Muista jotka lähteneet lapsettomuushoitoihin alle 25vuotiaana
Tuntuu kaikki olevan lähes poikkeuksetta vanhempia niin haluaisin kuulla onko nuoremmilla ongelmia tulla raskaaksi?
Mitä löytyi ja saitteko toivomanne? :)
Olemme 22v ja 26v ja nyt icsi-hoitoon 2vko. Vihdoin jotain tapahtuu, pelkäsin jo että tämä on aivan toivotonta.
Muka hedelmällisimmässä iässä, just joo. Eipä toteutunut meidän kohdalla. :(
Kommentit (4)
Me lähdettiin vasta vanhempana ja kyse oli epäpätevistä ja/tai liian hienotunteisista lääkäreistä! Mulla on aina ollut todella epäsäännölliset kuukautiset ja ne on usein jopa jääneet kokonaan pois ja sitten taas lääkkeillä käynnistelty ja/tai syöty nuorempana pillereitä, että tulisivat säännöllisesti. Lääkärit vain lohdutteli, että noh, toisilla vaan on tällaista. Koskaan ei mitään tutkimuksia tai sanomisia mistä voisi johtua, tai että raskauden tullessa ajankohtaiseksi tulisi hoitoon hakeutua ajoissa. Yritettiin lasta reilu vuosi, ennen tutkimuksiin hakeutumista, tutkimuksissa selvisi pco, jonka aiemmat lääkärit olisivat/ovat ultrassa nähneet... Meni vuosi ihan hukkaan, ei näillä mun hormoneilla saada lasta ilman lääketieteen tukea. Nyt onneksi jo kaksi lasta, kiitos osaavan lapsettomuusklinikan.
Pointti siis se, että jos olisin pco:stani tiennyt, niin olisimme varmasti aloittaneet lapsen yrittämisen jo aiemmin tai ainakin hakeutuneet hoitoihin vuotta aiemmin.
Lasta aloitimme yrittämään kun olin 23-vuotias, 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen päästiin julkiselle puolelle hoitoihin. Oltiin nuorin pariskunta odotushuoneessa ja jostain syystä saatiin muilta (vanhemmilta pariskunnilta) paheksuvia katseita :( Muista sen aina... Samoin muista sen kaakatuksen "hedelmällisestä iästä". Onneksi on takanapäin tuo aika.
Nyt 2 lasta.
Lasta aloitimme yrittämään kun olin 23-vuotias, 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen päästiin julkiselle puolelle hoitoihin. Oltiin nuorin pariskunta odotushuoneessa ja jostain syystä saatiin muilta (vanhemmilta pariskunnilta) paheksuvia katseita :( Muista sen aina... Samoin muista sen kaakatuksen "hedelmällisestä iästä". Onneksi on takanapäin tuo aika. Nyt 2 lasta.
Paheksuvia katseita? Eikö ole paheksuttavampaa tulla sinne siksi että on odottanut liikaa?
Jos nyt ihan tälle linjalle lähdetään. (en ikinä katsoisi kyllä ketään, mutta varaa ei ole tuijotella)
Vai kuvittelitkohan vain? Vaikea uskoa että muutenkin iästään syyllisyyttä tuntevat lapsettomat siellä edes kehtaisivat katsoa nuorempaa paria.
Luulivat ehkä että olet nuori raskaana oleva ja katkeruus iski, sehän on tuossa ikävässä tilanteessa ika normaalia tuntea pistoksia...
Muita*