Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähihoitaja voi olla työtön?

Vierailija
22.11.2014 |

Katselin mol:n sivuja ja kauhea määrä ympäri Suomen lähihoitajan työpaikkoja auki! Lisäksi työmäärä tulevaisuudessa vaan kasvaa väestön suurentuvan vanhusmäärän vuoksi. Kyllä ihmisessä itsessään täytyy vika olla jos ei työpaikkaa hoitaja nyt saa.

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni opiskeli työkkärin kautta lähäriksi eräässä suuressa kaupungissa jossa valmistuu paljon lähäreitä vuosittain.

Kaikille ei vain riitä töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys ei kestä työntekoa. Mielelläni olisin terve ja töitä tekisin. 

Vierailija
144/160 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sellaista, joka ihmettelee lähärin työttömyyttä. Työpaikkoja ei todellakaan ole niin paljon kuin ap kuvittelee. Vaikka siellä mol.fi:n sivuilla olisikin ilmoitus jostain paikasta, se ei tarkoita että virkaa täytettäisiin. Viran voi täyttää sisäisellä siirrolla. Lisäksi lähihoitajia on paljon, koska heitä koulutetaan niin paljon.

Totta. Vuodenvaihteessa hyvinvointialueiden lähihoitajien piti hakee omaa paikkaansa, koska työnantaja vaihtui. Itseasiassa virkoja on vähennetty laitoksissa.

Vierailija
145/160 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14: Jos ei motivaatio riitä (ja sitä pitää hoitoalalla olla enemmän kuin monessa muussa hommassa), ei työn jälki ole hyvää. Jos haluat pakottaa ihmiset alalle, jota eivät kestä, älä tule valittamaan tehdyistä virheistä.

Motivaation puute ei ole syy tehdä virheitä ja olla välinpitämätön.  Työ itsessään on motivaatio, luuletteko että kaikki infran palvelut tehdään suurella motivaatiolla? Sekin työttömyyskorvauksen laskija? 

Vierailija
146/160 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vika silloin löydy terveydestä tai työoloista.

Vierailija
147/160 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ainakin sanoo että jopa nyt vaikka hyvinvointialueet ovat säästäneet töitä löytyy lähihoitajalle. On 30 vuotias Mies lähihoitaja kyseessä. Väitti että on aina saanut töitä helposti vaikka onkin miespuolinen lähihoitaja ja alalla suurin osa työntekijöistä naisia. Eli vaikka tuo mieshoitajana työn haku ehkä vaikeuttaa työn saantia silti nuori mies saanut hommia helposti. 

Vierailija
148/160 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vaikutaako tuo oikeastaan työnsaamiseen mitenkään hakee siis näihin vanhuspuolen paikoihin mies lähärinä. Onko nuorten miesten vaikeampaa saada alalta työpaikkoja kuin nais hoitajien. 

Vierailija
149/160 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi vaikuttavan sukupuoli positiivisesti työnhakuun. Parempi jos on sekä miehiä että naisia työpaikoilla

Vierailija
150/160 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska mun asuinalueella ei ole lähihoitajille töitä ja muualle muutto on mahdoton. Eli kyllä, työttömiä lähihoitajia kyllä löytyy.

Koska on Urpo ja Riikka!

Vierailija
151/160 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön lähäri. Tein monta vuotta muistisairaiden Vanhusten palveluasunnossa. Korona-aikana sain tarpeekseni ja olin vuoden sairaslomalla. Sitten päätin että vaihdan varhaiskasvatukseen. Sain sijaisuuden käden käänteessä vuodeksi ja nyt olen ollut taas yli puoli vuotta työtön kun yhtäkkiä ei paikkoja olekaan! On sanottu jopa että olen epäpätevä kun ei ole oikeaa suuntautumista opiskeltuna.

Vierailija
152/160 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on laiska tai haluton muuttamaan työn perässä.

Vierailija
153/160 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa vanhuspuolella varmaan töitä olisi sinne ei vaan läheskään kaikki edes halua hoitajista. On vissiin aika epäsuosittu puoli tai sellainen kuva tullut. 

Vierailija
154/160 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tekee tällaista niin ei varmaan tarvitse enää lähihoitajan töitä jatkossa tehdä...

Vierailija
155/160 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin hoitsut nyt itkut pois ja töihin! Vaipan vaihtoa ja pyllyjen pesua riittää.

Vierailija
156/160 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla niin, että jos on joskus 15-16-vuotiaana erehtynyt valitsemaan lähihoitajakoulutuksen, niin on pakko suostua tekemään sitä työtä lopun elämäänsä? Pitäähän tuosta nyt jokin ulospääsy olla. En tarkoita, että olisi oikein nostaa työttömyyskorvaustakaan, jos töitä on tarjolla. Mutta jos sitä työtä ei jaksa tehdä, niin pitää olla vaikka jokin jatkokoulutusmahdollisuus, että voi opiskella toisen ammatin, että voi tehdä jotain toista työtä. 

Vierailija
157/160 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.

Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "

https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…

Vierailija
158/160 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hox!    Tämän ketjun aloitus on yli 10 vuoden takaa.

Tilanteet muuttuneet.

Vierailija
159/160 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta irtisanoi minut 5 vuoden jälkeen. En saanut moitteita koskaan kun olin töissä. Ja silti lähihoitajan paikkoja koko ajan vapaana mutta kun olen hakenut niin ei tule kutsua haastatteluun edes. No olen vaatekaupassa töissä nykyään, ihan kiva työ ja palkkaakin nettona 2000 euroa kk.

Vierailija
160/160 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös lähihoitaja, mutta alan hommat eivät kiinnosta, koska tajusin hoitotyössä ollessa ettei minusta ole siihen työhön.. Ns. kutsumusammatti, eli ei siihen kuka vaan pysty, jos ei sitten halua, että omakin terveys menee..

Mihin se menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi