Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lähihoitaja voi olla työtön?

Vierailija
22.11.2014 |

Katselin mol:n sivuja ja kauhea määrä ympäri Suomen lähihoitajan työpaikkoja auki! Lisäksi työmäärä tulevaisuudessa vaan kasvaa väestön suurentuvan vanhusmäärän vuoksi. Kyllä ihmisessä itsessään täytyy vika olla jos ei työpaikkaa hoitaja nyt saa.

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kato halua tehdä lähihoitajan hommia..

Vierailija
2/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole lähihoitajan töitä tehnyt 15 vuoteen, joten olisi todella ihme jos joku minut palkkaisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen takia työtön etten halua tehdä enää vanhustyötä. Koen että itselläni on lahjoja muuallekin. Vanhusten parissa en kehity enää, seinä tullut vastaan ja jokainen päivä samanlainen. Erikoissairaanhoidosta ei tunnu irtoavan enää sijaisuuksiakaan kun kaikki lähärit savustetaan ulos vanhustyön pariin koske heistä huutava pula.

Olen tehnyt satunnaisesti keikkaa vanhustyössä ja joka paikassa olisi tarjottu vakkari paikkaa. En ole ottanut sillä toivoa on vielä että pääsisi myös muualle.

t: 4 kk työtön lähäri :)

Vierailija
4/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös lähihoitaja, mutta alan hommat eivät kiinnosta, koska tajusin hoitotyössä ollessa ettei minusta ole siihen työhön.. Ns. kutsumusammatti, eli ei siihen kuka vaan pysty, jos ei sitten halua, että omakin terveys menee..

Vierailija
5/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin opiskelen lähäriksi, enkä mielellään koko loppu elämää pelkkää vanhustyötä tekisi. :)

Vierailija
6/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lähihoitaja = vanhustenhoitaja. Eli ei ole asiaa enää kovin monilla muualle, no vammaisten pariin toki pääset. Mutta ei puhettakaan että niihin kivoimpiin paikkoihin kuten psykiatriselle puolelle taikka teho-osastolle.

Vierailija
7/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut aspasta ja teen osastonsihteerin töitä, vakipaikkoja täällä ei ole, teen töitä keikkalaisena rekryn kautta

Vierailija
8/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:03"]

Mäkin opiskelen lähäriksi, enkä mielellään koko loppu elämää pelkkää vanhustyötä tekisi. :)

[/quote]

Miksi tätä on alapeukutettu?

Vierailija
9/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sellaista, joka ihmettelee lähärin työttömyyttä. Työpaikkoja ei todellakaan ole niin paljon kuin ap kuvittelee. Vaikka siellä mol.fi:n sivuilla olisikin ilmoitus jostain paikasta, se ei tarkoita että virkaa täytettäisiin. Viran voi täyttää sisäisellä siirrolla. Lisäksi lähihoitajia on paljon, koska heitä koulutetaan niin paljon.

Vierailija
10/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska mun asuinalueella ei ole lähihoitajille töitä ja muualle muutto on mahdoton.
Eli kyllä, työttömiä lähihoitajia kyllä löytyy.

Vierailija
11/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:09"]

[/quote]

[/quote]

Miksi opiskella lähihoitajaksi jos alan työtä ei halua tehdä? Vanhustyö on oleellinen osa lähärin työtä. 

Vierailija
12/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:03"]

[/quote]

[/quote]
Peukutukset tulevat hyvin helposti vahingossa puhelimella. Ei kannata vetää johtopäätöksiä muutaman alapeukun takia.

Vierailija
13/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:05"]

Nykyään lähihoitaja = vanhustenhoitaja. Eli ei ole asiaa enää kovin monilla muualle, no vammaisten pariin toki pääset. Mutta ei puhettakaan että niihin kivoimpiin paikkoihin kuten psykiatriselle puolelle taikka teho-osastolle.

[/quote]

Tässä taitaa olla syy suomalaisten työttömyydelle. Ei kelpaa muut kuin mukavat työt. Sitten itketään kun työkkäri ensin ehdottaa työpaikkaa vanhustyöstä ja ei kelpaa. Lopulta kunta ja työkkäri pakottavat hoitajan sinne töihin ja tällöin pakottamalla saa vain sen 9€ enemmän rahaa päivässä. Kun olisi heti ottanut työpaikan vastaan niin olisi saanut oikean palkan.

On mennyt suomalaisten laiskuus liian pitkälle. Kun opiskelet valtion piikkiin ammatin, on sinulle kelvattava myös sen alan työt.

T:Ap

Vierailija
14/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:09"]

[/quote]

[/quote]

Miksi opiskella lähihoitajaksi jos alan työtä ei halua tehdä? Vanhustyö on oleellinen osa lähärin työtä. 
[/quote]Miten niin oleellinen osa lähärin työtä? Riippuu mikä osaamisala. Itselläni lasten ja nuorten hoito ja kasvatus. Todellakaan en menis mihinkään vanhustyöhön. Enkä edes koe olevani pätevä siihen.

Vierailija
15/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:05"]Nykyään lähihoitaja = vanhustenhoitaja. Eli ei ole asiaa enää kovin monilla muualle, no vammaisten pariin toki pääset. Mutta ei puhettakaan että niihin kivoimpiin paikkoihin kuten psykiatriselle puolelle taikka teho-osastolle.
[/quote]Joo tota, päiväkodissa lastenhoitajat on lähihoitajia.

Vierailija
16/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:12"]Siksi, koska mun asuinalueella ei ole lähihoitajille töitä ja muualle muutto on mahdoton.
Eli kyllä, työttömiä lähihoitajia kyllä löytyy.
[/quote]Asuinalueella? Kahden kilometrin säteellä, vai?

Vierailija
17/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14: Jos ei motivaatio riitä (ja sitä pitää hoitoalalla olla enemmän kuin monessa muussa hommassa), ei työn jälki ole hyvää. Jos haluat pakottaa ihmiset alalle, jota eivät kestä, älä tule valittamaan tehdyistä virheistä.

Vierailija
18/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:10"]

Itse ihmettelen sellaista, joka ihmettelee lähärin työttömyyttä. Työpaikkoja ei todellakaan ole niin paljon kuin ap kuvittelee. Vaikka siellä mol.fi:n sivuilla olisikin ilmoitus jostain paikasta, se ei tarkoita että virkaa täytettäisiin. Viran voi täyttää sisäisellä siirrolla. Lisäksi lähihoitajia on paljon, koska heitä koulutetaan niin paljon.

[/quote]

Itse tiedän monta yritystä kuntien lisäksi joissa on oikea pula lähihoitajista. Ei vaan löydy työntekijöitä.

Sitten se että ei lähistöltä löydy työpaikkaa... Kyllä työpaikka täytyy ottaa vastaan, jos löytyy alle 50km päästä. Ei 50km työmatkana ole mitään. Itse kuljen yhteen suuntaan 60km. Aika harvassa on paikka, jossa ei lähihoitajalle töitä ole 50km säteeltä.

Vierailija
19/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt 3 vuotta vanhustyön parissa ja nyt syksyllä sain tarpeekseni. Työmäärä on järkyttävä, huono työilmapiiri ja kaikki viikonloput kiinni ei vaan motivoinnut enää. Irtisanouduin ja kärsin karenssin. Onneksi omilla lomarahoilla pärjäsiki sen pari kuukautta niukasti kun miehen kanssa asutaan. Nyt sitten työttömänä mennään ja yritän päästä psykiatrian puolelle. Eipä ole kutsuja tullut edes työpaikkoihin. Minäkään en toivosta luovu! Miksi ihmeessä kärsisin työpaikassa jos on mahdollisuuksia enemmän maailmassa? En halua tulla yhdeksi niistä katkerista hoitajista jota työpaikoillani tapasin ihan liikaa.

Oma hyvä olo on ykkös asia! Yksi elämä meillä kaikilla! Joku vuodenkin työttömyys on pieni pahe verrattuna siihen että rohkeudesta voi poikia jotain muuta. Kun irrottautuu oravanpyörästä voi tilalle saada muuta. Nyt on minullakin hyvä olla! Ennen pelkästään se töihin lähtö tuntui ahdistavalta ja elämä ikävältä.

Vierailija
20/160 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 14:33"]

Mä oon tehnyt 3 vuotta vanhustyön parissa ja nyt syksyllä sain tarpeekseni. Työmäärä on järkyttävä, huono työilmapiiri ja kaikki viikonloput kiinni ei vaan motivoinnut enää. Irtisanouduin ja kärsin karenssin. Onneksi omilla lomarahoilla pärjäsiki sen pari kuukautta niukasti kun miehen kanssa asutaan. Nyt sitten työttömänä mennään ja yritän päästä psykiatrian puolelle. Eipä ole kutsuja tullut edes työpaikkoihin. Minäkään en toivosta luovu! Miksi ihmeessä kärsisin työpaikassa jos on mahdollisuuksia enemmän maailmassa? En halua tulla yhdeksi niistä katkerista hoitajista jota työpaikoillani tapasin ihan liikaa.

Oma hyvä olo on ykkös asia! Yksi elämä meillä kaikilla! Joku vuodenkin työttömyys on pieni pahe verrattuna siihen että rohkeudesta voi poikia jotain muuta. Kun irrottautuu oravanpyörästä voi tilalle saada muuta. Nyt on minullakin hyvä olla! Ennen pelkästään se töihin lähtö tuntui ahdistavalta ja elämä ikävältä.

[/quote]

Eikö sinulla ole huono omatunto? Muut suomalaiset mukaanlukien vanhustenhoitajat raatavat Suomelle verorahoja joita sitten sinunlaisesi käyttävät häikäilemättä hyväksi! Ensin vanhemmat kasvattavat lapsensa ja sitten kun olisi aika korvata vanhuksille työ, niin ei kiinnosta???

Tällaiset ihmiset pitäisi suoraan jättää työttömyys-, ja sosiaalietuuksien ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän