Millaiset käsityöt menisivät kaupaksi torilla/markkinoilla/myyjäisissä?
Kommentit (9)
Itse voisin ostaa tukevasta kankaasta esim farkku tehtyjä kauppakasseja. Materiaalikulut jää pieniksi, kun käyttää kierrätyskamaa.
Niitä ei tosin voi tehdä kovin paljon etukäteen. Toki voi kerätä aineksia ja suunnitella hienoja malleja,
Itse ostan mielelläni villasukkia. Tällä hetkellä haaveilen pitkävartisista valkoisista villasukista, jotka voisi olla esim. palmikkoneuletta. Niitä olisi ihana pitää kotona talvipakkasilla.
Itsetehdyt hillot ja hyytelöt ostaisin myös mukaani.
Ehkä jostain kivasta kankaasta ommellut laukut voisivat olla sellaista missä materiaalikustannukset ovat matalat verrattuna siihen minkä arvoisena tuotetta pidetään.
Kauppakasseja saa ilmaiseksi joka paikasta, mieluummin ihan laukku-laukkuja.
Pannunalusia, teemyssyä, pipoja, hanskoja, villasukkia, huovutustöitä, kransseja, risulintuja ja risukoreja, villasukkia, kaulahuiveja.
Askartele jonkunlaisia tonttuja ja jouluisia hahmoja, kun myyt edullisesti niin luulisi joulun alla menevän kauapksi.
tai muita ruokia, ei voi tietää millaisissa oloissa ne on tehty.
En ostaisi tumppuja/villasukkiakaan, koska niiden hinnat yleensä liian kallit. Ja kyllä: ymmärrän että ihan edullisia ovat työmäärään ja materiaalikuluihin nähden, mutta en halua maksaa paljoa esim. tumpuista, koska ne aika ajoin hukkuvat =harmittaa jos kalliit katoavat.
Ostaisin jotakin pientä ja söpöä, mutta käytännöllistä. Äkkiseltään mieleen tulee esim. jonkun jo mainitsemat kauppakassit, kivan värisiä/vahvasta materiaalista tehtyjä vaikea löytää. Jos ostaa esim. kirpparilta farkkuja ja tekee niistä, niin materiaali melkein ilmaista =voi myydä edulliseen hintaan. Täällä päin kirppareilta saa usein 1€ farkkuja. Jos vielä tekee sarjatyönä, eli leikkaa ensin, sitten ompelee kaikki kasaan työvaiheittain, niin säästää työaikaakin vert. ompelisi kassi kerrallaan valmiiksi.
Lisäksi myös esim. kännykkäpussit varmaan menisivät kaupaksi, kankaisina, virkattuina jne. jos niissä jotain jujua, eli ei ihan tavallisia tylsiä tee. Samoin avaimenperät joissa jotain jujua, mielikuvitus rajana, avaimenperiähän voi tehdä mistä materiaaleista tahansa. Joku hieno missä esim. "sauna" teksti tmv. uponnee jos mökkiläisiä käy ostoksilla.
Niitä ei tosin voi tehdä kovin paljon etukäteen. Toki voi kerätä aineksia ja suunnitella hienoja malleja,
Itse ostan mielelläni villasukkia. Tällä hetkellä haaveilen pitkävartisista valkoisista villasukista, jotka voisi olla esim. palmikkoneuletta. Niitä olisi ihana pitää kotona talvipakkasilla.
Itsetehdyt hillot ja hyytelöt ostaisin myös mukaani.
olisit valmis maksamaan tuollaisista pitkistä sukista ja kuinka pitkiä tarkoitat? itse olen tuollaisia lahjaksi tehnyt, mutta kestää kauan tehdä ja menee myös paljon lankaa, joten ihan halvalle en itse myisi. lahjaksi on kiva antaa kyllä.
tai sitten pitää keksiä jokin nerokas idea, jonka tarvikkeet eivät maksa paljon ja toteutus on nopea, eli hinnan saa laskettua alas, mutta tuote on kuitenkin niin hieno, että se tekee mieli ostaa.
Ehkä koruilla olisi parhaat mahdollisuudet kannattavuuteen? Niissä tekeminen ja materiaalit eivät maksa ihan yhtä paljon per koru kuin vaikka jossain neuletöissä. Nopeampi korvikset on tehdä kuin villasukat, ellei nyt ala takomalla valmistaa.
Mistä tuli mieleen, että kaikenlaisilla metallitöillä voisi ehkä olla menekkiä?
tärkätyn enkelin, eri kokoisia, olen kerännyt lasi,keremiikka,ym. erillaisia enkeleitä, kaikilla on oma tarinansa ja paikkakunta mistä olen ostanut.
Meidän kaupat ei varmasti kohtaa kun kirjoitamme eri suunnista Suomea, mutta vinkkinä ainakin joulua ajetellen
Jos et laita liian kovaa hintaa. Tosin käsityöstä pitäisi kyllä maksaa hyvin, mutta käytännössä siitä ei makseta kunnon tuntipalkkaa.
Erilaiset kranssit (jos ovat tyylikkäitä ja hyvin tehtyjä) voisivat mennä joulun alla.