Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kerrostalossa saa tehdä sunnuntaina ja/tai hiljaisuuden aikaan?

Vierailija
29.07.2012 |

Mä en imuroi enkä pese pyykkiä. Mutta mulla on aivan karmeet vaihdevuosivaivat, valun hikeä noronaan niin, että silmiä kirvelee. Ja tukka liimautunut hien kaa päähän kiinni.

Joten turha mennä tänään suihkuun, koska viime yönäkin olin hikoillut tyynyn ihan märäksi. Huomenna on työpäivä, niin ajattelin että josko vois käväistä nopeesti suihkussa klo 5 aamulla? Vai kärsiikö muut siitä, onko pakko mennä tänään päiväsaikaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaanpa silti. Hiljaisuus ja sunnuntai ei tarkoita etteikö saisi elää normaalisti. Suihkussa saa käydä vaikka klo 5 yöllä, samoin vetää vessan.

Sunnuntaina voi myös imuroida ja pestä pyykkiä aivan jokaisessa kerrostalossa. Vaikka täällä palstalla varmaan joku jotain muuta sanookin.

Vierailija
2/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaanpa silti. Hiljaisuus ja sunnuntai ei tarkoita etteikö saisi elää normaalisti. Suihkussa saa käydä vaikka klo 5 yöllä, samoin vetää vessan.

Sunnuntaina voi myös imuroida ja pestä pyykkiä aivan jokaisessa kerrostalossa. Vaikka täällä palstalla varmaan joku jotain muuta sanookin.

Suihkussa saa käydä kerrostalossakin ihan koska haluaa, pyykkiä saa pestä ja imuroida sunnuntaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihdevuotinen ämmä enkä niin hehkeekään enää. Ja tosiaan tää hikoilu on aivan käsittämätöntä nyt. Olen ollut lapsesta saakka atoopikko, ja oma hiki on kuin suolaa haavoihin :(

Mutta, olen vastikään muuttanut tänne, ja edellisessä kerrostaloasunnossa oli outo alanaapuri. Siis ihan oikeesti, nyt mulla on läppäri, silloin pöytäkone näppäimistöllä. Jos kirjotin sillä näppiksellä yöllä, niin se näppäinten naputus kuulemma häiritsi sitä alanaapuria. Tuon takia se alanaapuri oli soittanut isännöitsijälle moneen kertaan. Jouduimme tarkkaan syyniin, sinne meni tarkastajat alanaapuriin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaa myöten kuuntelemaan, onko naputus häiritsevää.

Myöskin tää sama vanhapoika-heebo valitti, että eivät saa nukuttua kun äiti on hänellä kylässä, ja mä senkun naputan. Oli sitten hommannut 2 todistajaa ja käyneet äitinsä kanssa ulkona katsomassa klo 2 yöllä, että aa- tuolla on valot, mä olen syyllinen ;)

Joten mulla ei ole mitään syytä provoilla vakavalla asialla, kun kokemus on tuo. Halusin vain kysyä että mitä saa tehdä ja mitä ei?

T Ap, oikeesti vakavissaan!

Vierailija
4/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollut kyllä todella kurja alakerran naapuri. Mä olen asunut viidessä kerrostalossa ja ikinä kukaan ei ole valittanut mistään.

Mutta siis, saat elää normaalisti. Ei tarvitse kävellä hiipien, voit laittaa telkkarin päälle (kunhan et huudata sitä) ja kirjoittaa koneellasi ihan rauhassa.

Sunnuntaina voit myös elää ihan normaalisti.

Toivottavasti tällä kertaa on mukavemmat naapurit!

Vierailija
5/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voi katso telkkaa, kuunnella musaa (ei täysillä),käydä suikussa ja vessassa ym ym.

Ei voi huudattaa täysillä sitä musaa,tehdä remonttia ym poraushommia.

Mutta sunnuntai on samanlainen päivä kun muutkin päivät eli vasta hiljaisuuden jälkeen pitää vähentää voluumit ym ;)

Vierailija
6/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, eli tosissani kyselen. Mulle jäi vaan niin traumat tosta edellisestä alakerran naapurista, tuntuu että onko mulla lupa edes hengittää täällä tai kuorsata unissaan :D -P.S. Olen nainen 50+ , ja se alakerran naapurimies oli n. samanikäinen. Mutta kutsui äitinsä apuun näppäinäänten takia ;)

Vierailija
7/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnossa valittajanaapuri ja sain siitä pitkäaikaiset traumat. Onneksi sen jälkeen on ollut normaalimpaa väkeä. Jäi kiinnostamaan se, että kuuluivatko ne näppäinäänet niiden todistajienkin mielestä häiritsevästi.

Vierailija
8/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lisäksi taloyhtiössä on ollut myös outo isännöitsijä! Normaali ihminen vain nauraisi jos joku oikeasti väittäisi tietokoneen naputuksen kuuluvan naapurista saatikka sitten häiritsevän.

Kuten tässä nyt on jo monesti sanottu niin sunnuntaina saa vaikka tehdä remonttia, ei eroa mitenkään muista päivistä. Yöllä saa käydä suihkussa, varsinkin jos on lähdössä töihin. Jos siis työt alkaa klo 5 niin ihan hyvin voi käydä klo 4 kunnon suihkussa.

Vierailija
9/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnex asun omakotitalossa!! Voi tehä mitä vaan ,millon vaan!!

