Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä tekisit minuna? (raskaudesta kyse)

Vierailija
29.07.2012 |

Minulla kolmas raskaus menossa. Edelliset raskaudet olleet vaikeita, mutta terveet lapset syntyneet kuitenkin 39+6 ja 37+6.

Tässä raskaudessa supistellut samalla tavalla kuin edellisissäkin raskauksissa. Ero on ollut vaan siinä, että tässä raskaudessa kohdunsuulle ei ole tapahtunut vielä mitään. Edellisissä raskauksissa kohdunsuu on avautunut ja olen maannut jopa sairaalassakin.

Aijemmissa raskauksissa supistukset eivät ole olleet kipeitä. Nyt supistukset ovat muuttuneet kipeiksi ja kuukautiskipuja on aika usein ja kovana. Olen käynyt supistusten takia synnytyssalissa näytillä, mutta mitään ei kohdunsuulla ollut tapahtumut. Soittanutkin olen sinne, koska kovien kuukautiskipujen aikana kyselin mitä särkylääkettä voisin ottaa.

Elikkä siis mietin tässä, että pitäisiköhän minun soittaa sinne saliin (taas) ja kysyä, että tullako näytille vaiko eikö. Supistukset eivät ole mitenkään säännöllisiä eikä niitä tule usein. Supistaa n. 2 kertaa tunnissa, mutta ne ovat kipeitä! Ja supistusten väliajan polttaa alaselkää. Näin on ollut ennenkin, muttei kipu ole ollut yhtä kovaa. Vauva liikkuu hyvin ja viikkoja nyt tasan 33. En halua olla mikään ylihysteerinen, mutta huolettaa silti :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiskipuja sulla on raskaana ollessasi?

Vierailija
2/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kipuja kuin kuukautisten aikaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, totta kai soitat synnytyspolille. He arvioivat, pyytävätkö sinut näytille. Kivuliaat supistukset ovat ok syy soittaa sinne.

Vierailija
4/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepäilet sen minkä pystyt. Jos ne siitä tositoimeksi muuttuu, niin sitten muuttuu. Johan vauvallakin on kaikki mahdolisuudet selvitä.

Vierailija
5/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalankin kannalta tulee paljon halvemmaksi tutkia kohdunsuun tilanne pari kertaa varmuuden vuoksi kuin hoitaa keskosta tehohoidossa monta viikkoa.

Vierailija
6/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää, mutta pelkään soittaa sinne. Siellä on aina ollut puhelimessa hyvin koppavia kätilöitä. On jäänyt ajatus ettei sinne pidä soittaa kuin äärimmäisessä hätätapauksissa.

Netissä meidän sairaalan sivuilla lukee, että sairaalaan pitää mennä jos viikkoja alle 37 ja supistaa kipeästi tai säännöllisesti. Kuitenkin kun kerran supisteli säännöllisesti, mutta ei kipeästi niin siellä äkäinen nainen sanoi, että mikä sinulla on muka hätänä? Hänen mielestään ei ollut mitään hätää kun ei tehnyt kipeää.

Ei kai se soittaminen mitään ota jos ei annakaan, mutta....

Vierailija
7/7 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli kipeitä supistuksia edellisessä raskaudessa rv 17 alkaen eikä kohdunsuulla aluksi tapahtunut mitään. bakteerejakaan ei löytynytt. Pyysin kuitenkin varmuuden vuoksi flagyl- kuurin jota kätilöystäväni suositteli, flagyl on siis paikallisantibiootti. Se auttoi! otin pari kuuria ja aina kuurin jälkeen vsupparit pysyivät poissa 2 viikkoa. Supistukset lakkasivat kokonaan rv 30 ja terve poika syntyi syöksysynnytyksellä rv 40+0. Joku bakteeri siellä siis oli ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi