Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä, jotka olette tyytyväisiä siihen kuinka paljon ja kuinka hyvin miehenne tekee kötitöitä

Vierailija
28.07.2012 |

Meillä oli siivouspäivä tänään ja paloi niin pinna taas mieheen. Ei se varmaan ilkeyttään sitä tee, mutta jotenkin se ei vaan tajua, mitä kaikkia kotitöitä pitääkään tehdä ja kaikki se tekee "vähän sinne päin". Esim mies imuroi (siinä se on hyvä), laittoi imurin siivouskaappiin ja kaapi ovi ja ihan selälleen. Tällaisten pienten juttujen perässä joudun kulkemaan koko ajan kun mies jotain tekee. Sama esim. kokkauksessa. Mies laittaa astiat koneeseen, mutta kaikki pöytäpinnat jää pyyhkimättä.

Onko tää joku miesten yleinen ominaisuus vai onko mulla vaan valioyksilö?

Ps. eikä mies tietenkään kiukuttelematta siivoa, aina sitä saa vähän patistaa

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies ei tunnu esim "näkevän" sotkua. Pöydällä voi olla kahviläikkä, roskis täynnä, peilissä roiskeita tai vastaavaa, mutta mies ei huomaa mitään.

Ärtyy, kun ehdotan että mitäs jos siivottais, mutta saattaa toisaalta imuroida ex tempore ja kesällä oli pessyt parvekelasit ja kuurannut parvekkeen pyytämättä. Mutta ei tunnu tajuavan mitä kaikkea pitää tehdä.

Mun ystävän ex-mies oli siivoushullu ja se oli jotenkin luotaantyöntävää. Nalkutti kun ei siivottu jatkuvasti ja oli tosi maaninen tiskirättien, moppien ym suhteen. Ja tykkäsi leipoa ja hoitaa kukkia ja muuta. Ominaisuuksia, jotka henk koht eivät minua viehätä miehessä.

Vierailija
2/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon niin miehet voisivat ihan mielelläänkin auttaa. Meillä mies siivoaa, mutta jos nyt joku kohta unohtuu niin teen sen itse. En tee siitä turhaa numeroa, koska mieheni tykkää auttaa minua, mutta kyllä sekin loppuisi jos jäkättäisin koko ajan. Mitä siitä, jos joku pinta siivoamatta, jos joku toinen kohta on siivottu?. Siivoatte sitten itse sen kohdan.

Relatkaa vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kokoajan joku homma menossa, ei osaa relata yhtään. Laittaa ruuat, remppaa, siivoaa, pyykeistä olen saanut sen pitämään näppinsä erossa. Sitten kun hommat on valmiit, menee nukkumaan ja aamulla taas menossa....

Jos mä haluan jakamatonta huomiota, niin pakko mennä johonkin reissuun. Sukulaiset ei kelpaa, se keksii touhua sielläkin :(

Vierailija
4/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei siivoa, koska

a) olen kotiäiti ja se kuuluu töihini, mies hankkii elannon perheelle

b) pidän siivoamisesta, teen sen hyvin eikä meillä ole tarvita erillisiä siivouspäiviä

c) tavaraa on vain tarpeellinen määrä ja jo hankittaessa on mietitty niin tilojen kuin tavaroidenkin kunnossapitoa

d) illat ovat perheen yhteistä aikaa, molemmat ovat työnsä tehneet

Vierailija
5/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osittain paremminkin kotitöitä kuin minä! :D Minun vastuullani on pyykin pesu, ruuanlaitto, pölyjenpyyhkiminen, vessan pesu ja yleinen järkkäily. Mies taas hoitaa imuroinnin, lattian pesun, siivoaa keittiön (toki minäkin joskus), roskien viennin, tekee lumityöt, rännien puhdistukset, nurmikonleikkuun, huoltaa autot ja remontoi ymsyms... Yhdessä hoidetaan sitten mm. pyykkien kuivumaan laitto/viikkaus, lakanoitten vaihto, jne. Ja mies on paljon tarkempi kaikesta, siksi hän mm. hoitaa imuroinnin, koska minulla ei kärsivällisyys riitä tekemään sitä kunnolla..

Vierailija
6/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä en ainakaan halua, että mies "auttaa" mua, vaan hommat on ihan tasaisesti molempien vastuulla eikä niin, että toinen joutuu aina huolehtimaan että onhan kaikki nyt tehty.

Meillä homma menee aika paljolti ap:n kuvailemalla tavalla mitä tulee siivoukseen, mutta toisaalta mies hoitaa oma-aloitteisesti ns. miesten hommat sekä sen lisäksi kaiken kokkauksen, matkoille lähtiessä yhteisten tavaroiden pakkaamisen ja muuta pientä. Tämä mielestäni ok jako, tärkeintä on että kumpikaan ei tunne jäävänsä yksin taakan alle vaan yhdessä tehdään ja huolehditaan asioista.

paljon niin miehet voisivat ihan mielelläänkin auttaa. Meillä mies siivoaa, mutta jos nyt joku kohta unohtuu niin teen sen itse. En tee siitä turhaa numeroa, koska mieheni tykkää auttaa minua, mutta kyllä sekin loppuisi jos jäkättäisin koko ajan. Mitä siitä, jos joku pinta siivoamatta, jos joku toinen kohta on siivottu?. Siivoatte sitten itse sen kohdan.

Vierailija
7/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vaihtaa kuopukselle vaipat, jättää housut laittamatta takaisin ja minun on ne sitten pakko pukea. Jos mies antaa lapsille iltapalan, ei siivoa niiden jälkiä pois vaan minä sitten kun huomaan sotkun.

Joskus tuntuu, että mies oikein tahallaan pakottaa minut "nalkuttamaan" näistä jutuista. Toki voisin olla huomauttamatta ja pyytämättä, mutta onko sekään reilua jos minä sitten teen kaiken eikä mies juuri mitään. Mietin myös sitä miten paljon helpompaa lopulta olisi vain itse tehdä se juttu alusta loppuun saakka, verrattuna siihen miten ärsyttävää on saattaa toisen työ loppuun.

Vierailija
8/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasi hoitaa siivouksen, ruuat yms paremmin kuin minä :) Enkä siis surkea ole minäkään, mutta mä en pidä siivouksesta...

Vierailija
9/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kokoajan joku homma menossa, ei osaa relata yhtään. Laittaa ruuat, remppaa, siivoaa, pyykeistä olen saanut sen pitämään näppinsä erossa. Sitten kun hommat on valmiit, menee nukkumaan ja aamulla taas menossa....

Jos mä haluan jakamatonta huomiota, niin pakko mennä johonkin reissuun. Sukulaiset ei kelpaa, se keksii touhua sielläkin :(

Vierailija
10/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt menee tasan, molemmat tekee sitä mukaa kun huomaa tarpeen. Ja mies huomaa, ei tarvitse patistaa esim. imuroimaan.

Vierailija
11/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan siivoamista ja pienet sotkut eivät häiritse. Teen myös kotitöitä juuri ap:n kuvailemalla tavalla. Mies taas on hirveä nipo siivouksen suhteen ja nalkuttaa minulle.

Vierailija
12/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on pitempi matka työpaikalle ja olen vähemmän kotona.

Minulla ei ole koskaan ollut sellaista seurustelukumppania, joka odottaisi minun hoitavan taloustyöt. Olen yllättynyt, että tämän palstan perusteella tällainen on yhä yleistä.

Vierailija
13/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hoitaa ulkohommat eli lumityöt ja ruohonleikkuun, meillä iso piha. Minä hoidan aina viikkosiivouksen eli imurin varteen en miestä kaipaa. Saa ihan vapaasti katsella telkkaria kun mä imuroin! Vikkosiivous on aika pieni homma, pari tuntia lauantaiaamuisin.