Vierailija
10/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnossa valittajanaapuri ja sain siitä pitkäaikaiset traumat. Onneksi sen jälkeen on ollut normaalimpaa väkeä. Jäi kiinnostamaan se, että kuuluivatko ne näppäinäänet niiden todistajienkin mielestä häiritsevästi.

kun se tarkastusporukka meni sinne, en tiennyt sitä. Oli iltapäivä, olin lomalla kotona. Olivat vahtineet sitä tunnin, että "nyt kuuluu jotain", se tullut siis siitä, että välillä datailin, välillä kävelin tohveleilla sisällä, enkä ole edes kanta-astuja ;)

Eli ei seurannut onneksi mitään, eikä mun tarvii enää kyseistä vanhapoikaa nähdäkään koska muutin :D

Vierailija
11/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se tarkastusporukka meni sinne, en tiennyt sitä. Oli iltapäivä, olin lomalla kotona. Olivat vahtineet sitä tunnin, että "nyt kuuluu jotain", se tullut siis siitä, että välillä datailin, välillä kävelin tohveleilla sisällä, enkä ole edes kanta-astuja ;)

Eli ei seurannut onneksi mitään, eikä mun tarvii enää kyseistä vanhapoikaa nähdäkään koska muutin :D

naurettavuuksiin. Mikään oikeusistuin ei tuomitsisi sinua mistään häiritsevästä melusta. Tuohan on kiusantekoa! Olisit voinut päinvastoin nostaa syytteen kunnianloukkauksesta, kun häiritsevät sinua tuollaisilla naurettavilla valituksilla. Normaalisti taloyhtiön hallitus ei kallista korvaansakaan tuollaisille.

Vierailija
12/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa piikittää itseään pitkin pihaa ja jättää kaikki lääkkeet ja käytetyt piikit lojumaan niille sijoilleen. Ei näkynyt natsinaapuria silloin rääkymässä, mutta heti jos lapsi tai pieni kotieläin on näköpiirissä alkaa rutkutus. Seuraavan kerran kun sen turpa aukeaa työnnän kaikki ne piikit sen perseeseen.

Vierailija
13/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin!

Vierailija
14/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vetää vessan; normaalia elämää; ei toisten häiriköintiä.

Meillä on luojan kiitos rauhallinen talo; kukaan ei pese pyykkiä, remontoi, hakkaa tai poraa sunnuntaisin. Olen kiitollinen lepopäivästä.

Vierailija
15/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just suihkussa, pesin ihan sutin kaa huolella ja hoidin pitkät hiukseni. Huomisaamuna siis välttänee, että käväisen minuutin pikasuihkussa, hiuksia ei tarvii pestä.

Kiitos kaikista vastauksista, olin jo itse alkanut uskoa että oon se häirikkö-kusipää. Vaikka mulla ei käy ikinä vieraita, en soita musaa enkä jaksa ees telkkua katsoa, dataan vaan. Kiitos teidän, uskon että näppisäänet ei kummiskaan ole kovin häiritseviä ;)

Vierailija
16/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalit elämän äänet oikeasti häiritsee naapureita (eli esim. pesukoneen melu kaikuu naapuriin niin voimakkaana), niin talonyhtiön vastuulla on tehdä ääniristeremonttia sen verran että lakkaa häiritsemästä.

Eli eläkää normaalia elämää ja käskekään häiriytyneiden valittaa isännöisijälle. Jos todetaan, että ette häiriköi vaan elätte normaalia elämää ja toisaalta naapuri ei valita turhasta, niin saatte hyvällä tuurilla uudet lattiapinnoitteet tai tapetit talonyhtiön laskuun, kun pintoja joudutaan rikkomaan äänieristyslevyjen tms. asentamiseksi.

Meidän talonyhtiössä tämä tilanne oli lähellä, mutta sitten selvisi, että melu johtuu meluajien luvattomasta remontista. Eli olivat asentaneet omin luvin laminaatit ilman kunnollista äänieristemattoa ja askeläänet kuului alakertaan. Ei muuta kuin meluajien lattiaremontti uusiksi ja kunnon äänieritysmatto laminaatin alle ja ongelma ratkesi sillä (luvattoman remontin tekijät tietysti maksoivat kaikki kulut).

Vierailija
17/19 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytyy sanoa, että kun aiemmin asuin rintamamiestalon yläkerrassa alivuokralaisella (oli oma sisäänkäynti) niin alakerrasta kuului kyllä vuokranantajan tietokoneella naputtelu. Kyseessä oli ilmeisesti sellainen vanhanmallinen näppäimistö, josta kuuluva ääni on yllättävän kova nopeasti naputellessa. Ei se siis mikään KOVA ääni ollut vaan kuului vain kun olin hiljaa huoneessani eikä ollut esim. radio auki, joten ei häirinnyt millään lailla. Joskus kuului satunnaisesti myös naapurin kuorsausta. Kaipa vanhassa talossa ei eristeet tms. olleet kummoiset kun äänet niin kantautui.

En kuitenkaan koskaan ottanut asiaa puheeksi heidän kanssaan.

Ja kyllä, yöllä saa käydä suihkussakin ja vetää vessan. Monet luulee, ettei saa.

Vierailija
18/19 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla hermoissa vikaa jos häiriintyy näppäiden äänestä, tai sillä ei ole muuta tekemistä ku joutaa kyttäämää. 7

Vierailija
19/19 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Juttaurpilaisella suihkussa, kuivaa Juhasipilän pukuun ja niistä Petteriorpon kenkän. Kyllä he ymmärtävät. Katso ja lue vaikka Petteriorpon naamaviestintää: minä olen suomilainen, ymmärrän suomilaisuutta. Poskilihas huulilihas työskentelee, hammasrivistöstä näkyy kolmannes ylärivistä.