Suuttuisitko, jos olisi sinun appesi kyseessä?
Suuttuisitko tästä?
Minulla on kolme kouluikäistä lasta, aika vaativa ja raskas työ ja meillä on ok-talo, jossa on iso piha. Mies joutuu matkustamaan paljon työkseen ja kodin- ja pihanhoito jää suureksi osaksi minun huolekseni kuten myös arjesta huolehtiminen perheessämme. Siksi pihamme on laitettu aika yksinkertaiseksi, on vaan nurmikkoa, lasten keinu, leikkimökki ja yksi kukkapenkki, jonka laitoin pari vuotta sitten, kun ei ollut missään väriä eikä kauneutta pihallamme. Että on edes se.
Nyt sitten appiukkoni (asuvat samalla paikkakunnalla) oli kertonut jossain grilli-illassa, jossa oli ollut aika paljon väkeä paikalla, että "onpa teillä täällä nätti piha. Toista se on pojallamme ja miniällämme, nytkin piti siihen pihaan uusi kukkapenkki. Ensin laitetaan muttei sitten yhtään hoideta. Pakko on vaan uutta saada, vaikkei siitä huolehdittaisi, se on miniän tyyli aina kaikessa."
En nyt sano, miten tämä korviini tuli, mutta se on siis varmuudella tapahtunut ja sanottu, on sen verran monta todistajaa. Appiukkoni ei tiedäkään, keitä kaikkia tunnen :(
Kommentit (26)
sen vaimo varmaan aina kotona ollut. Munkin appi aina kehui kuinka ei nykynaiset pärjää anopille ja ....anoppi ei osannut leipoa, ei laittaa ruokaa a aina vaatimassa lapsiltaan kaikkea. Mut kun oli apen määräiltävissä, niin teki siitä naiseta hyvän .:)
että mun anoppi huomattelee meidän "kasvattamattomista" lapsista jatkuvasti ja olen ruvennut sanomaan takaisin. Meillä kun on oikeasti kiltit ja mukavat tytöt.
Anopin mielstä on kamalaa jos ne esim. hyppii koska tyttöjen kuuluu olla nätisti.
Näille työnvieroksuja kodinhengettärille. Mutta eipä tarvii pärjätäkään.
sanoa miniälle jostain asiasta kahden kesken tai perheen kesken kuin jossain juhlissa saattaa miniä yleisen hilpeyden aiheeksi selän takana puhumalla.
Puhuminen.. Loukkaantuisinhan mä, ja olisin ottanut apen jo puhutteluun.
Selkeesti apellas on asenne, että poikaraukka raataa duunissa, kun vaimolle pitää olla kaikkea. Tsemppiä.
Olisin kyllä tilanteessasi aika alamaissa.
Voi olla että tämä on sanottu pikku tuiskeessa mutta silti on varmaa että tämä on apen asenne miniänsä suhteen.
En voi ottaa appea puhutteluun. Silloin nämä grilli-illan tyypit tuotaisiin meille selvittämään asiaa. Enkä halua yhtään enempää naurunalaiseksi paikkakunnallamme.
Jokunen vuotta sitten appi sanoi naapurilleen, että laitan vaan pitsaa ruuaksi. Näin naapurin kaupassa ja hän katsoi ostoskärryäni ja sanoi naureskellen, että onhan siellä muutakin kuin pitsaa. Vähän yksinkertainen ehkä jopa hieman kiero nainen? Joka tapauksessa selvisi sitten siinä, että appi oli sen hänelle sanonut. Sanoin apelleni asiasta, naapuri soitettiin paikalle ja hän tuli änkyttämään, ettei appi koskaan ollut sanonut sitä.
Myöhemmin naapuri soitti minulle ja sanoi, ettei uskaltanut muuta ja naapurisopu jne. Jätin asian siihen.
Niin etten nyt ihan hirveästi kaipaa selvittelyjä enää apen kanssa.
Ulkonäköni moittiminen on muutenkin hänen ykkösaiheensa, vaikka olen oikeesti ihan normaalin näköinen nainen. En ole enää missään tekemisissä, eikä ole poikansa kuin pakolliset. On kääntänyt osan muista lapdistaan meiä vastaan, kaikenlaista paskaa...no, varmaan kuolee onnelisena sit kun sisatusten välit saanut huonoiksi.
että jos kuulette jonkun haukkuvan jotain toista, niin älkää juorutko sitä eteenpäin. Unohtakaa koko juttu, asian vieminen eteenpäin usein vaan pahentaa tilannetta.
Ap:n tilanteessa saattaisin suuttua, vähän riippuu millainen tyyppi appi muuten on.
Elää apen värittämän maineen kanssa. Kurja juttu.
sitten ei auta kuin niellä tappionsa ja elää apen värittämän maineen kanssa. Kurja juttu.
Niin ja kyllä minua nuo kaksi tapausta vaivaa ja laittaa miettimään, onko niitä lisääkin, mutta vain nämä kaksi tulivat korviini. En haluaisi kuulla lisää. En olisi halunnut kuulla edes näitä kahta asiaa. Mielummin tyhmän tietämättömänä kuin että nämä tietooni tulleet vaivaavat mieltäni, ei nyt hirveästi, mutta aina ne joskus mieleen pulpahtaa. Vaikkapa pitsaa tehdessäni :)
Mutta onhan se ikävää, kun ei kelpaa apen mielestä. Omasta mielestäni elämänhallintani on ihan ok. Ei täydellistä mutta eihän se ole sitä kenelläkään, ei myöskään appivanhemmillani, puutarhoineen päivineen... ehkä eniten loukkaa se, että hän haluaa minua sillä kuitenkin ihan selvästi vahingoittaa, valitsee ihmiset, joille minusta tällaisia pikkuilkeyksiä sanoo.
Selkeästi olet päättänyt, että appi on paha ja kertoo sinusta juttuja, vaikka kyseessä ovat silkat kuulopuheet. Juoruilija harvoin kertoo asioita tismalleen sellaisina kuin ne olivat alunperin.
Mitäpä tuota selvittelemään, jos jo varamasti tiedät mitä on sanottu.
Itse välttäisin yhteydenpitoa, antaisin miehen huolehtia yhteydestä omaan sukuunsa ja kertoisin miehelle syyn. En tekisi asiasta draamaa, eli voisin tavata jos se on tarpeen (esim sukujuhlat tms) enkä olisi mitään teinimäistä mykkäkoulua.
En kuitenkaan haluaisi itse teeskennellä, että kaikki on hyvin.
Minulle kertoi kolme eri henkilöä sieltä grilli-illasta sen jutun täysin samalla tavalla, joten uskon.
Minulle kertoi kolme eri henkilöä sieltä grilli-illasta sen jutun täysin samalla tavalla, joten uskon.
Loukatakseen? Eli miksi sinulla on "ystäviä", jotka haluavat sinulle pahaa?
Ja vielä lisätäkseni, nämä kolme olivat tosi ihmeissään apen kummallisesta purkauksesta. Ne oli alkuillan juttuja, eikä mitään känniörveltämistä, eikä appi ole mikään viinamäen mies muutenkaan.
Ystäviä? Sanoin että tunnen heidät. Tunnen heidät ihan hyvin ja jo aika kauan erään yhdistyksen kautta, mutta sitä ei appeni tiennyt.
joten se ja sama, unohda koko juttu ja tee pitsaa taas ensikerralla, kun tulevat teille!
Siis miksei valehdellut? Tietenkin valehteli. Siitähän on juuri kysekin.