Hoidetaan yhtä lailla ruuanlaittoa, pyykkäystä, astianpesua. Tasan menee tai niin että mies tekee enemmän. Vahtii yleensä myös lasten läksyt ja vie enemmän harkkoihin iltaisin.

Vierailija
14/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relatkaa vähän.

meillä tää on yhteinen koti, josta kummallakin yhtäläinen velvollisuus pitää huolta. et näkölkulmia on monenlaisia.. mut vastaus ap:n kysymykseen: olen erittäin tyytyväinen näin niin kun asiat on. en usko et on jotenkin miehistä olla "osaamatta" siivota. kyllä kaikki osaa kotihommia tehdä. (syytä ainakin olis)

Vierailija
15/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tietty tilanteesta! mut ei tässä oikeesti kerkee mitään kun on niin pienet pieniellä ikäeroilla. en mä ainakaan kerkeä siivoamaan yhtään, muuta kun mitä koko ajan lapset touhuaa.. huhhuh.. jos joku sankari haluaa nyt tulla kertoo jotain muuta, niin siittä vaan, ei hetkauta. mulla sama työaika kotona kun miehelläkin kodin ulkopuolella ja sit tehdään loput kuka kerkee ja jaksaa ja hyvin menee :)

Vierailija
16/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 28.7.2012 17:51 (10/16)

onkohan meillä sama mies..

Ei toi ikinä lähde mihinkään, töissä vain käy... eli ei se teille ehdi :) Vai maksatko sille palkkaa?

Vierailija
17/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei siivoa, koska

a) olen kotiäiti ja se kuuluu töihini, mies hankkii elannon perheelle

b) pidän siivoamisesta, teen sen hyvin eikä meillä ole tarvita erillisiä siivouspäiviä

c) tavaraa on vain tarpeellinen määrä ja jo hankittaessa on mietitty niin tilojen kuin tavaroidenkin kunnossapitoa

d) illat ovat perheen yhteistä aikaa, molemmat ovat työnsä tehneet

kannattaa miettiä nimenomaan niiden lasten kannalta: millaisen mallin annat, se on kotiÄITI joka tekee ne kotityöt, miksi se ei ole yhteinen velvollisuus, johon lapsetkin osallistuvat? Miksei siivouksesta ja kotitöistä tehdä mukavaa yhdessä tekemistä? Miksi lapset kasvatetaan eri tavalla, että miehet luistavat ja naiset patistavat? Näitä kannattaa miettiä kun kasvattaa omia lapsiaan, kasvattaako tytöt ja pojat eri tavalla vai osaavatko molemmat tehdä kaikki kotihommat ja millaisen mallin vanhempien roolit tässä antavat?

Aika hurjaa on että raha sanelee sen kumpi työ on arvostetumpaa - suuri osa ihmisistä tekee kotona työt vielä palkkatyön päällekin, miksi lasten kanssa vietettyä aikaa ei arvosteta yhtä paljon? Eikä se muutu jos naiset itse tätä pitävät yllä. Lasten kannalta kannattaisi miettiä kahdesti.

Vierailija
18/18 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä tekee kotitöitä ja narisemati, enkä todellakaan nalkuta.. vaikka välillä mieli tekis.

Miehellä todella jää joissakin hommissa juttu kesken. Juurikin nuo ovet auki tai ruuanlaiton jälkeen yhtä ja toista pöydälle.

Ollaan oltu yhdessä nyt lähes 20 vuotta ja pari ekaa vuotta jaksoin nalkuttaa. Sitten tajusin, ettei se tilanne muutu siitä miksikään. Itselle vaan tulee pahamieli.

Joten nyt 18 vuotta olen sitten sopeutunut miehen siivouksiin, pyykkäyksiin, ruuanlaitoon yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi