Mitä ajattelet 3-vuotiaasta, joka pelaa sujuvasti angry birds:a kosketusnäytöllä? :)
Kommentit (67)
Lapsista tulee mielikuvituksettomia ja aivokuolleita noiden pelien kaa, enää ei keksi ite mitään puuhaa ilman wiitä, iphonea jne.. Lisäksi havainnointikyky jää puutteelliseksi, kun ei kuule eikä nää mitään ympäröivästä maailmasta pelatessa. Ärsyttää pelaavat lapset, kun ne ei tajua mitään ja inisee usein ettei oo tekemistä jos teknisiä laitteita ei oo tarjolla.
t. meidän nelivuotias kuvaa itseään isänsä SIII:lla ja naureskelee :D
Meidänkin vajaa nelivuotias pelaa :)
vai että vajakki on pentusi :(
ap
että 3-vuotiaat pelaa vihaisia lintuja.
Joku limiitti siinä kait täytyy olla (15 min kerralla 1-2 kertaa päivässä?).
Lapsihan tarvitsee pelejä ja leikkejä, joissa itse tuottaa ja sitten hiukan niitä (esim. tv ja tietokonepelit), joissa sisältö on heille valmista.
Jostainhan se johtuu, että päiväkodeissa on nykyään lapsia, jotka eivät osaa leikkiä eivätkä tuottaa tarinaa?
Itse olen huomannut sen seikan, että jos 4 -vuotiaani katsoo liikaa YLE Areenalta lastenohjelmia, hän tulee vihaiseksi ja aggressiiviseksi. Liika on tässä tapauksessa yli tunnin. Toistuvasti näin käynyt. Tuntikausien omien leikkien jälkeen näin ei ole käynyt.
pidän kyllä AB:ä kovin yksinekrtaisena.
että 3-vuotiaat pelaa vihaisia lintuja.
Joku limiitti siinä kait täytyy olla (15 min kerralla 1-2 kertaa päivässä?).
Lapsihan tarvitsee pelejä ja leikkejä, joissa itse tuottaa ja sitten hiukan niitä (esim. tv ja tietokonepelit), joissa sisältö on heille valmista.Jostainhan se johtuu, että päiväkodeissa on nykyään lapsia, jotka eivät osaa leikkiä eivätkä tuottaa tarinaa?
Itse olen huomannut sen seikan, että jos 4 -vuotiaani katsoo liikaa YLE Areenalta lastenohjelmia, hän tulee vihaiseksi ja aggressiiviseksi. Liika on tässä tapauksessa yli tunnin. Toistuvasti näin käynyt. Tuntikausien omien leikkien jälkeen näin ei ole käynyt.
mutta ajattelen jälleen kerran, että pitäiskö meidänkin hankkia ipad tai edes kosketusnäyttöpuhelin, kun meidän 3-vuotias tuntuu olevan tuttavapiirin ainoa tuon ikäinen, joka ei tuota osaa.
kans tyttö reilu 3 vuotiaana pelasi sujuvasti. Pääasiassa tehdään kyllä palapelejä, ulkoillaan, luetaan, piirrellään yms, mutta ei näytä tuottavan hankaluuksia tällainenkaan haaste. Näppärä ja fiksu tyttö on. Luova ja taiteellisesti sekä motorisesti lahjakas. En näe siinä mitään pahaa että osaa tällaisenkin taidon, koska taito ei ole päivittäisen tietokoneellaolon tulosta vaan luonnollista lahjakkuutta.
tuon ikäisenä ohjaimella pelejä, vaatii paljon enemmän osaamista kuin näytön tökkiminen sormella.