskorvauksella joten olisi vähän pakko viedä lapset hoitoon. Alkoholia en sen sijaan ole käyttänyt ollenkaan yli 20 vuoteen.